2023-03-16, 23:05
Medlem
Rapid har både Ordningsvakter och Trygghetsvärdar i Stockholms kollektivtrafik ser jag nu på deras hemsida;
https://rapidsakerhet.se/blog/spannande-host-for-rapid-sakerhet/
Citera
2023-03-17, 01:09
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Skönt att läsa att det fortfarande finns några men rätt logik och tänk.

Men vi kommer nu bli attackerade av en massa tangentbords krigare som är redo att kriga för allt bara för att vara aktiv och skylla på ”andra” sidan oavsett vad.

Jag lovar dig att skulle OV invänta polis och han hade fortsatt slå andra eller fly platsen hade samma konton anklagat vakterna för fega blattar som inte har bollar och att Sveriges rättsväsende är åt helvete mm mm…..

Så trött på att FB har blivit en plattform för gnällspikar.

Haha!!! De du kallar tangentbordkrigare vågar garanterat yppa sina åsikter i verkligheten vilket jag ställer mig ytterst tveksam till att du skulle göra.
Citera
2023-03-17, 01:15
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Rapid har både Ordningsvakter och Trygghetsvärdar i Stockholms kollektivtrafik ser jag nu på deras hemsida;
https://rapidsakerhet.se/blog/spannande-host-for-rapid-sakerhet/

Vadå visste du inte det när du först hävdade att så inte var fallet? Idiot....
Citera
2023-03-17, 07:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Rötägg säger du, vad är det du känner till som Polismyndigheten som gett dom Förordnandet inte gör?
Rapid såg jag igår på Tvärbanan, röda kläder, dom är Trygghetsvärdar!
Du kan ju läsa här hur dina älskade OV missbrukar sin makt...

Citat:
17-åringen greps av ordningsvakter vid Östra station och togs med handfängsel till ett avskilt utrymme. Där ska en 34-årig ordningsvakt enligt polisens förundersökning ha tagit en metallstav och tryckt den mot pojkens stjärt så att byxorna gick sönder.
Citat:
Vakterna kallar på förstärkning och snart befinner sig totalt sju ordningsvakter på platsen. En av dem är en nu åtalad 34-årig arbetsledare som enligt polisförhör och en intern rapport från vaktbolaget CSG bland kolleger är känd för att vara sällsynt hård mot personer som grips och för att uppmana kolleger att inte använda sina kroppskameror.
Citat:
– Det har varit allmänt vedertaget att NN inte vill att kameran används, säger en ordningsvakt senare i förhör med polisen.
Citat:
Den 34-årige arbetsledaren tar enligt förundersökningen en metallstav han hittar på platsen och trycker den mot 17-åringens stjärt så att byxorna går sönder. Enligt pojken pågår det i cirka 30 sekunder medan andra ordningsvakter håller fast honom under tiden.
Citat:
Hans version av händelsen får stöd av en av ordningsvakterna som var på platsen. I förhör med polisen berättar ordningsvakten att pojken skrek och att det märktes att det gjorde ont.
Citat:
I en internutredning som CSG hänvisas till vittnesmål om hur 34-åringen har använt övervåld vid flera tillfällen. Bland annat anklagas han för att ha använt ett spännband av gummi och strypt en omhändertagen person tills denne börjar gråta i samband med ett ingripande i februari 2021 i Stadshagen. Vid ett tillfälle samma år ska han ha satt sitt knä över nacken på en handfängslad person tills det ”klickar till” och 2018 ska han ha tagit struptag på en omhändertagen person så att denna ”tuppade av”.
Citat:
Enligt rapporten är 34-åringens ”signum” att ”strypa ut” personer – vilket är välkänt inom arbetsgruppen.

Ok, snorungen var stökig och spelar hög musik, tillsammans med två likasinnade. Han dömdes sedermera för våldsamt motstånd och ringa narkotikabrott. Men även såna som du och trådens övriga OV-groupies bör väl fatta att sadistbeteenden som detta är så långt över gränsen att det inte går att försvara? Men du tycker fortfarande att vi ska ha förtroende för OV?

F. ö.drogs sadistens förordnande in, men sent omsider...

https://www.dn.se/sverige/tryckte-metallpinne-mot-stjarten-pa-17-aring-ordningsvakt-atalas/
Citera
2023-03-17, 07:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Helt rätt att strypa ut svin som slår ned oskyldiga kvinnor i tunnelbanan. Jag sörjer inte när sånt slödder får vad det förtjänar.
Snälla skriv inte på det där sättet.
Folk här inne i denna tråden tar faktiskt väldigt illa vid sig av att höra sanningen.
Särskilt den modiga finnens mamma och anhöriga som förpestar tråden samt alla OV s från tidigt 1980-tal.
Har inte sett röken av hans mamma el anhöriga i tråden.

Vi som inte har nån empatistörning eller försvarar OV in absurdum anser att det var brutalt vansinne som visades på filmen.
Nu visade det sig att så var fallet.

Så den enda som förpestat tråden är du.
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Jag tror folk i denna tråden egentligen skiter i Juha men de ser nu sin chans att spotta på en hel yrkeskår och nu fick de lite vatten på sin kvarn.

Hälsningar väktaren/larmryckaren/hundföraren/OV/skyddsvakten på seccen.
Det är du som bespottas och inte en hel yrkeskår. Inkl de två nötterna som står åtalade att ha dödat honom.

För övrigt kan inte din karriär ha varit långdragen, finns inte en chans. Stackars hund.
Senast redigerad av develi 2023-03-17 kl. 07:50.
Citera
2023-03-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du kan ju läsa här hur dina älskade OV missbrukar sin makt...

