2023-03-17, 09:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns en sida förberedd för insamling men vi avvaktar tingsrättens besked och sen vem som tar på sig utlägg för dokumenten.

https://www.buymeacoffee.com/skanvetlanda

Sidan är inte aktiv än och innan den tas i bruk får vi vara överens om ett par saker så det sker i ordning på ett bra sätt.

O där släpptes FUP och blev offentlig!
Citera
Medlem
BeppoYapps avatar
Nyss meddelades det att sekrestessprövningen på FUP är klar och borde kunna des ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man förstår vad den säkerhet åklagaren kommer från när han har kommunicerat med media.

Ett vidrigt brott och jag kan bara tolka det som att MGM inte haft någon koll alls vilket innebär DNA på cykeln från JJ, DNA från Tove i bilen och sen massa annat.

Väldigt olustig känsla när man läser detta och vidare protokoll kommer vara svåra att smälta.

Dom är ju helt utan skrupler. Det kan inte vara spontant och samtidigt så vidrigt. Och som du säger så kan dom inte haft någon koll alls på DNA eller tekniska spår. Har förmodligen aldrig ens tittat på en deckare.

Sjukt.

Kommer säkert få ta del av lite FUP från poddar osv idag.
Citera
2023-03-17, 09:05
Medlem
Jag följde tråden slaviskt under dom två första månaderna och sen tittat in ibland så jag vet inte om detta har pratats om tidigare.

I stämningsansökan står det att JJ tänt eld på Toves bostad tidigare. Är detta det tillfälle som diskuterats tidigare när JJ skulle ha tänt på sin före detta pojkväns lägenhets och det har blandats ihop? Eller har hon tänt eld på två bostäder vid olika tillfällen?
Citera
2023-03-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Innan kroppen hittades är det svårt att rubricera det som mord. Så fort kroppen hittades blev dom misstänkta för mord. Det enda han ändrat är gravfridsbrottet som nu anses grovt. Varför det inte gjordes tidigare är en bra fråga.

Det är ovanligt att en utredning börjar på människorov och slutar med mord. Vill jag påstå. Men det lär väl knappast finnas någon teknisk bevisning som blod i lägenheten efter offret. Så det kan ha sina förklaringar.
Citera
2023-03-17, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzysizzy
Jag följde tråden slaviskt under dom två första månaderna och sen tittat in ibland så jag vet inte om detta har pratats om tidigare.

I stämningsansökan står det att JJ tänt eld på Toves bostad tidigare. Är detta det tillfälle som diskuterats tidigare när JJ skulle ha tänt på sin före detta pojkväns lägenhets och det har blandats ihop? Eller har hon tänt eld på två bostäder vid olika tillfällen?

Det är två olika bostäder vid olika tillfällen.
Citera
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Sorry om jag låter ignorant, har inte följt fallet nära. Men något som slår en i nyhetsrapporteringen främst är den totala avsaknaden av analys av motivbilden??? OK, psykopater at work, men även dylika måste ju ha någon form av "bränsle" - varför detta vanvett och ursinne i dådet???
Citera
Avslutad
Har inte följt tråden. Var händelsen som landar i åtalspunkten om skadegörelsen känd sedan tidigare?
Citera
Medlem
Helt galna handlingar dessa två lyckats med men åklagaren har nog säkra bevis på kvävningen vilket obduktionen förmodligen styrker med krossat tungben.

https://www.tv4.se/artikel/5XIpRqggnzAxhvJrOjsKru/kvinnorna-atalas-foer-mordet-pa-tove
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Varför är det fortfarande bara JJ som nämns? Det framstår väl nu tydligt att MH varit med och dödat TT?

Ja, oförlåtligt.
Men jag ser JJ som the mastermind, den som tydligt styr skeppet.
Det är hennes konflikt och hennes störda sinne som inte kan släppa, gå vidare. Hon har manipulterat en mindre psykiskt stark och minder intelllektuellt begåvad person att gå hennes ärenden. Utan JJ, det är min övertydelse, hade MH aldrig, aldrig hamnat i den här situationen.

Men det dom har gjort är helt obegripligt.

Det är som taget från helvetet.

HUR, HUR har den här människan kunnat gå så här långt.

Synd att man inte kunde åtala henne för branden tidigare. Men nu der det sannerligen inte bra ut för JJ.

Åka till Donken, skratt och snacka skit. Sedan dumpa kropp och stta eld på den. TVÅ gånger.

Stackars, stackars föräldrar, syskon, pojkvän.
Mitt hjärta har brustit.

Hon är i paritet med Arbogakvinnan.
Citera
2023-03-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Det är två olika bostäder vid olika tillfällen.
Tack!!
Citera
2023-03-17, 09:07
Medlem
argusmaximuss avatar
Digitala spåren verkar vara överväldigande.

Från stämningsansökan, efter tömning av MHs och JJs mobiler:

"Till utvisande av de inblandade personernas rörelser, förflyttningar, användaraktiviteter och förehavanden samt till utvisande av kontakter och samtal. Allt till styrkande av tidpunkter för brotten och var brotten begåtts samt till styrkande av tillvägagångssätt och uppsåt."

Dollarstore-uppgiften från början på tråden verkar stämma, f ö.

I stort gedigen bevislista av Rullman och kompani. Börjar förstå hans självförtroende...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in