2023-03-16, 20:12
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Varför skulle bilen hamna på lekplatsen innan "Hanna" gick ut med hunden?
Killarna på Hällristningsvägen såg ju den misstänkta bilen först efter att hon hade gått in.

Hur skulle annars "Hanna" kunnat hört bildörrar stängas?
Citera
2023-03-16, 20:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hur skulle annars "Hanna" kunnat hört bildörrar stängas?

När "Hanna" hörde bildörrarna stod bilen fortfarande ute på Ekuddenvägen, såklart.
Citera
2023-03-16, 20:27
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
När "Hanna" hörde bildörrarna stod bilen fortfarande ute på Ekuddenvägen, såklart.

Varför pekar då "Hanna" bort mot lekplatsen när hon vill visa var skriken kom ifrån?

Skriken upphörde och en bildörr slogs hårt igen.”
Citera
2023-03-16, 20:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Bara en tanke. Om väninnan skulle tillbaka in till stan igen, då är det väl troligt att det var från stan hon tog en taxi ut till UA på natten. Stämmer då inte bråket lite dåligt in på BW som enligt uppgift i tråden drog ner till stan från Radbyn strax för Stadt stängde?

Det finns väl inget som utesluter att BW kan ha hängt i EM-huset med bl.a. CrEr innan han dök upp på festen i Radbyn (om han nu ens var där?) Ett bråk med "C" i EM-huset kan vara orsaken till att han drog ut den här kvällen.
Citera
2023-03-16, 20:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Varför pekar då "Hanna" bort mot lekplatsen när hon vill visa var skriken kom ifrån?

Skriken upphörde och en bildörr slogs hårt igen.”

Jag vet inte varför hon gör det, å andra sidan spelar det heller ingen roll. HA lämnar bilen nere på Ekuddenvägen och BW springer efter henne, i samband med detta avlider Helena.
Med-GM, dvs föraren av bilen kör sedan runt, in till lekplatsen där kroppen lastas in i bilen.
Bilen kör sen tillbaka samma väg som den kom ifrån.

Vad Hanna gör, ser eller hör har mindre betydelse. Scenariot har vi ju alla redan klart för oss mer eller mindre. Man kan inte haka upp sig på skåpsupande "Hanna" hela tiden.

Har GW någonsin ens nämnt "Hanna"?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-16 kl. 21:36.
Citera
2023-03-16, 21:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Kan LeTh ha varit med i BW:s bil eller i PeVa:s bil till födelsedagskalaset?

Eftersom jag misstänker att Mi*kael Kj*ellqvist är med-GM så misstänker jag att det kan vara hans bil som användes. MK är "han som kör", BW är onykter och "det är han som bestämmer". Båda två är nära vänner till Helena och det är dom hon får skjuts av.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-16 kl. 21:38.
Citera
2023-03-16, 22:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Eftersom jag misstänker att Mi*kael Kj*ellqvist är med-GM så misstänker jag att det kan vara hans bil som användes. MK är "han som kör", BW är onykter och "det är han som bestämmer". Båda två är nära vänner till Helena och det är dom hon får skjuts av.

Personligen har jag inte varit en så stor vän av HMJ som "medgärningsman". Skvagg har drivit det spåret "för hårt" för att jag skulle gilla det. MK är i mina ögon mer trolig, om jag måste välja mellan de två personerna. Kan det vara så att MK sa "lite för mycket" till Bratis?

Och vem vet: Kanske var disktrazan och Motown tidigt ute i tråden i syfte att leda tråden fel genom att "placera" BW i Radbyn? Då kan man självklart fråga sig varför de påstod att BW skulle ha lämnat festen i Radbyn, men kanske var syftet med det att ge honom skulden - alltså: Kanske är inte ens BW inblandad? Skulle MK rent av ha kunnat vara ensam gärningsman? Eller ihop med någon annan som till exempel PU? Eller så är BW inblandad trots vem som nu än skulle vilja placera honom i Radbyn, och då kanske ihop med MK och/eller PU? PU, som ju inte ville kännas vid BW. Och BW som inte ville kännas vid KM.

