2023-03-17, 14:06
Medlem
Det alkoholfria fräschör-drickat från Pripps har fått en "storebror" med lite knorr!

Är det bara jag som tycker att det är lite väl blåst av P att lägga sig precis över gränsen till att tituleras som starköl, och sålunda bara försäljning via statliga Systembolaget? 15:90/33 cl.
(Jag köper iofs teorin att framställningen av Radler-elixiret ev. är dyrare är ordinär öl, men kanske 4,0 - 4,2 i styrka - hade säkert inte krävt större kostnader - hade känts mer motiverat?)

Nästan samtidigt
lanserar de en Citrusvariant av den gamla "klassiska blå" på lagom 4,7 vol.% , 11:90/33 cl.

Vilken av dem tror ni blir sommarens storsäljare, och vem f-n är ekonomisk strateg på bryggeriet?
Citera
2023-03-17, 14:09
Medlem
Tomtatpolls avatar
För de flesta köper sin alkohol på systemet och inte på ICA. Att då gå in på den marknaden är väl inte direkt korkat? Det är ju du som är korkad.
Citera
2023-03-17, 14:14
Medlem
Kan tänka mig testa blå citrus. Låter som spanska ölen cerveza. Den andra dyngan får någon annan testa.
Citera
2023-03-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtatpoll
För de flesta köper sin alkohol på systemet och inte på ICA. Att då gå in på den marknaden är väl inte direkt korkat? Det är ju du som är korkad.

Det jag menade i all vänlighet var att P ev. skjuter sig själva i foten, och går rätt så +- noll på den parallella lanseringen av två produkter som vissa kommer att klassa som ganska likvärdiga, men välja det "roligare"/billigare alternativet i längden.
(No need to argue!?)
Citera
2023-03-17, 15:27
Medlem
Att det skulle vara dyrare att göra radler än vanlig öl är inte sant. Dessutom är tysk radler sällan starkare än 3%. TS har rätt i att det är en medveten strategi att man lagt sig strax över 3,5%. Obegripligt egentligen, eftersom radler just ska vara ett alternativ till lättöl och folköl.
Citera
2023-03-17, 15:54
Medlem
feemaxxxs avatar
Idiotiskt: Radler ska vara 2-3%. Det dricks normalt sett som ett alkoholsvagare alternativ till öl. Radler betyder mer eller mindre "cyklist" och på cykelturer är det populärt hos tyskarna att dricka radler för att inte bli för fulla. Också när man ska köra bil så dricker man hellre ett par radler..
Citera
2023-03-18, 00:01
Medlem
Citat:
Va? Normala människor köper folköl i matbutiker, inte på systemet. Där köper dom istället starköl eller vin.

Att 3,6% inte ska räknas som folköl som är 3,5% är löjligt ju.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-03-18 kl. 00:03.
Citera
2023-03-18, 00:03
Medlem
Tomtatpolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Vad dillar du om? Normala människor köper folköl i matbutiker, inte på systemet. Där köper dom istället starköl eller vin.

Skrev de flesta köper sin alkohol på systemet. Om man har sina produkter där så får de mer exponering. Är det svårt att förstå eller har du folköl i hjärnan?
Citera
2023-03-18, 00:05
Medlem
Citat:
Skrev de flesta köper sin alkohol på systemet. Om man har sina produkter där så får de mer exponering. Är det svårt att förstå eller har du folköl i hjärnan?

Nej, många besöker knappt systembolaget. Visst super svenskarna en hel del likt ryssarna, men många gör det extremt sällan. Om man vill köpa folköl så finns det gott om massa folköl i matbutiker, där får det ännu bättre exponering så your point is?

Dricker i stort sett inget, tycker det är överskattat, min hälsa är viktigare och jag vill inte ha en ölmage.
Citera
2023-03-18, 00:06
Medlem
Tomtatpolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Nej, många besöker knappt systembolaget. Visst super svenskarna en hel del likt ryssarna, men många gör det extremt sällan. Om man vill köpa folköl så finns det gott om massa folköl i matbutiker, där får det ännu bättre exponering så your point is?

Dricker i stort sett inget, tycker det är överskattat, min hälsa är viktigare och jag vill inte ha en ölmage.

Jo, men man vill väl exponera sin vara för personer som annars inte besöker ölhyllan på ICA tex.

Dricker inte heller, menlöst.
Citera
2023-03-18, 21:12
Medlem
bunjackens avatar
Finns faktiskt fler starköl med alkoholhalten 3,6% lite roligt faktiskt att lägga sig så lågt så produkten är svag men fortfarande för stark att säljas på Ica
Citera
2023-03-18, 21:15
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Idiotiskt: Radler ska vara 2-3%. Det dricks normalt sett som ett alkoholsvagare alternativ till öl. Radler betyder mer eller mindre "cyklist" och på cykelturer är det populärt hos tyskarna att dricka radler för att inte bli för fulla. Också när man ska köra bil så dricker man hellre ett par radler..

Må så vara men i Sverige kan du dricka 1-2 sådana öl och köra 2 st med viss risk att blåsa rött tänk på alkohol och trafik hör inte ihop vi har promillegräns 0,2 gäller dock inte cykel men väl motorfordon
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in