2023-03-17, 18:52
Medlem
Voodooprastens avatar
Endast hört löst om det här fallet sedan i höstas och har inte bemödat mig med att sätta mig in i detaljerna, men en negress och en judinna har alltså strypt och skändat en 21-årig Svenska?

Inte för att jag tror att denna händelse kommer att påverka särskilt många unga Svenskor att inte inkludera rasfrämlingar i sin bekantskapskrets, då det finns så många åtskilliga exempel på vita kvinnor som patologiskt väljer att avla av sig med dylika element trots att utfallen oftast blir densamma; ensamstående, våldsam relation, fattigdom, etc, så kan man ändå hoppas att några blir lite mer selektiva med vilka de stiftar vänskap med inom det egna könet.

Negressen ser för övrigt ut som en man. Finns det ett tidigare könsbyte dokumenterat på "henne"?
Citera
2023-03-17, 18:53
Medlem
Förstår att ingen kan svara fullt ut
Men hur hanterar man sånt här som anhörig till mördarna
Det var ju inte med den framtidsutsikten man åkte hem från BB
Det måste funnits så många orsaker o tecken på vägen innan en ung människa blir så ond
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Precis, de avskydde säkert BO för hon var snyggare än dem.

Var Tove verkligen snyggare än JJ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Precis som jag trodde ströps Tove.
Nu är den stora frågan vad straffet blir. Utredarna lär ju vara de bästa i landet (enl GWP), och jag tror han har rätt. Dom tycks ha gjort ett gediget arbete. Men straffet??
Båda döms förstås för brott mot griftefriden, och sen är ju risken att det blir vållande till annans död( för deras ålders skull, och för att dom inte förekommit tidigare..). Jag tror också att detta kommer att drivas hela vägen, från tingsrätt, hovrätt och HD. I HD döms de för dråp eller vållande till annans död.
Ute efter 5-6 år.
Ett nytt Mats Alm-fall.
Tyvärr...

Vållande till annans död finns inte på kartan då de inte ens är åtalade för det.
Det den är åtalade för är mord och brott mot gravfriden så det är det som de kan fällas för.

Åklagaren är alltså såpass säker på att de blir fällda för mord att han inte åtalat för något annat i andra hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är nästan för mycket att orka med att läsa.
Det kommer faktiskt tårar.

Förstår inte hur de lyckades lura med Tove hem till JJ.

Undrar när denna konversatione skedde?
Strax innan? eller?

Jag uppfattar det som att denna konversation sker vid annat tillfälle då Tove skriver att hon inte kan fly, för de är strax utanför:

"I ett av sina sista sms skriver Tove till en vän att hon är ”jätterädd”
Vännen uppmanar henne att fly – men Tove svara att hon är fast.
”Jag kan inte, de är precis utanför”, skriver hon.
"

Eller har de låst in henne i ett rum??
Låter som badrummet? eftersom hon var där inne, borde ringt polisen då hade hon levt idag.
Citera
2023-03-17, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Åtminstone om man jämför med JJs mugshot.
Citera
2023-03-17, 18:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Vållande till annans död finns inte på kartan då de inte ens är åtalade för det.
Det den är åtalade för är mord och brott mot gravfriden så det är det som de kan fällas för.

Åklagaren är alltså såpass säker på att de blir fällda för mord att han inte åtalat för något annat i andra hand.

Du vet att man kan ändra i HR?
Citera
2023-03-17, 18:56
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Att dom går fria från mord är närmast en självklarhet om man ser till FUP.
Däremot kommer man ju dömas för hanteringen av kroppen, som ju har dumt men säkert ett utslag av panik efter den tragiska olyckan.

Nej! Dom kommer inte undan mordet. Planering, upprepat försök till mord, etc, nä dom åker. Läs FUP.
Citera
2023-03-17, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Åtminstone om man jämför med JJs mugshot.

Mjo men den bilden är inte representerade.
Citera
2023-03-17, 18:58
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Svartsjuka kan göra vissa människor helt förvridna i hjärnan.

Det är klart man själv känt svartsjuka och hur man kan bli fast i olycklig kärlek men det kommer aldrig ens i närheten av en tanke att mörda någon.

Detta mord är så kallblodigt. Det är uppenbart hur Johanna planerat för hämnd. Att mordbränna eller mörda verkar inte vara några hinder för henne.
Citera
Medlem
Hej Flashback, har laddat ner FUPen. Ni som läst Fupen, Vilken bilaga är huvudprotokollet och i vilken ordning ska man läsa den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Är du blind? Tove såg helt vardaglig ut, som "the girl next door". Söt, vanlig tjej. Maja och Johanna ser ju båda helt missbildade ut? Maja ser dessutom ut som en man. JJ ser ut som det fulaste mongo jag har sett på länge, typ halvt cross-eyed. Vad fan menar du? 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in