2023-03-17, 11:52
Medlem
Skyliner.s avatar
Tolkar smset-blurret såhär-

”Att de hatar mig och my

”För att My träffar *namn* som Johanna har legat med”

Så med andra ord så skulle det alltså lika gärna kunnat bli tvillingen My som blev mördad. Men Tove var på fel plats vid fel tillfälle och försvarade My och har antagligen försvarat henne under lång tid.

Kanske handlar om samma kille vars dörr JJ tände på för nåt år sen?

Vilket knäppt jävla bråk? JJ är ju fan EXTRA EXTRA sjuk i huvudet om det är DETTA allt handlar om.
En jävla kille???? Svartajukedrama? Fy fan

https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&utm _campaign=Mordet%20på%20Tove
Citera
2023-03-17, 11:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Pojkväns ombud är extremt tydlig efter läst fup.

Mord.

https://sverigesradio.se/artikel/toves-pojkvans-ombud-tydligt-att-det-ar-ett-mord

Följ P4 jönköping idag. De är mest aktiva.
Det bli värre och värre!!
Att hela historian var sjuk, har länge varit tydlig men det som framkommer nu är fullständigt sanslöst!

J har i tråden utmålats som narcissist, men det förefaller betydligt värre än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är nästan för mycket att orka med att läsa.
Det kommer faktiskt tårar.

Förstår inte hur de lyckades lura med Tove hem till JJ.

Undrar när denna konversatione skedde?
Strax innan? eller?

Jag uppfattar det som att denna konversation sker vid annat tillfälle då Tove skriver att hon inte kan fly, för de är strax utanför:

"I ett av sina sista sms skriver Tove till en vän att hon är ”jätterädd”
Vännen uppmanar henne att fly – men Tove svara att hon är fast.
”Jag kan inte, de är precis utanför”, skriver hon.
"

Eller har de låst in henne i ett rum??

Funderar på om hon skickat smsen när hon ville gå hem från Nöjet? Kanske stod JJ och MH utanför entrén och väntade.
Citera
Medlem
argusmaximuss avatar
Tove var mkt rädd för att gå ut från nattklubben.

Hjärtskärande sms.

Detta är vidrigare än jag någonsin anat.

All styrka till TTs familj och vänner idag.

https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Om sms konversationen, Tove skriver att hon är i stan och att tjejerna är utanför i trapphuset. Detta får jag inte ordning på...

Som jag förstod det så rörde inte konversionen just den aktuella kvällen utan ett tidigare tillfälle
Men jag kan ha fel
Citera
2023-03-17, 11:55
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Funderar på om hon skickat smsen när hon ville gå hem från Nöjet? Kanske stod JJ och MH utanför entrén och väntade.

Ja, det gjorde dom enl artikeln.
Citera
2023-03-17, 11:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Vem är det som begått hor och varför utgör det skäl för tanterna att angripa Tove?
Tycker det är rätt oklart varför dom hatar henne så mycket, för av sms:en förefaller det ju vara någon av Toves kompisar som begått horeriet?

I faksimilen av SMS-konversationen skriver Tove: "Att de hatar mig och XXX [maskat] --- Förlåt --- Jag är rädd".

XXX är Toves syrra. JJ hade fått reda på att XXX hade varit otrogen. Detta ville JJ offentliggöra på olika sätt. Tove och XXX kontrade då med att de kände till ett eller flera fall då JJ hade varit otrogen och om JJ snitchade så skulle alla även få höra om JJs otrohet.

Detta hände en bra tid innan mordet, men ledde till att JJ upptändes av ett outsläckligt hat till Tove och XXX. Att konflikten är gammal och närmast verkar absurd framgår också i SMS-konversationen när pojkvännen W skriver: "Bråkar ni fortfarande om det! ---"

På klubben under mordnatten hade det blivit "handgemäng" mellan JJ och Tove. JJ brann fortfarande av hat och hade, tillsammans med slavinnan MH, uppenbarligen lurat med sig Tove till lägenheten under förevändning att "de skulle tala ut". Tove följde nog med då hon trodde att denna, för henne, mycket obehagliga konflikt med JJ skulle kunna biläggas en gång för alla. Men så var det inte. JJ och slavinnan hade bara sagt så. De ville bli ensamma med Tove för att (som det står i förhören) ostört "kunna slå henne". Som ett indicium på att brottet är "överlagt", samt bör klassas som "mord" och inte "dråp" fungerar nog denna lilla detalj.

XXX = Toves syrra My.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-03-17 kl. 11:59.
Citera
2023-03-17, 11:58
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att hela historian var sjuk, har länge varit tydlig men det som framkommer nu är fullständigt sanslöst!

J har i tråden utmålats som narcissist, men det förefaller betydligt värre än så.

Har ju spekulerat i att JJ är psykopat innan, jag är inte mindre övertygad nu.

Detta tillsammans med MHs diagnoser, och förmodligen stark influens av alkohol och/eller droger blev denna mardröm.
Citera
2023-03-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Tove var mkt rädd för att gå ut från nattklubben.

Hjärtskärande sms.

Detta är vidrigare än jag någonsin anat.

All styrka till TTs familj och vänner idag.

https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd

Står ingenstans att det handlar om nattklubben.
Citera
2023-03-17, 11:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Precis som jag sagt hela tiden.. vänta tills Pappan gråter ut i tidningarna om hur dottern psykiskt "våldfört" sig på honom.

Pappan betalar för tystnad och lydnad hos dottern gissar jag på.
Citera
2023-03-17, 12:00
Medlem
Enligt det här beslutet från JO som faktiskt handlar om Eksjö tingsrätt anges att domstolen inte har skyldighet att lämna ut handlingar i pdf-format utan att det är en ”lämplighetsbedömning”. https://www.jo.se/PageFiles/33440/2939-2021.pdf

De verkar redan ha gjort en sådan lämplighetsbedömning och bedömt att det går att lämna ut till medier men inte till privatpersoner.

Samtidigt får inte domstolen efterfråga identitet eller syfte vid begäran - de vet inte om jag har utgivningsbevis eller ej och får inte fråga heller! Funkar detta resonemang tror ni?
Citera
2023-03-17, 12:00
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Står ingenstans att det handlar om nattklubben.

Sorry, min slutledning. Utifrån: var skulle det annars vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in