Jag kan med en gång säga att jag INTE tänker kontakta Håkan J för ett svar på om BW var på hans fest i Radbyn. (Jag har ringt färdigt, så att säga.) Kan någon annan tänka sig att göra det?
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-16 kl. 23:29.
Citera
2023-03-17, 05:05
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Personligen har jag inte varit en så stor vän av HMJ som "medgärningsman". Skvagg har drivit det spåret "för hårt" för att jag skulle gilla det. MK är i mina ögon mer trolig, om jag måste välja mellan de två personerna. Kan det vara så att MK sa "lite för mycket" till Bratis?

Och vem vet: Kanske var disktrazan och Motown tidigt ute i tråden i syfte att leda tråden fel genom att "placera" BW i Radbyn? Då kan man självklart fråga sig varför de påstod att BW skulle ha lämnat festen i Radbyn, men kanske var syftet med det att ge honom skulden - alltså: Kanske är inte ens BW inblandad? Skulle MK rent av ha kunnat vara ensam gärningsman? Eller ihop med någon annan som till exempel PU? Eller så är BW inblandad trots vem som nu än skulle vilja placera honom i Radbyn, och då kanske ihop med MK och/eller PU? PU, som ju inte ville kännas vid BW. Och BW som inte ville kännas vid KM.

Jag kan med en gång säga att jag INTE tänker kontakta Håkan J för ett svar på om BW var på hans fest i Radbyn. (Jag har ringt färdigt, så att säga.) Kan någon annan tänka sig att göra det?

Jag har tidigare kontaktat HåJy utan att få svar.

Om någon känner MiKj så be gärna honom kontakta mig. Jag har skickat mail till hans sista mailadress på firman (gmail) men inte fått svar på 36 timmar. På Facebook har han spärrat icke-vänner från att skicka meddelanden, men han kan ju maila mig. Min mailadress finns i signaturen i slutet av detta inlägg.

För snart 24 timmar sedan kontaktade jag även RoEk via Facebook med hopp om svar, så om någon känner honom, pusha gärna honom att kolla Messenger.

Ebeneezer22 får gärna också pusha på Disktrazan att komma in eller på annat sätt svara på de totalt åtta frågorna jag och Hinc har ställt.

Jag har valt att inte kontakta BW eftersom jag tänker att om han är oskyldig så har han haft ett grisigt moln hängande över sig sedan 92 och jag vill inte bidra till det.
Citera
2023-03-17, 17:19
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Du kollade upp detta med LeTh ja, det gjorde jag också med Skatteverket. Han bodde kvar där på St. v. 162 tills 1994 mycket riktigt. Vi får kolla med HincRobur vad han säger om detta. Denna 162 är ju numera uppdelad i a,b och c. Han kan ju bott i ett hus och att något hus, det" lilla huset", var obebott förslagsvis och de hyrde detta "off the record" under te x, 3 månader. Jag vet inte detta.

Nej, jag tror inte längre på PeVa som gärningsman. Vad gäller Inkas teorier, så har jag undersökt delar av dem , te x med denna A*nn och födelsedagskalaset. Jag har aldrig trott på att man kan ha varit så många människor inblandade ,och att man skulle ha hunnit med så mycket olika saker innan Kohagen, nej . Därmed är det inte sagt att man ändå inte undersöka delar av denna teori/teorier om något kan ha verklighetsförankring. Det är inget konstigt.

Vad vill du uppnå med din egen medverkan i tråden ? Du kollar ju upp saker seriöst ser jag , varför blandar du bort det med en massa trams ? Det fattar jag inte riktigt. Vilket spår tror du ärligt på ?

Jag missade tyvärr Skatteverkets telefontid idag och får försöka på måndag.

Jag bor inte i Mariestad utan förlitar mig på kartor och Google Street View. Det finns bara tre boninghus på platsen idag och så såg det ut även på eniros karta från slutet av 60 talet. Det finns en lite större byggnad i öster, men den har inga fönster och en större port (av äldre typ) i gaveln. Det känns som en port för en traktor eller liknande. Alltså tror jag att det huset aldrig varit boningshus. På granfastigheten söder om Stockholmsvägen 162 kan det finnas ett äldre boningshus, men det är inte tilldelat en adress och det saknas väg till huset redan på eniros karta från 60-talet.

