2023-03-17, 21:13
Medlem
why123s avatar
Förlåt om jag ställer en fråga som är besvarad men jag har mest följt detta fallet i tidningarna. Det har ju framgått att tjejerna varit ovänner emellanåt.
Nu står det även i tidningen att J*hanna har tänt på Toves lägenhetsdörr. Jag har inte läst FUP, vet inte om jag hinner med det.

Men varför följde Tove frivilligt med dessa två tjejer hem efter en utekväll? Det förstår jag inte. Nu
menar jag givetvis inte att hon ska lastas för det eftersom det kan väl knappt funnits i hennes (eller någon annans värld) värld att hon ska bli mördad av två tonårstjejer.

Hela fallet är obegripligt framför allt att de dömdes som friska Vem dödar någon man blir ovän lite med bara sådär.. Helt obegripligt.
Citera
2023-03-17, 21:13
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Fast det är ändå låga straff med tanke på vad dem gjort! Den äldre borde bli dömd till rättspsykiatrisk vård enligt mig, riktigt sjuk och oberäknelig människa.

Livstids fängelse KAN innebära just det. Minimum är iaf 18 år, men i det här fallet skulle jag snarare tippa på att det landar i 25 kanske. Det får framtiden utvisa.
Den rättspsykiatriska undersökningen som är gjord gör tyvärr att det är fängelse dessa tjejer har att vänta sig
Citera
2023-03-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Ni som orkar.......kolla gärna mitt inlägg från den 12/12....Allt gott.
Varför inte länka direkt?
Citera
2023-03-17, 21:16
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Mycket talar för att dom frias.
Svagt case som bygger på spekulationer. Kan lika gärna vara en olycka.
Jo säkert eftersom det finns ett(två) erkännanden, varför skriver man ens rappakalja i tråden?
Citera
2023-03-17, 21:18
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Maja kommer dömas för,
-Mord alt medhjälp på något vis
-Skyddande av brottsling
-Brott mot griftefriden
och lite annat
Dom: 12-18 års fängelse

Ungefär så
Skyddande av brottsling är knappast aktuellt då hon själv varit aktiv deltagare. Både mord i samförstånd och medhjälp till mord innefattar handlingar som hade setts som skyddade av brottsling om de gjorts av en åskådare.
Citera
2023-03-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Förlåt om jag ställer en fråga som är besvarad men jag har mest följt detta fallet i tidningarna. Det har ju framgått att tjejerna varit ovänner emellanåt.
Nu står det även i tidningen att J*hanna har tänt på Toves lägenhetsdörr. Jag har inte läst FUP, vet inte om jag hinner med det.

Men varför följde Tove frivilligt med dessa två tjejer hem efter en utekväll? Det förstår jag inte. Nu
menar jag givetvis inte att hon ska lastas för det eftersom det kan väl knappt funnits i hennes (eller någon annans värld) värld att hon ska bli mördad av två tonårstjejer.

Hela fallet är obegripligt framför allt att de dömdes som friska Vem dödar någon man blir ovän lite med bara sådär.. Helt obegripligt.

Funderar på om de utnyttjat det faktum att hon var berusad och det var därför de kunde få med henne, men.. bilderna visade att hon gick hem med en annan tjej, och det var telefonsamtalet till pojkvännen där hon sa att hon skulle till Johanna? Kan de ha tvingat henne ringa det samtalet? Har inte riktigt fått koll på detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tja, jag har lagrat allt. Men min databas är ganska full. Svårt att söka i den. Men jag har allt.

Även filmer och annat.
Ok lägg upp lite i taget då.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Talar för att JJ är en fullblodspsykopat, vilken annan störning skulle det annars kunna handla om?

Nej kon är ju absolut fullblodspsykopat, helt oberörd av att beröva andra människor livet. När jag nu läst vidare i FUP så framgår det att JJ har fyra mordförsök bakom sig, inklusive ett tidigare på Tove. Samtliga dessa genom att försöka bränna inne dom.

Det är alltså MH som i förhör vittnar om detta.
Senast redigerad av LeeVan 2023-03-17 kl. 22:08.
Citera
Medlem
Det här med att JJ googlat på griftefrid (och giftefrid) känns verkligen konstigt och bakvänt? Förmodar att hon gjorde det innan helgen då Tove mördades?

Tycker mig inte kunna se datum på googlingarna i FUP.
Citera
2023-03-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja men den utlösande händelsen verkar ha varit detta.

Förmodligen har JJ länge letat efter ett tillfälle att ”få anledning”
Så det behöver inte varit utlösande det Tove sa till henne
Med tanke på att JJ googlat suspekta saker länge så väntade hon nog bara på rätt tillfälle
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Känner du dig som Martin beck nu?
Det var relativt lätt att gissa hur det gick till.
Ah...nä jag känner mig inte som Martin...ett enormt tragiskt fall.....men ryser ändå då mitt inlägg är från den 12e Dec....o väldigt mkt verkar falla sanningen i smak...
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Och GW som trodde på "fri till sommaren"

Ja, åsså brukar gubbjäveln ofta lägga till i sina utsagor när han sitter i nån tv-soffa:

-”…jag brukar ha rätt”…

Undras om han är narcissist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in