2023-03-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har i a f inte sett dessa bilder förutom det sista fotot på Tove.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/sista-bilderna-p%C3%A5-tove-inifr%C3%A5n-nattklubben-n%C3%B6jet/ar-AA18KMGd?rc=1&ocid=winp1taskbar&cvid=989c635702984 1a9834a37e6d35d2846&ei=22

Finns ju i FUP.
Citera
2023-03-17, 21:43
Medlem
Är det nån mer än jag som förknippar JJ med Leanne i serien Servant? https://screenrant.com/servant-show-leanne-torturing-dorothy-baby-jericho/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Är det nån som vet var det står i dom 3 censurerade raderna på hisoriken här? https://www.expressen.se/nyheter/sokhistoriken-fran-kvinnans-telefon/

"Brand på kettilsgatan"
"Brand på kettilsgatan vetlanda"
"Tove tönnies"

https://samnytt.se/atal-maja-och-johanna-strop-och-eldade-upp-21-ariga-tove-i-vetlanda/
Citera
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men varför följde Tove frivilligt med dessa två tjejer hem efter en utekväll? Det förstår jag inte. Nu
menar jag givetvis inte att hon ska lastas för det eftersom det kan väl knappt funnits i hennes (eller någon annans värld) värld att hon ska bli mördad av två tonårstjejer.

Hela fallet är obegripligt framför allt att de dömdes som friska Vem dödar någon man blir ovän lite med bara sådär.. Helt obegripligt.

Johanna och Maja hade kommit på en plan att de skulle be Tove om ursäkt och sen gå iväg någonstans där de kunde slå henne utan vittnen. Polisen hittade en film i Majas mobil där hon filmar ett rådjur mitt i stan och man hör att Johannas och Toves röster låter glada. När de kom till Johannas lägenhet knuffade de omkull Tove och ströp henne.

Anledningen till att Tove följde med var troligen att hon slog Johanna först på nattklubben och därför kände sig skyldig när Johanna bad om ursäkt.

Det framgår även i FUP att Toves mamma hade aggresionsproblem och att hon därför växte upp hos sin pappa med fibromyalgi (ett tillstånd som är ovanligt hos män, men väldigt typiskt för kvinnor som vill göra alla till lags, smärtan sätter sig i kroppen). Kanske var Tove rädd för att bli den där jobbiga aggressiva typen och insåg därför inte att Johanna och Maja lurade henne i en fälla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Det är inte så adressen funkar via onion.

Kan du förklara hur det funkar då?
Citera
2023-03-17, 21:49
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Johanna och Maja hade kommit på en plan att de skulle be Tove om ursäkt och sen gå iväg någonstans där de kunde slå henne utan vittnen. Polisen hittade en film i Majas mobil där hon filmar ett rådjur mitt i stan och man hör att Johannas och Toves röster låter glada. När de kom till Johannas lägenhet knuffade de omkull Tove och ströp henne.

Anledningen till att Tove följde med var troligen att hon slog Johanna först på nattklubben och därför kände sig skyldig när Johanna bad om ursäkt.

Det framgår även i FUP att Toves mamma hade aggresionsproblem och att hon därför växte upp hos sin pappa med fibromyalgi (ett tillstånd som är ovanligt hos män, men väldigt typiskt för kvinnor som vill göra alla till lags, smärtan sätter sig i kroppen). Kanske var Tove rädd för att bli den där jobbiga aggressiva typen och insåg därför inte att Johanna och Maja lurade henne i en fälla.

Tusen tack för förklaringen. Så kan det ligga till. Nu behöver jag inte fundera på det längre
Citera
2023-03-17, 21:50
Medlem
JJ är ju sjukare i huvudet än jag kunde ana, och hur fan tänkte hon med att bränna upp en kropp, det går väl för helvete inte med lite kemisk bensin, och risken för att upptäckas är ju ganska stor, samt bränna ner hela skogen istället.
Citera
2023-03-17, 21:50
Medlem
På Aktbil 157, sida 178 ser man hur MH sökt på "snygga killar 10 år" och "pojkar 3 år". Och i beslagsprotokollet så fanns en pin från centerpartiet med. Every time.
Citera
2023-03-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
På Aktbil 157, sida 178 ser man hur MH sökt på "snygga killar 10 år" och "pojkar 3 år". Och i beslagsprotokollet så fanns en pin från centerpartiet med. Every time.

Ja jag såg även, "8 year old boys" och "9 year old boys"
Citera
2023-03-17, 21:53
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
När jag ser på JJ så har hon kraftiga lår för att kunna knäcka en hals på ett offer.
Det behövs inte händer för att kunna strypa.

Hon rider ju!

Kolla själv här:

https://imgur.com/a/HyU6Edf

Herregud!

Vilken bjässe hon är, stor som en ardennerhäst…

(Och säkert lika stark…)
Citera
2023-03-17, 21:53
Medlem
[quote=GrevenFB|83837102][indent][highlight]Vad som framgår i FUP:[/highlight
Toves konversation under natten med sin tvillingsyster:

T:"Att de hatar mig och xxx"
"Förlåt"
"Jag är rädd"

V:"Gå därifrån istället! Varför är de arga på dig och xxx? Vilka är dom?"

T:"Jag kan inte. De är precis utanför! För att xxx träffar xxx som xxx har legat med"

V:"Bråkar ni fortfarande om det! Om du inte kan gå därifrån så vet jag inte riktigt vad du/jag kan göra?"

T:"Jag trodde inte det, men tydligen! Jag ör bara jätterädd"

Vet inte om det tagits upp senare i tråden eller om du uppdaterat Greven men meddelandet skickades inte till systern, den skickades till T:s fotbollstränare och långt före mordet. Vet inte vid exakt tillfälle men vid ett tillfälle då J ska ha velat åt T iallafall.
Senast redigerad av Olofsfru 2023-03-17 kl. 21:55.
Citera
2023-03-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru

Vet inte om det tagits upp senare i tråden eller om du uppdaterat Greven men meddelandet skickades inte till systern, den skickades till T:s fotbollstränare och långt före mordet. Vet inte vid exakt tillfälle men vid ett tillfälle då J ska ha velat åt T iallafall.

Tack! Uppdaterar detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in