Stockholmsvägen 162 är ett komplex av objekt på hyresmarknaden. Grannhusen är hus och dessa säljs normalt. 160 och 162 är så att säga upptagna till slutet av 1963. Jag avser på måndag kontrollera Stockholmsvägen 156, 158 och 164. Jag skall även ta reda på när RoEk:s bror M*ts flyttade in. I värsta fall kan de händelser som förläggs till husen bakom Billings inte ha inträffat före 1994.

Som sagt, jag förlitar mig på kartor och Google Street View. Om någon i tråden bor i Mariestad och kan ta en kik på plats, särskilt på huset i öster, så vore det värdefullt.
Citera
2023-03-17, 19:12
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Jag missade tyvärr Skatteverkets telefontid idag och får försöka på måndag.

Jag bor inte i Mariestad utan förlitar mig på kartor och Google Street View. Det finns bara tre boninghus på platsen idag och så såg det ut även på eniros karta från slutet av 60 talet. Det finns en lite större byggnad i öster, men den har inga fönster och en större port (av äldre typ) i gaveln. Det känns som en port för en traktor eller liknande. Alltså tror jag att det huset aldrig varit boningshus. På granfastigheten söder om Stockholmsvägen 162 kan det finnas ett äldre boningshus, men det är inte tilldelat en adress och det saknas väg till huset redan på eniros karta från 60-talet.

Stockholmsvägen 162 är ett komplex av objekt på hyresmarknaden. Grannhusen är hus och dessa säljs normalt. 160 och 162 är så att säga upptagna till slutet av 1963. Jag avser på måndag kontrollera Stockholmsvägen 156, 158 och 164. Jag skall även ta reda på när RoEk:s bror M*ts flyttade in. I värsta fall kan de händelser som förläggs till husen bakom Billings inte ha inträffat före 1994.

Som sagt, jag förlitar mig på kartor och Google Street View. Om någon i tråden bor i Mariestad och kan ta en kik på plats, särskilt på huset i öster, så vore det värdefullt.

Huset i öster. Vilket hus menar du då?
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=434538&n=6508433&z=13&mapprofile=flygbildmedgra nser&boundaries=true
Citera
2023-03-17, 19:30
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Huset i öster. Vilket hus menar du då?
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=434538&n=6508433&z=13&mapprofile=flygbildmedgra nser&boundaries=true

Bra fråga. Man kan inte be folk kika och sedan vara oprecis.

På din karta kan man skönja ett hustak strax intill sydöstra hörnet av tomten. Tomten nedanför Stockholmsvägen 124 har ett hus ungefär en tredjedel väster om östra tomtgränsen och rätt nära tomtgränsen i norr. De hus jag talar om syns som svartgråa tak och är svåra att se om man inte kikar noga.

Dessa hus syns, om jag inte helt misstar mig, i Google Street View:
https://www.google.se/maps/@58.7109399,13.8719949,3a,31.4y,280.48h,89.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1snLK_lYfw8XZiFron4oRqRw!2e0!7i1 3312!8i6656

Den gråa byggnaden längst till vänster menar jag står på grannfastigheten och saknar väg.

Det röda huset i mitten av bilden (utan fönster) menar jag är ett garage, men i extremfallet skulle det kunna vara ett ombyggt hus. Det är detta hus i öster som någon kanske bör kika på.

Hus nummer tre är östra gaveln på huvudbyggnaden (Stockholmsvägen 124 A och B.

Hus nummer fyra med en skorsten är nog någon bastu eller verkstad... ett riktigt litet hus.

Huset längst till höger är det lilla huset som är Stockholmsvägen 124 C.
Senast redigerad av HincRobur 2023-03-17 kl. 19:34.
Citera
2023-03-18, 13:40
Medlem
Troians avatar
En kvinna har hittats död i en frys på en gård i Värmland. Ska ha legat i många år. Runt fem mil från Mariestad till Värmland? Man ska väl inte hoppas på för mycket, men det finns inte särskilt många kvinnor i Värmland som är anmälda försvunna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y69amr/uppgifter-dod-kvinna-hittad-i-frys-i-varmland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in