2023-03-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Det är bara delvis sant.
En fraktur på tungbenet tolkas som en tydlig indikation på strypning, men det kan också skadas på annat sätt.
Så fraktur plus andra omständigheter anses vara bevis på strypning.
Det är inte heller självklart att en fraktur uppstår vid strypning.

Så att helt bergsäkert slå fast mord på ett skelett med skadat tungben är långt ifrån självklart.
Helt klart, det är inte ett 1:1-förhållande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vart kan jag hitta p7orna? Ber om ursäkt för besväret.

Har du kollat startsidan, Grevens eminenta sammanfattningar har nog täckt in det mesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Så hon försökte göra det fint??? Detta får ju henne bara att låta ännu mer sjuk.
Ja och detta trots att hon "fick panik" och "frös till is" Jaaavisst, till och med sagan om Rödluvan känns betydligt mer verklighetsförankrad än hennes fabler i dito alternativa verklighet.
Citera
2023-03-17, 11:23
Medlem
Tror ni att de slängde ner kroppen via fönstret. TV4 har en bild på ett fönster i ett av sina klipp

Obs!!! Nu finns sms-konversation mellan Tove o pojkvän ute. Framgår hur rädd hon varit
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Det här har jag väldigt svårt att fatta.

I denna ålder, hur kan ingen annan känna till varför en person avskyr en annan person — och/eller inte vara beredd att berätta det för polisen? Är inte det underligt?

Konstigt AW borde ju veta men han kanske vet o inkluderar honom o vill inte tala om ?
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Undrar hur GW tänker idag?
Han var ju övertygad att två unga tjejer, som dessutom var ostraffade, inte kunde ha begått ett mord på en annan ung kvinna. Att de skulle lyckas hålla ut och tyst så länge, transportera en kropp och allt som tillhör. Helt omöjligt har jag för mig att han sa.
Tiden har kanske runnit ifrån den gode GW, människan har kanske börjar utvecklas till en ännu värre avart när två flickor från vanliga hemförhållanden kan ge sig i kast med dylikt vidrigt brott, endast beroende på bagateller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Vetlanda Posten verkar ha fått förundersökningen digitalt.

Så mycket klick de fått via Flashback så får de lägga den lite diskret på nätet nu tänker jag.
Citera
2023-03-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truecrime4ever
Tror ni att de slängde ner kroppen via fönstret. TV4 har en bild på ett fönster i ett av sina klipp

Obs!!! Nu finns sms-konversation mellan Tove o pojkvän ute. Framgår hur rädd hon varit

Fel av mig. Det var till en vän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Men varför köpte hon detta på söndagen om de redan gjort sig av med kroppen på natten ?

Svårt att svara på utan FUP, men sannolikt försökte de tända eld på henne natten mellan lördag och söndag och misslyckades. Återvänder söndag runt lunch och försöker igen med med lakan + kemisk bensin.

Fullständigt befängt att kalla detta för misshandel/nödvärn (har för mig att advokaten gjort det - dock inte säker)
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Otroligt att de lyckades hålla käft så länge som de gjorde; de är uppenbart klent begåvade. Min favoritdetaj är biten med inköpet av tre små flaskor kemisk ren bensin för att elda upp kroppen. En klent begåvad psykopat är svår att få rätsida på. Dessa dårar bör låsas in på obestämd tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen09
Mailade tingsrätten igår och begärde ut fup, fick idag detta svar.

” Hej,

Du har rätt att ta del av de delar av förundersökningsprotokollet som inte omfattas av sekretess i pappersformat antingen genom att hämta en kopia på domstolen eller att få den skickad per post, mot avgift. Handlingar som innehåller så många personuppgifter skickar vi inte per e-post.

Om du vill få handlingen skickad till dig med post så behöver vi leveransadress och uppgifter för att fakturera avgiften: personnummer eller
organisationsnummer och fakturaadress. Om du vill vara anonym så går det bra att du kommer till tingsrätten och betalar här med bankkort eller kontant.

Avgiften för att få ut en handling beror på hur omfattande den är.

Papperskopior
När det gäller papperskopior är de första nio sidorna gratis, den tionde sidan kostar 50 kronor och varje sida därutöver kostar 2 kronor.

Porto
Eventuell kostnad för porto eller postförskottskostnad tillkommer.

Vi går inte vidare med din begäran innan vi vet om du vill ta del av handlingen på domstolen eller om vi ska skicka den till dig och hur du i så fall vill betala avgiften.

Vilken tingsrätt gäller det?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Är dom åtalade för grovt gravfridsbrott?
Ser inte stämningsansökan.

Finns på sida 46120
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in