2023-03-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ett tips är ju även att man enligt lag har rätt att ta del av FUP helt kostnadsfritt på plats. Man får inte luntan med sig hem, men får ta del av den i tingsrättens lokaler.

Då kan man ju, istället för att scanna, fotografera av sida för sida med mobil. Lite omständligare än scanning, men skulle säkert göra att FUP kunde komma Flashback till del fortare.
Det låter som en bra ide
Men frågan är om någon orkar ta på sig det jobbet och
Får man med allt när man fotar?

Om någon skulle vilja ta på sig det så skulle vi ju kanske samla in en liten ersättning till personen för besväret?
Citera
2023-03-17, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Jag har också mailat nu via länken någon lade in, för att sätta press på dem. Men bidrar givetvis också med en slant om det så illa tvunget blir i pappersformat.

Heder till alla er som erbjudit er att åka dit, scanna, hålla i insamlingar med mera 👏🏻 vi hoppas på en digital åtkomst in i det sista, men annars är det tack vare er vänliga själar som vi snart har tillgång till allt.

Befinner mig i Stockholm annars hade jag också kunnat hjälpa till att scanna och fota på plats.

Bidrar givetvis med ekonomiskt bidrag till detta.

Tack på förhand till er som fixar allt!
Citera
2023-03-17, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det låter som en bra ide

Om någon skulle vilja ta på sig det så skulle vi ju kanske samla in en liten ersättning till personen för besväret?

Är man ett par stycken som hjälps åt går det rätt snabbt!

Ja det är en god ide att samla in ersättning till de som ställer upp och fixar det!
Citera
2023-03-17, 06:20
Medlem
Citat:

Det tycker jag oxå!
Citera
2023-03-17, 06:46
Medlem
Bor 8 mil ifrån Eksjö, säg till om jag kan hjälpa till med något !
Citera
2023-03-17, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ett tips är ju även att man enligt lag har rätt att ta del av FUP helt kostnadsfritt på plats. Man får inte luntan med sig hem, men får ta del av den i tingsrättens lokaler.

Då kan man ju, istället för att scanna, fotografera av sida för sida med mobil. Lite omständligare än scanning, men skulle säkert göra att FUP kunde komma Flashback till del fortare.

Om inte annat så är det ett sätt att ge alla en första kik i stämningsansökan som ju är en bra sammanfattning av FUP.

Om man vill göra en sådan ”Quick and Dirty” så föreslår jag att man använder en skannerapp till sin mobil.

Adobe är ju de som ”uppfann” filformatet PDF och de har en lämplig app för detta:

https://apps.apple.com/se/app/adobe-scan-skanna-pdf-ocr/id1199564834

Finns motsvarande för Android också.

Man måste logga in med konto så vill man inte det så är det bara att ta någon annan app man är bekväm med.

Adobes app är bra och den har koll på OCR, alltså inte specifikt det som har med räkningar att göra men samma teknik som handlar om att läsa in text som då gör att man kan söka i PDF/FUP vilket kommer underlätta ”analysen” av den sen med tanke på dess omfattning.

Vi får hoppas detta löser sig utan för många omständigheter idag och med lite flyt så finns den läsbar för alla så snart som möjligt.
Om jag var på plats så skulle jag gulla med någon av de reportrar eller någon annan som är där med en ”plan” och göra en ”deal”. Friskt vågat men kanske något vunnet..?
Citera
2023-03-17, 06:50
Medlem
Stort tack till den som fixar självklart med och betalar
Citera
2023-03-17, 07:02
Medlem
Drygt 2350 sidor enligt SVT.

https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/manga-fragor-forvantas-fa-svar-i-utredningen-om-toves-dod
Citera
2023-03-17, 07:03
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Det låter som en bra ide

Det finns rätt bra skanningsappar som kan användas gratis, som camscanner. Den har jag själv använt mycket. Tar nog sin lilla tid dock!
Citera
2023-03-17, 07:07
Medlem
Intervju med utredningsledaren.

https://sverigesradio.se/artikel/mordutredaren-vi-har-gjort-allt-vi-kan-for-att-ta-reda-pa-vad-som-hande-tove
Citera
2023-03-17, 07:15
Medlem
Jag är också med och bidrar om någon ställer upp att hämta+scanna FUP.
Har begärt ut den via epost också, men gissar att de kommer hänvisa till pappersvarianten
Citera
2023-03-17, 07:15
Medlem
Hoppas man har fup en till helgen, jag sitter bänkad till helgen om vi säger så!
Är gärna med och bidrar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in