2023-03-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Kanske inte på papper, men vilka normala människor gör något sådant?

Är de:
Psykiskt störda, nej.
Onormala, ja.

Men hur var det förresten med MHs funktionsnedsättningar, kan det vara något som kan ge rabatt på straffet?
Citera
2023-03-17, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Är dom åtalade för grovt gravfridsbrott?
Ser inte stämningsansökan.

Svar ja. Läste i ett tidigare inlägg att åklagaren ändrat sig och går på grovt.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
JJ kan ha bra betyg, men hon är ju kvinna och fattar inte praktiska saker som hur otroligt svårt det är att bränna upp en kropp med hjälp av tre mindre flaskor teknisk bensin från Dollar Store.

Sangborns uttalande om "kortare stryptag" är en förolämpning mot rättens, Toves anhörigas och hela svenska folkets intelligens. Det tar fem minuter att kväva någon - och detta förutsätter att lufttillförseln är stoppad hela tiden. Lyckas den drabbade vrida sig loss några sekunder och kippa efter andan, så måste hela proceduren upprepas igen. Det kan alltså ta precis hur lång tid som helst. De dunsar som grannen hörde måste absolut sättas i förbindelse med Toves förtvivlade dödskamp. När man avrättar någon i Japan genom hängning så ser bödeln till att repet är så pass långt att den dömde faller ned ett stycke och bryter nacken. Vederbörande dör direkt. Att hänga någon så att de kvävs till döds anses alltså inhumant till och med bland japanska dödsstraffsförespråkare. Den död som den stackars Tove fick genomlida är något av det mest ohyggliga man kan råka utför: dödskampen varar under flera minuter - och du är vid medvetande hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Längst ned i denna artikeln, i ljudspelaren á 50 sekunder så berättar de om JJ’s raderade googlesökningar.

Bland annat -
Hur man mördar någon diskret
Hur man bäst hämnas på en vän
Fängelse
Starka rengöringsmedel
Tove Tönnies
Hur man bränner inne någon

https://sverigesradio.se/artikel/toves-pojkvans-ombud-tydligt-att-det-ar-ett-mord

Vansinne. Öppet mål bevismässigt. Precis som ena spionbrodern som tokgooglade allt mellan himmel och jord kopplat till hans och broderns brott.
Citera
2023-03-17, 11:20
Medlem
Tiares avatar
Har en gång begärt ut en fup från Göteborgs tingsrätt och då skickades den digitalt och hade då en begränsad tid att kunna öppna länken och sedan nån dag efter fick jag ett mail om att den bara kan begäras ut i pappersform och att om jag vill ha den får jag betala per sida för att få hemskickat, därefter kraschade länken. Antagligen samma ang denna, tingsrätten är väl kåta på pengar dem också lol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tevez32
Js inköpslista på Dollarstore var våtservetter, lakan och 3x kemisk bensin.
Men varför köpte hon detta på söndagen om de redan gjort sig av med kroppen på natten ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Dock kan ju man ju ofta se på tungbenet om nån blivit strypt, även efter skeletisering

Det är bara delvis sant.
En fraktur på tungbenet tolkas som en tydlig indikation på strypning, men det kan också skadas på annat sätt.
Så fraktur plus andra omständigheter anses vara bevis på strypning.
Det är inte heller självklart att en fraktur uppstår vid strypning.

Så att helt bergsäkert slå fast mord på ett skelett med skadat tungben är långt ifrån självklart.
Citera
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
Breaking news:

Maskad digital version existerar och har lämnats ut till medieaktör! De jävlarna på tingsrätten!!!!!!!!!!!! De kan inte skylla på sekretess. Från säker källa

Vi borde få tag på den snart om de slutar jävlas med oss
De har utgivningsbevis. Därav utlämningen digitalt. Säker källa? Jisses...
Citera
Medlem
Så det verkar vara planerat. Precis som jag anade.
Citera
2023-03-17, 11:21
Medlem
Skyliner.s avatar
Jag längtar tills greven har tid, ork och lust att göra en sammanfattning på det som kommit ut hittills så vi alla slipper se samma frågor här inne om och om igen från de som inte orkar bläddra ett par sidor bak i tråden pga lathet.

Jag hade kunnat göra en sammanfattning om jag var hemma vid datorn, tänker inte sitta o försöka baka ihop en på mobilen. Iallafall inte just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Rullman har kokat ner det och har bara med det absolut mest väsentliga, inga indicieresonemang utan endast rejäl hårdvaluta.

I mina ögon har han stigit ytterligare i graderna.

Ja han har fått mycket på köpet men även det kräver sin man eller kvinna för att få till ett bra åtal.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vart kan jag hitta p7orna? Ber om ursäkt för besväret.
(Mordet på Tove Tönnies) //Inte FUP
länk:
https://gofile.io/d/7rDqPT
1b1a71b53817829c01418e17974fa598.pdf <-- JJ
aae74d594ef358a0c1e08a58bdeb0f2c.pdf <-- MH
Senast redigerad av SloppySeconds 2023-03-17 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in