2023-03-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer, med stor suck….man kan inte ha följt många mordfall här på ABoK om man har så dålig koll.

(undrar om inte i fallet Lisa Holm också initialt, för utvidgade resurser?)
Håller med dig. Jo Lisa Holm uppgraderades från olaga frihetsberövande till människorov.
Citera
2023-03-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Teaterapa de lux!
Men hon är en duktig jurist.
Citera
Medlem
Mördat, fört bort kroppen och tänt eld på den, wtf? Om inte de här blir livstid nu när rabatten är slopad så vet ja inte vad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om den här konversationen skedde utanför toadörren i JJs lgh, borde detta också vara en idikation på att MH inte sov:

Min fetning:

"
T:"Att de hatar mig och xxx"
"Förlåt"
"Jag är rädd"

V:"Gå därifrån istället! Varför är de arga på dig och xxx? Vilka är dom?"

T:"Jag kan inte. De är precis utanför! För att xxx träffar xxx som xxx har legat med"

V:"Bråkar ni fortfarande om det! Om du inte kan gå därifrån så vet jag inte riktigt vad du/jag kan göra?"

T:"Jag trodde inte det, men tydligen! Jag ör bara jätterädd"
"

https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&utm _campaign=Mordet%20p%C3%A5%20Tove

Och... det visar även att JJ är den som inte släpper konflikten om hoten om avsöjande av otroheten. Tove verkar ju tro att den är över.

En fråga då?
Den som Tove messade med, why the hell agerade inte denna person då? Om min vän/syster/tjej skriver att hon är rädd, varför gör man ingenting, varför räddar man inte Tove?
Nu kanske denne sitter där m skuldkänslor men vad hjälper det!!!!
Citera
2023-03-17, 12:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Även detta citat från samma artikel:

"– Jag har alltid velat att min kropp skulle bli kremerad så jag tänkte att det är väl så man gör, att man bara bränner upp någon, har hon sagt i förhör.
– Det kändes mycket bättre att bränna upp någon och det skulle bli mycket finare än att låta någon bli uppäten av djur liksom."
Autistisk logik.
Citera
2023-03-17, 12:37
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brugfordi
Är det bara jag som tycker det verkar troligast att JJ var arg på TT för att J tidigare har legat med Ts nuvarande pojkvän? J kanske till och med hade känslor för den här grabben som senare "valde" T istället?

Pojkvännen har väl ett hyfsat kort namn. Ad*m kanske? Minns inte riktigt. Men det hade lätt kunnat vara pojkvännens namn som är det korta maskade namnet.

"för att jag träffar Ad*m och Joh*nna har legat med honom". Känns mycket troligare än att ilskan handlar om tvillingsystern.
Det kan du mycket väl ha rätt i, men av maskningen att döma så ser namnet ut att vara kortare än fyra bokstäver, tycker jag
Citera
2023-03-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Man ska inte tro på allt man läser.

Så sant, Blir irriterad på idioter som fuckar upp tråden.
Som sagt, ställer gärna upp på insamling så vi kan få ut fup
Tyvärr befinner jag mig i Skåne så kan ej få ut fup i pappersformat.
Citera
2023-03-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Hon hade googlat gå i fängelse. "Gå i fängelse, kvinnor utan nåd" är en bok av Camilla Läckberg.. om hemligheter, svek och ta makten över sitt liv

Intressant iakttagelse. Googlar man "Gå i fängelse" så kommer detta upp som typ sökförslag nummer två i listan och då har hon kanske spontant bara "råkat" klicka där.
Man kan annars känna att beskrivningen är rätt träffande ja.
Citera
2023-03-17, 12:39
Medlem
okok1s avatar
Har motiv kommit fram?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det har visat sig att TT har märken på armar och rygg vilket tyder på att hon försökt att slå sig fri. JJ ska ha suttit på TT bröstkorg och strypt medans MH hållit ner hennes armar. Så hon lär nog bli dömd också....
Ja, det hade varit svårt för JJ att strypa TT om hon varit medveten. Hur kan JJs advokat hävda att det var en olycka? Slog TT sig i huvudet under bråket, blev medvetslös och kunde strypas till döds?
Citera
Medlem
Häktade i 5 månader dessutom under årets mörkaste månader. Hur tror ni att det känns?
Citera
2023-03-17, 12:40
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
En fråga då?
Den som Tove messade med, why the hell agerade inte denna person då? Om min vän/syster/tjej skriver att hon är rädd, varför gör man ingenting, varför räddar man inte Tove?
Nu kanske denne sitter där m skuldkänslor men vad hjälper det!!!!
Inte fan trodde hon väl att Tove skulle bli mördad såklart? Det trodde nog inte ens Tove. För då hade hon antagligen ringt polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in