Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Jag tror du nojjar i onödan. Har svårt att tänka mig att en stressad läkare som ska skriva ett intyg lusläker alla system som finns för att "sätta dit" någon. Jag tror inte du har något att vara orolig för. Det är ju inte så att man får upp "det finns anteckningar inom detta området du behöver titta på" utan man måste aktivt eftersöka dessa.
Kan ju vara så. Har aldrig haft diagnosen "beroende" bara diagnosen "skadligt bruk" som sattes 2019. 2021-2022-fram tills nu finns inget i mina journaler som visar att jag druckit alkohol. Har inte druckit på 3 år. Så någon missbruks/beroende-diagnos kan dom ju inte börja bjäbba om?
Det jag åmar mig för är väl om Läkarna/Transportstyrelsen blir kinkiga över min historik.
Dömdes 2020 för grov rattfylla, sedan 2 andra brott (ej trafik/drog/alkoholrelaterade) under 2021. Och fick min ADHD diagnos 2022.
Hoppas bara inte dom kollar för mycket bakåt och säger att man aldrig mer kommer få ta körkort. Hade körkort i 11 år och haft högre behörigheter och jobbat som yrkeschaufför.
Visst, jag gjorde bort mig, men har sonat mina brott, inte gjort om dom och bör väl vara värd en andra chans kan man ju tycka.