2023-03-18, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Framkommer det någonstans i FUPen vad det här som ska ha splittrat tjejkompisgänget i två delar berodde på och om det är relaterat till AW över huvud taget? Har både J och T haft intresse i AW?
Jag vet inte om det är hela sanningen till splittringen men läste om en hel del chatt kontakt som AW och J haft fram till sommaren 2022 då den upphörde
Citera
2023-03-18, 01:54
Medlem
[quote=MimmiImmiM|83845944]
Citat:
Skyldig i någon form är hon ju. Åklagarens uppfattning tycks ju vara att M har varit medhjälpare/medgärningsman till mordet genom att hålla i T:s händer när J ströp henne.

SVAR: Såg du mitt andra inlägg? Ngn har lagt ut väldigt utförlig info från deras barndom, skolgång, familj och brott osv som JJ aldrig blivit dömd för/ tex försök till mordbrand på ex lgh dörr osv.

Detta får mig undra av alla brott hon begått så har de lagt ner!? Kan det va så att fadern eller ngn till familjen har vänner inom polisen i lilla Vetlanda? Vilka jubel muppar 👮‍♀️ Toppen Rättsystem vi har isåfall!

Tycker inte att de nedlagda misstänkta mordbrandsutredningarna är något konstigt i sig alls faktiskt. Det är väl snarare det minst anmärkningsvärda i den här storyn eftersom polisen uppenbarligen varken hade misstänkt gärningsman eller motiv. Expojkvännen kunde ju inte förstå varken varför eller vem som skulle ha kunnat göra det och då blev det ju inte lätt för polisen att utreda något man inte hade något alls att utgå ifrån. Därav att man lade ner det. Förmodligen så hade man dessutom i det skedet inte tanken på en kvinnlig mordbrännare med just syftet att mörda expojkvännen.
Citera
2023-03-18, 01:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
491.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Får det Tove tillbaka?

Nej det får inte Tove tillbaka och därför är det mycket viktigt att dessa både inte heller får tillbaka livet ute i det fria utan blir inlåsta med likasinnade under årtionden.

Bibelcitat: "Jag säger dig: Icke sju gånger, utan 70 gånger sju gånger". Vad dessa båda har gjort går formellt över gränsen för ett mänskligt förlåtande. Alltså 491 - precis som i boken med samma namn. Fy f*n vilket vidrigt fall. Man mår ju dåligt när alla dessa uppgifter nu har framkommit. Att försöka att elda upp en kropp inte bara en gång utan två säger det mesta. Om inte detta fall är ett planerat mord så vet jag inte vad som är ett planerat mord.

Dessa båda synnerligen farliga, fast på olika sätt, unga kvinnor måste bli straffade hårt och jag hoppas verkligen att rättssystemet också gör det. Tyvärr kan man inte lita på det svenska rättssystemet. Det enda straffet som båda har gjort sig förtjänta av är var sitt s. k. livstidsstraff. De skall på anstalten få uppleva hur deras ungdom rinner iväg från dem sakta men säkert och med vetskapen om att framtiden har de bakom sig. De får då mycket gått om tid att tänka över om det var värt det de gjorde natten mot den 16 oktober 2022.

Man kan åtminstone hoppas på att så blir fallet.
Citera
2023-03-18, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag vet inte om det är hela sanningen till splittringen men läste om en hel del chatt kontakt som AW och J haft fram till sommaren 2022 då den upphörde

Men om jag inte har förstått det här helt fel så uppstod splittringen i kompisgänget någon gång under 2021?

Jag har själv antagit att det vid något tillfälle har hänt något specifikt som fått dem att välja sida, antingen J:s sida eller T:s sida. Och då ligger det ju nära till hands att man kan tänka sig att de blivit osams om just en kille med tanke på att det gäller ett gäng tonårstjejer. Så mycket annat fanns det ju knappast att bli SÅ osams om vad det verkar utifrån deras livsbeskrivningar. Det skulle ju inte helt förvåna mig om någon av T eller J strulade med AW och någon av dem blev svartsjuk. Uppenbarligen så är det väl i så fall J som blev det och då förmodar jag att det är T som haft ihop det med AW. Kanske är det därför J sedan sett T som en exvän?
Citera
2023-03-18, 02:00
Medlem
Brukar det inte sägas om pyromaner att dom är sexuellt störda, ofta varit utsatta för sexuella övergrepp som barn.

