2023-03-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Inte ett dugg eftersom jag hängt härinne i massa jävla år och främst när de kommer till mord. Och de har alltid varit så, får man tag i fuppen så slänger man in den här direkt. De är en oskriven lag. Visst har man pröjsat för den så kan jag köpa att man inte vill slänga in den här utan ersättning. Men oftast får man dom gratis, och då är man schysst och slänger in dom härinne
Du missar nog poängen. Den du svarar på har inte FUP till att börja med.
Citera
2023-03-17, 12:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, det är ett jäkla ofog alltså. Vi har en tydlig offentlighetsprincip som dessa instanser skiter blanka fan i. Så länge bilder är maskerade (vilket jag förstår) så har de skyldighet att leverera, inte ens säker på att det är lagligt att ta betalt, någon som vet?
Det finns lag som säger hur mycket tingsrätterna FÅR ta ut, samma lag som säger att de själv beslutar om vilket format de vill använda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboRunkaren
Tingsrätten säger att FUP kostar 5048 kr, idioter som inte skickar en pdf

Borde inte polisen skicka den digitalt om man kontaktar dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Det antas vara My som omnämns i sms:en, d v s Toves tvillingsyster.

Men är det bevisat/säkrat? Känns så sjukt jävla orimligt att de går på Tove med den ilskan om det inte ens gäller henne. Varför inte försöka locka dit systern i sådana fall?

Tänker att ifall J tidigare har legat med Toves pojkvän hade det gett liten förklaring till varför pojkvännen hade J's kontaktuppgifter/användarnamn för att kontakta henne den kvällen angående Tove.
Citera
2023-03-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Därför att det handlade om två väninnor.
Vem hade kunnat tro att man blir dödad av sina kvinnliga bekanta som inte är fast i missbruk?
Inte ens GW trodde på det.

Klart att TT kände av vibbarna, men även hon själv tvivlar på det. Troligtvis med tankar som "nä men vad kan hända, jag överdriver, så illa är det nog inte" bestämde sig för att öppna dörren och gå hem.
Då blev hon strypt.
Helt osannolikt.

Ingen förutom Johanna och Maja har skuld i detta! Ingen annan!

Ja självklart så är ju de djävulen de enda skyldiga men jag kan fortfarande inte förstå om varför man inte agerar när en tjej skriver att hon e rädd. (O nej man kan absolut inte ana att hon ska bli mördad) det är inte d jag INTE förstår utan om varför man inte går/åker dit där hon är, punkt slut!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Du missar nog poängen. Den du svarar på har inte FUP till att börja med.

Personen skrev ju de
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulKullaKular
Är det ingen som känner någon som känner någon som är journalist. Hen kan begära ut fup som vi, som tack för hjälpen, kan bidra med någon liten slant också.

Tycker också det borde vara enkelt att lösa. Vem som helst som jobbar på en tingsrätt borde också kunna få tag på dokumentet. Det är ju inte så att man inte får lämna ut det, det är bara att tingsrätten har hittat något efterblivet kryphål för att slippa skicka den digitalt.
Citera
2023-03-17, 12:50
Medlem
argusmaximuss avatar
JJ-förhör:

"Fäller tove till badrumsgolvet för att sedan sätta sig på hennes bröstkorg"
"TT försökte ta strypgrepp och sade då till MH att ta tag i hennes armar"
"När hon märker att TT är livlös blir hon helt paralyserad"

Funderade du inte på att ringa 112?

"Det blev helt blankt i huvudet"

Slutsats: JJ kommer alltså inte säga att TT var vid liv när hon åkte till mcd.

https://sverigesradio.se/artikel/20-aringens-egna-ord-i-forhor-vi-ville-sla-henne-tillbaka
Citera
2023-03-17, 12:50
Medlem
hejkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Inte ett dugg eftersom jag hängt härinne i massa jävla år och främst när de kommer till mord. Och de har alltid varit så, får man tag i fuppen så slänger man in den här direkt. De är en oskriven lag. Visst har man pröjsat för den så kan jag köpa att man inte vill slänga in den här utan ersättning. Men oftast får man dom gratis, och då är man schysst och slänger in dom härinne

Men herregud, han trollar, han har inte FUP. Lugna ner dig.
Citera
2023-03-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Tingsrätten har beslutat följande när det gäller tilldelning av platser i samband med huvudförhandlingen som ska hållas den 27, 29 - 31 mars 2023 vid Eksjö tingsrätt. Förhandlingen påbörjas kl. 09.00 varje dag.

Och vad har Tingsrätten beslutat? 🤔
Citera
2023-03-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Kan man köpa biljett till rättegången eller har säsongskort förtur?
Vill helst ha en bra sittplats, men krisar det suger ju ståplats.

Allmänheten kommer inte att kunna boka plats. Tingsrätten kommer att från kl. 07.45 varje förhandlingsdag - för aktuell dag - dela ut bokningslappar utanför ingången till tingsrätten på baksidan som vetter mot tingsrätten parkering. Dessa lappar berättigar till närvaro i första hand i sal 1 och därefter i sal 3. Vid behov av plats för funktionshindrade personer kan särskild anmälan göras till tingsrättens registratorsbrevlåda.
Citera
2023-03-17, 12:53
Medlem
Skyliner.s avatar
Om en av Flashbacks moderatorer begär ut fup elektroniskt och lägger in i denna tråd så kommer trycket på Eksjö tingsrätts telefon/Mail att minska fort.

Det borde även ligga i tingsrättens intresse att slippa ha hundratals/tusentals förfrågningar.

De tjänar både tid och energi på att lämna ut en fup till denna flashbacktråd med tanke på att halva Sverige läser Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in