2023-03-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Efter många försök att läsa vad du skrivit på extremt dålig svenska/språkbruk så uppfattar jag att du vid den tiden delade ungefär samma uppfattning om händelseförloppet som alla andra vid den tiden.
Skillnaden från verkligheten är att det inte handlade om något plötsligt raseriutbrott eller plötsligt infall. Johanna och Maja planerade att mörda Tove där och då och lurade henne till lägenheten, efter att Johanna misslyckats med att elda upp både Tove hennes syster och pappa vid tidigare tillfälle.
Kanske skriver sämst här på fb men varit i final två ggr till o bli Lyssnarnas Sommarpratare i programmet Sommarpratarna.....Så kan när jag vill......Är ändå mest imponerad av ficklampehistorian även om du inte är det...allt gott
Citera
2023-03-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Vi får väl satsa på 13 månader då. Så genomsnittet blir ett år Men sedan kan ju eventuellt adderas relevant kompetens och erfarenhet i paritet med innevarande ansvarsfördelning, ur tidigare förvärv. Typ fjorton år på FOI, fyra år på FRA - ett utbytesprogram i USA - fördelat på sex månader vid FBI i Quantico, ett år vid CIA i Langley och nio månader vid NSA, Fort Meade Maryland. Då blir genast bilden en annan...?

2,5 år. Ja eller en nätverkstekniker från Telia respektive 11-månadersmannen som varit it-säkerhetstekniker i Nässjö i 2 år efter 1 år och 10 mån på högskola i Eksjö inom det området och certifikat i ethical hacking vilket är ett brett begrepp men som innebär i praktiken att man valsar igenom Kali-Linux i online kurser och lär sig mycket om cybersäkerhet och fler breda begrepp men rätt lite om IT-forensik.
Senast redigerad av Avel 2023-03-17 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Om de dömds tillsammans, får båda sitta på Hinseberg?

Lite kul ändå, flera hästtjejer sitter på Hinseberg. De har gemensamma konversationsämnen.
Citera
Medlem
Pullmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej IT-forensiker nr 2 har hela 2 år och 6 mån i yrket.

Sammanlagt nästan 3,5 år. Men det är inte där skon klämmer egentligen utan det är varför husrannsakan på distans i JJ:s iCloud mfl molntjänster görs i slutet av oktober och det är inte deras beslut utan åklagarens.

Min poäng som jag får återkomma närmare till imorgon är kopplad till datumet när mobilen togs i beslag och ”tömdes” i relation till hur lång tid som förlöpte tills koordinaterna/fyndplatsen hittades. Det är för lång tid.

Nu har jag inte haft möjlighet att läsa allting ordentligt - men min hastiga uppfattning är att det var fokus på Toves mobil under den första delen av utredningen. Sedan där i slutet av november börjar de fokusera på MGM mobiler.

(Jag kan ha fel - men upplever hela protokollet som lite rörigt och har inte haft möjlighet att sitta i fred och läsa)
Citera
2023-03-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Alla ni andra som läst fup, finns det några bevis verkligen förutom Jjs ord att MH var med i själva mordet och inte bara efter? Jag är inte säker på att hon kommer fällas alltså.
För mord lär MH inte fällas, men det är konstaterat att MH var i lägenheten när TT mördades, och det är även konstaterat att JJ samt MH har samtalat om att misshandla TT. Så involvering i gärningen, samt att hon erkänt att hon hjälpte att frakta kroppen till skogspartiet, gör henne medskyldig.

JJ står utan tvekan för den stora gärningen, mordet, planering att gömma kroppen samt bränning, och TTs ägodelar. MH kan säkert komma lindrigare undan än JJ, men hon lär ju inte gå säker när JJ släpps (heja Sverige).
Citera
2023-03-17, 22:56
Medlem
Gold94s avatar
Det var helt klart från början, så kom inte med några ursäkter angående T:s död.
Det är helt omöjligt för mig att fatta att J åkte till donken glad i hågen efter att hon mördat T.
J måste vara en väldigt sjuk människa.
Citera
2023-03-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullmuff
Nu har jag inte haft möjlighet att läsa allting ordentligt - men min hastiga uppfattning är att det var fokus på Toves mobil under den första delen av utredningen. Sedan där i slutet av november börjar de fokusera på MGM mobiler.

(Jag kan ha fel - men upplever hela protokollet som lite rörigt och har inte haft möjlighet att sitta i fred och läsa)

Ja det gäller att prioritera rätt.

Toves mobil var borta och JJ:s låg på bordet framför dem. Var börjar man när någon är anhållen och hur fortsätter man analysen kan man fråga lite retoriskt då?
Citera
2023-03-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

Lite kul ändå, flera hästtjejer sitter på Hinseberg. De har gemensamma konversationsämnen.

Dom hamnar på olika anstalter
Citera
2023-03-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej de kommer åka för griftefritiden och dråp.

Rullman hade väl inte ens med dråp i åtalet?
Citera
2023-03-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

En hade googlat "kända fångar Hinseberg"
Citera
2023-03-17, 23:07
Medlem
Vilken fup länk funkar till mobil?
Citera
2023-03-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Det handlar om respekt, man blir ALDRIG frisk från anorexia oavsett hur kroppen ser ut, man kan gå upp i vikt och ändå ha fortsatta matproblem. Och antidepp kan vara en stor del i att man går upp i vikt också, att det första ni kommenterar är hennes kropp, är bara så jävla sorgligt för vårt usla svenska samhälle. Vidriga är ni.

Nu blir det ju väldigt utanför ämnet men jag skulle vilja hävda att just antidepp är något av det mest usla och sorgliga med det svenska samhället, mördare är såklart än värre.

För övrigt tvivlar jag på att det är nyttigt att vare sig äta antidepp(utskrivet av kvacksalvare som om det vore lösgodis) eller att gå in och läsa trådar på internetforum när man helt uppenbarligen är personligt påverkad av en situation, skrivet i all välmening.
Senast redigerad av Periodic 2023-03-17 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in