Fanns det något sexual sadistiskt motiv från Johannas sida, hon tycks ju ha varit besatt av Tove under lång tid, och Maja som så uppenbart är lesbisk..
Om en kille satt anhållen för samma brott skulle det låta annorlunda, än bara ”ett tjejbråk”
Citera
2023-03-18, 02:02
Avstängd
Tror ni JJ blir en bra mamma trots hon sitter på Hinseberg i 30 år?
Citera
2023-03-18, 02:03
Medlem
Citat:
Men om jag inte har förstått det här helt fel så uppstod splittringen i kompisgänget någon gång under 2021?

Jag har själv antagit att det vid något tillfälle har hänt något specifikt som fått dem att välja sida, antingen J:s sida eller T:s sida. Och då ligger det ju nära till hands att man kan tänka sig att de blivit osams om just en kille med tanke på att det gäller ett gäng tonårstjejer. Så mycket annat fanns det ju knappast att bli SÅ osams om vad det verkar utifrån deras livsbeskrivningar. Det skulle ju inte helt förvåna mig om någon av T eller J strulade med AW och någon av dem blev svartsjuk. Uppenbarligen så är det väl i så fall J som blev det och då förmodar jag att det är T som haft ihop det med AW. Kanske är det därför J sedan sett T som en exvän?
Om jag minns rätt så blev T och AW ett par i april 2021?
Citera
2023-03-18, 02:04
Medlem
Var finns det bild på denne JJ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ögongloben var skadad och flera skallskador observerades. Tror GM gjort mer än strypning och omkullfällande!

Förlåt men sluta kommentera för din egen skull... du gör bort dig...

Ögongloberna var skadade PGA LEGAT UTE I NATUREN...

Absolut inte flera skallskador... ETT litet jack i huvudet som inte kan klarläggas hur/när det uppkom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Brukar det inte sägas om pyromaner att dom är sexuellt störda, ofta varit utsatta för sexuella övergrepp som barn.

Fanns det något sexual sadistiskt motiv från Johannas sida, hon tycks ju ha varit besatt av Tove under lång tid, och Maja som så uppenbart är lesbisk..
Om en kille satt anhållen för samma brott skulle det låta annorlunda, än bara ”ett tjejbråk”

Såvitt jag tolkat det är inte detta ett sexualbrottsrelaterat mord eller sadistiskt per se. Däremot tycks det vara ett hämnd- eller svartsjukebrott i någon form. Själva mordet i sig osar inte sadism alls.

När det gäller motiven tror jag ändå man kan utesluta M från diskussionen, hon har inte haft motivet att döda T så som J har haft. M har på sätt och vis haft otur att träffa T och för M:s del har det fått värsta tänkbara följden som MGM.
Citera
2023-03-18, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om jag minns rätt så blev T och AW ett par i april 2021?

Ja och någonstans inom tidsramen så har ju kompisgänget såvitt jag förstått det splittrats. Är det så att J hade intresse i AW och hon har den här problematiska naturen så kan man nog där börja se grunden till hennes önskan om att T skulle försvinna. Är det också så att J fick kontakt med AW igen när T pluggade i Lkpg så är det ju klart att när T flyttar tillbaks till Vetlanda igen och så småningom in hos AW så blir det en utlösande faktor för J:s hat och önskan om att slutligen skrida till verket med sina planer.
Citera
2023-03-18, 02:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Anhöriga.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Han ska ge sig på anhöriga.

Ja jag vet men jag kände att jag ville skriva detta.

Om anhöriga inte har någon del i ett mord skall förstås dessa inte straffas. Jag kan mycket väl tänka mig att anhöriga ändå kan komma att bli det efter att FUP:en nu har släppts. T. o. m. i ett land som detta. Framför allt om det blir ett mjäkigt straff som står sig i instanserna.

Dessa båda kvinnor, tillsammans med monstret på Morö backe i Skellefteå, är bland de mest hatade i landet - och sådana här fall glöms heller aldrig bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in