2023-03-17, 13:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Man förstår verkligen hur rädd Tove måste ha varit.
Lidandet tas ju också med vid straffmätningen. Kommer inte ihåg hur lång tid det var mellan dunsarna och det som lät som sparkar, men det måste ju ha pågått en kamp på flera minuter iaf.

Säkert kommer de ändra sin utsaga i rätten och få det till att det var Tove som var aggressiv och de bara försvarade sig. Man vill ju bra gärna läsa vad de sagt hitintills i förhören

Undrar om den där konversationen är 02:30- händelsen?
Citera
2023-03-17, 13:03
Medlem
Fup:

https://anonfiles.com/ZeFcZ8eeza/Tove_FUP_rar
Citera
2023-03-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack för att du och några andra verkligen försöker! Jäkla sätt av Tingsrätten/Tingsrätter, skattebetalarna har ju redan betalat för både FUP och de anställda i vårt rättssystem!!

En FUP är skattebetalarnas EGENDOM!

Herregud, en "journalist" som inte klarar av läsförståelse.....jag kritiserade TINGSRÄTTEN!!

Och om du nu verkligen ÄR "journalist", varför slänger du inte upp FUP här då????

Ja, verkligen, jag håller helt med dig!

Nää, då finns det ju bara ren och skär ONDSKA kvar, eftersom de inte är psykstörda enligt RPU:n.

Allt det här för ett sketet fjortisbråk......

Ja, det stod i artikeln att det var typ de sista SMS:n TT skickade i livet......

Det kan förklara "hammarslagen" som grannarna beskrev, att MGM:s faktiskt BRÖT sig in i badrummet.....

Sedan så tror jag att MGM:s stal TTs mobil ute på gatan, vid JJs hus, TT kastar ifrån sig cykeln och springer efter, in i trappen och in i LGH, därav grannarnas beskrivning av "spring i trappen"?

Men mina spekulationer i väntan på FUP.

Återigen, det är inget fjortisbråk utan ett SVARTSJUKEDRAMA eller sk triangeldrama.
Citera
Medlem
Nån mer än jag som reagerat på att dom verkar ha trätt två sopsäckar/plastpåsar över Tove, och att JJ har bilder på sin Pinterest i ”Halloween-mappen” med bilder föreställande ”kroppar” invirade i sopsäckar. Alltså bilder på halloweenpynt där man fyller sopsäckar och virar tejp runt så det ser ut som en kropp.

Jag finner inte ord för hur vidrigt detta är. Vaknade upp imorse och läste om detta med eldandet och strypningen, och är helt skakig. Man trodde inte det kunde bli värre på nåt sätt, men det kunde det… Sen smsen på det där hon beskriver hur rädd hon är… Fyfan i helvete vilken ångest.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
ren ondska,, må de få ett helevete i fängelset de kommer att få minst 18 år.
Den dagen de åter är i frihet eller får tillgång till internet så hoppas jag att de läser tråden.

Min hälsning till Maja och Johanna: Jag hoppas era liv efter avtjänat straff blir en enda lång och utdragen plåga på alla sätt och vis.
Citera
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Snart kommer artiklar med intervjuer med rullman. Heads up.

Där kom den. TT, inte förvånande.

https://www.folkbladet.nu/2023-03-17/aklagaren-om-toves-dod-motivet-ar-inte-viktigt
Citera
2023-03-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Allmänheten kommer inte att kunna boka plats. Tingsrätten kommer att från kl. 07.45 varje förhandlingsdag - för aktuell dag - dela ut bokningslappar utanför ingången till tingsrätten på baksidan som vetter mot tingsrätten parkering. Dessa lappar berättigar till närvaro i första hand i sal 1 och därefter i sal 3. Vid behov av plats för funktionshindrade personer kan särskild anmälan göras till tingsrättens registratorsbrevlåda.

Ok, tack!
Få se om det finns några morgonpigga FBare i tråden.

Men som sagt, någon media lär bidra med liverapportering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedD
Kan någon snälla länka fup? Hittar ingen länk när jag söker... sorry, är iq-befriad...
Hahaha... Skön självinsikt ändå. Men jag får göra dig besviken, det finns ingen fup i tråden ännu. Det divideras om att samla ihop deg till en papperskopia som sedan kan läggas ut här i digitalt format.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Sitter han fortfarande i TV4 på söndagar? Blir intressant att höra hans analys på sig själv och sin teori
Ja, han svamlade om det senast trodde rättegången skulle starta i april, GW borde nog lämna rampljuset nu och gå i pension.
Citera
2023-03-17, 13:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Nån mer än jag som reagerat på att dom verkar ha trätt två sopsäckar/plastpåsar över Tove, och att JJ har bilder på sin Pinterest i ”Halloween-mappen” med bilder föreställande ”kroppar” invirade i sopsäckar. Alltså bilder på halloweenpynt där man fyller sopsäckar och virar tejp runt så det ser ut som en kropp.

Jag finner inte ord för hur vidrigt detta är. Vaknade upp imorse och läste om detta med eldandet och strypningen, och är helt skakig. Man trodde inte det kunde bli värre på nåt sätt, men det kunde det… Sen smsen på det där hon beskriver hur rädd hon är… Fyfan i helvete vilken ångest.

Var finns det?
Citera
2023-03-17, 13:06
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja, det hade varit svårt för JJ att strypa TT om hon varit medveten. Hur kan JJs advokat hävda att det var en olycka? Slog TT sig i huvudet under bråket, blev medvetslös och kunde strypas till döds?
Det kommer nog bli tufft för advokaten att förklara. Även om hon är erkänt skicklig så räcker inte det alla gånger (får vi verkligen hoppas)
Citera
2023-03-17, 13:08
Medlem
argusmaximuss avatar
- 20-åringens version av händelseförloppet stämmer mycket väl överens med bevisningen som finns i övrigt. Hon har beskrivit att båda har deltagit, säger Adam Rullman.

Alltså, mot MH:
Bevisning.
JJs vittnesmål, som stärks av bevisning.

https://www.folkbladet.nu/2023-03-17/aklagaren-om-toves-dod-motivet-ar-inte-viktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in