Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Får det Tove tillbaka?
Nej det får inte Tove tillbaka och därför är det mycket viktigt att dessa både inte heller får tillbaka livet ute i det fria utan blir inlåsta med likasinnade under årtionden.
Bibelcitat:
"Jag säger dig: Icke sju gånger, utan 70 gånger sju gånger". Vad dessa båda har gjort går formellt över gränsen för ett mänskligt förlåtande. Alltså 491 - precis som i boken med samma namn. Fy f*n vilket vidrigt fall. Man mår ju dåligt när alla dessa uppgifter nu har framkommit. Att försöka att elda upp en kropp inte bara en gång utan
två säger det mesta. Om inte detta fall är ett planerat mord så vet jag inte vad som är ett planerat mord.
Dessa båda synnerligen farliga, fast på olika sätt, unga kvinnor måste bli straffade hårt och jag hoppas verkligen att rättssystemet också gör det. Tyvärr kan man inte lita på det svenska rättssystemet. Det enda straffet som
båda har gjort sig förtjänta av är var sitt s. k. livstidsstraff. De skall på anstalten få uppleva hur deras ungdom rinner iväg från dem sakta men säkert och med vetskapen om att framtiden har de bakom sig. De får då mycket gått om tid att tänka över om det var värt det de gjorde natten mot den 16 oktober 2022.
Man kan åtminstone hoppas på att så blir fallet.