Ok, snorungen var stökig och spelar hög musik, tillsammans med två likasinnade. Han dömdes sedermera för våldsamt motstånd och ringa narkotikabrott. Men även såna som du och trådens övriga OV-groupies bör väl fatta att sadistbeteenden som detta är så långt över gränsen att det inte går att försvara? Men du tycker fortfarande att vi ska ha förtroende för OV?

F. ö.drogs sadistens förordnande in, men sent omsider...

https://www.dn.se/sverige/tryckte-metallpinne-mot-stjarten-pa-17-aring-ordningsvakt-atalas/
Inget nytt, samma svar som vanligt!
Rötägg finns överallt, men dom är få!
Överlag finns det inget att klaga på, för företagen och personalenär fortfarande, auktoriserade av Länsstyrelsen, och Ordningsvakterna på företagen är fortfarande förordnade av Polismyndigheten!
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2023-03-17 kl. 08:50.
Citera
2023-03-17, 08:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Inget nytt, samma svar som vanligt!
Rötägg finns överallt, men dom är få!
Överlag finns det inget att klaga på, för företagen och personalenär fortfarande, auktoriserade av Länsstyrelsen, och Ordningsvakterna på företagen är fortfarande förordnade av Polismyndigheten!
Du är faktiskt alldeles osedvanligt blåst, fast det visste vi ju redan... om vettiga OV sket i att hålla kräken bakom ryggen vore det bättre. Överlag är förtroendet för er kår snudd på obefintligt. Av en god anledning.
Citera
2023-03-17, 09:42
Medlem
Citat:
Du är faktiskt alldeles osedvanligt blåst, fast det visste vi ju redan... om vettiga OV sket i att hålla kräken bakom ryggen vore det bättre. Överlag är förtroendet för er kår snudd på obefintligt. Av en god anledning.

Jag behöver ju inte göra som du och ägna mig åt personangrepp, för jag har ju fakta i målet på min sida!
Det är nog rötäggen som håller varandra om ryggen, för har ordningsvakter första hands uppgifter om övervåld då har dom rapporteringsskyldighet till Polisen, underlåtenheter i tjänst leder till Åtal!
Obefintligt förtroende? Inte enligt regeringen, för enligt dom så utgör Ordningsvakternas arbete är ett viktigt komplement till Polisens arbete att upprätthålla den allmänna ordningen, så dom har förtroende för dom, att dom kommer att få utökade befogenheter 1 januari-2024, pekar på att Regeringen har rakt motsatt uppfattning än dig!

En ny lag om ordningsvakter Publicerad 03 februari 2023
Polismyndigheten har huvudansvaret för att upprätthålla allmän ordning och säkerhet i samhället. Ordningsvakter utgör ett viktigt komplement till myndighetens arbete.

Ordningsvakter ska få användas för att medverka till att upprätthålla allmän ordning och säkerhet eller främja trygghet.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lagradsremiss/2023/02/en-ny-lag-om-ordningsvakter/
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2023-03-17 kl. 09:50.
Citera
2023-03-17, 09:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag behöver ju inte göra som du och ägna mig åt personangrepp, för jag har ju fakta i målet på min sida!
Det är nog rötäggen som håller varandra om ryggen, för har ordningsvakter första hands uppgifter om övervåld då har dom rapporteringsskyldighet till Polisen, underlåtenheter i tjänst leder till Åtal!
Obefintligt förtroende? Inte enligt regeringen, för enligt dom så utgör Ordningsvakternas arbete är ett viktigt komplement till Polisens arbete att upprätthålla den allmänna ordningen, så dom har förtroende för dom, att dom kommer att få utökade befogenheter 1 januari-2024, pekar på att Regeringen har rakt motsatt uppfattning än dig!

En ny lag om ordningsvakter Publicerad 03 februari 2023
Polismyndigheten har huvudansvaret för att upprätthålla allmän ordning och säkerhet i samhället. Ordningsvakter utgör ett viktigt komplement till myndighetens arbete.

Ordningsvakter ska få användas för att medverka till att upprätthålla allmän ordning och säkerhet eller främja trygghet.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lagradsremiss/2023/02/en-ny-lag-om-ordningsvakter/
Rapporteringsskyldighet? Hur bra tycker du det fungerar?

Håll dig till att lappa bilar...
Citera
2023-03-17, 10:17
Medlem
Citat:
Rapporteringsskyldighet? Hur bra tycker du det fungerar?

Håll dig till att lappa bilar...
Det fungerar nog bra!
Men att generalisera och således ägna sig åt ryktesspridning går inte för sig, nej, det måste vara kännedom om ett eller flera enskilda fall som rapporteras!
Citera
2023-03-17, 10:51
Medlem
En helt igenom tragisk händelse, tragisk individ som tyvär avled i samband med ingripandet.

Men vi skall vara glada, för hade han hetat Lamin Momodou Toray , en bjässe till Gambian och
hög som en skyskrapa så hade Stockholm stått i brand.

Men nu var det ju bara en full finne.
Citera
2023-03-17, 10:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det fungerar nog bra!
Men att generalisera och således ägna sig åt ryktesspridning går inte för sig, nej, det måste vara kännedom om ett eller flera enskilda fall som rapporteras!
Uppenbarligen fungerar det inte bra med tanke på hur lång tid den här sadisten fick hållas; med kännedom bland kollegorna om att han gillade att strypa ut folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in