Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Du kollade upp detta med LeTh ja, det gjorde jag också med Skatteverket. Han bodde kvar där på St. v. 162 tills 1994 mycket riktigt. Vi får kolla med HincRobur vad han säger om detta. Denna 162 är ju numera uppdelad i a,b och c. Han kan ju bott i ett hus och att något hus, det" lilla huset", var obebott förslagsvis och de hyrde detta "off the record" under te x, 3 månader. Jag vet inte detta.
Nej, jag tror inte längre på PeVa som gärningsman. Vad gäller Inkas teorier, så har jag undersökt delar av dem , te x med denna A*nn och födelsedagskalaset. Jag har aldrig trott på att man kan ha varit så många människor inblandade ,och att man skulle ha hunnit med så mycket olika saker innan Kohagen, nej . Därmed är det inte sagt att man ändå inte undersöka delar av denna teori/teorier om något kan ha verklighetsförankring. Det är inget konstigt.
Vad vill du uppnå med din egen medverkan i tråden ? Du kollar ju upp saker seriöst ser jag , varför blandar du bort det med en massa trams ? Det fattar jag inte riktigt. Vilket spår tror du ärligt på ?
Jag missade tyvärr Skatteverkets telefontid idag och får försöka på måndag.
Jag bor inte i Mariestad utan förlitar mig på kartor och Google Street View. Det finns bara tre boninghus på platsen idag och så såg det ut även på eniros karta från slutet av 60 talet. Det finns en lite större byggnad i öster, men den har inga fönster och en större port (av äldre typ) i gaveln. Det känns som en port för en traktor eller liknande. Alltså tror jag att det huset aldrig varit boningshus. På granfastigheten söder om Stockholmsvägen 162 kan det finnas ett äldre boningshus, men det är inte tilldelat en adress och det saknas väg till huset redan på eniros karta från 60-talet.
Stockholmsvägen 162 är ett komplex av objekt på hyresmarknaden. Grannhusen är hus och dessa säljs normalt. 160 och 162 är så att säga upptagna till slutet av 1963. Jag avser på måndag kontrollera Stockholmsvägen 156, 158 och 164. Jag skall även ta reda på när RoEk:s bror M*ts flyttade in. I värsta fall kan de händelser som förläggs till husen bakom Billings inte ha inträffat före 1994.
Som sagt, jag förlitar mig på kartor och Google Street View. Om någon i tråden bor i Mariestad och kan ta en kik på plats, särskilt på huset i öster, så vore det värdefullt.