Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Klart att vi vill se ordentliga straff om/när allt klarnar vid rättegången. Handlar ju om mord och brott mot gravfriden!
Men domstolar ger ju ibland helt orimligt låga sraff för helt fruktansvärda gärningar. Obegripligt för gemene man att fatta.
Rätten kan, ofta ofrivilligt, ibland ge straff efter "klass". Det tror jag, trots att de ska vara objektiva. De lärde har sina egna liv med sina egna preferenser.Många suktar efter berömmelse. Gissar att JJs advokat C.S kommer pressa på ordentligt i rättssalen. "Lätt misshandel" - tillåt mig att skaka på huvudet över sånt trams.
Vi får verkligen hoppas att det inte blir så den här gången att tjejerna går fria pga av advokaternas abrovinker. Rullman måste vara helskärpt, vilket jag tror att han är.
Det blir mycket intressant att följa rättegången.
Ja tyvärr så hör man allt för ofta att det döms till allt för låga straff och det vet ju brottslingar om att de kan ha goda chanser till
Något som jag hörde nydligen var även att många som häktas har satt i system att inte prata alls och ju längre de sitter så höjs beloppet
och om de inte åker dit för brott så får de en bra summa i ersättning för häktestiden
Om jag inte minns fel så är det lägsta utbetalningssumman 20 tusen kr
Det betalas ut stora belopp per år av staten per år på detta sätt
Ja nu är hoppet att dessa tjejer får ett långt straff