Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Ett tips är ju även att man enligt lag har rätt att ta del av FUP helt kostnadsfritt på plats. Man får inte luntan med sig hem, men får ta del av den i tingsrättens lokaler.
Då kan man ju, istället för att scanna, fotografera av sida för sida med mobil. Lite omständligare än scanning, men skulle säkert göra att FUP kunde komma Flashback till del fortare.
Om inte annat så är det ett sätt att ge alla en första kik i stämningsansökan som ju är en bra sammanfattning av FUP.
Om man vill göra en sådan ”Quick and Dirty” så föreslår jag att man använder en skannerapp till sin mobil.
Adobe är ju de som ”uppfann” filformatet PDF och de har en lämplig app för detta:
https://apps.apple.com/se/app/adobe-scan-skanna-pdf-ocr/id1199564834
Finns motsvarande för Android också.
Man måste logga in med konto så vill man inte det så är det bara att ta någon annan app man är bekväm med.
Adobes app är bra och den har koll på OCR, alltså inte specifikt det som har med räkningar att göra men samma teknik som handlar om att läsa in text som då gör att man kan söka i PDF/FUP vilket kommer underlätta ”analysen” av den sen med tanke på dess omfattning.
Vi får hoppas detta löser sig utan för många omständigheter idag och med lite flyt så finns den läsbar för alla så snart som möjligt.
Om jag var på plats så skulle jag gulla med någon av de reportrar eller någon annan som är där med en ”plan” och göra en ”deal”. Friskt vågat men kanske något vunnet..?