2023-03-16, 22:20
Medlem
jag lägger lätt både 50 och 100 kronor eller t.o.m mer (har inte jättehög lön) bara det känns säkert. Idén att det går via någon som upplevs som seriös i tråden; Greven, Nötknapparen, Avel etc, skulle kännas bra. Vad gäller själva betalningen. Tyvärr bor jag själv inte i närheten av Eksjö, annars hade jag åkt dit och plockat ur skiten och scannat den på jobbet.
Citera
2023-03-16, 22:23
Medlem
Ps tyvärr lär ju det ju inte hjälpa att hålla på och mejla/ringa Eksjö tingsrätt om FUP. I så fall skulle det nog behöva handla om flera tusen människor, för att ändra ett föråldrat men invant och inarbetat system :-(
Citera
2023-03-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
Ah tack! Kostar det samma om man skulle kunna få ut den digitalt?

Digitalt är kostnadsfritt då det betalas per handling och inte per sida
Citera
2023-03-16, 22:25
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är bra!
Är också villig att betala.

Åklagaren sa att FUP var på över 2000 sidor.

så om vi räknar på 2500 sidor så är det ca 5000kr
Det blir inte många kronor per skalle 100pers á 50Kr så är vi i mål

Det jobbiga är att scanna och åka och hämta ut det i Eksjö(som lär ha en kö som heter duga)

Må hata att stå i kö/vänta på något fysiskt, men jag är en no-lifer, så det tar inte emot jättemycket för mig om det blir aktuellt att någon behöver ta sig till Eksjö och sedan scanna in materialet.
Citera
2023-03-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Ps tyvärr lär ju det ju inte hjälpa att hålla på och mejla/ringa Eksjö tingsrätt om FUP. I så fall skulle det nog behöva handla om flera tusen människor, för att ändra ett föråldrat men invant och inarbetat system :-(

Kan nog tänka mig att deras inkorg är rätt så högt belastad just nu.

bara denna tråden har ju 46 000 inlägg och 18,2miljoner visningar i skrivande stund.

Bara bomba på
Citera
2023-03-16, 22:46
Medlem
Jag har också mailat nu via länken någon lade in, för att sätta press på dem. Men bidrar givetvis också med en slant om det så illa tvunget blir i pappersformat.

Heder till alla er som erbjudit er att åka dit, scanna, hålla i insamlingar med mera 👏🏻 vi hoppas på en digital åtkomst in i det sista, men annars är det tack vare er vänliga själar som vi snart har tillgång till allt.
Citera
2023-03-16, 22:59
Medlem
fribiljetts avatar
Jag är också med och betalar för FUP:en om det blir som vi befarar med utlämnande i papperskopior. Står beredd imorgon efter kl elva och väntar på vidare instruktioner!
Citera
2023-03-16, 23:06
Medlem
Ett tips är ju även att man enligt lag har rätt att ta del av FUP helt kostnadsfritt på plats. Man får inte luntan med sig hem, men får ta del av den i tingsrättens lokaler.

Då kan man ju, istället för att scanna, fotografera av sida för sida med mobil. Lite omständligare än scanning, men skulle säkert göra att FUP kunde komma Flashback till del fortare.
Citera
2023-03-16, 23:09
Medlem
SayWhatAgains avatar
Skickade en förfrågan jag med.
Är såklart också med och betalar om någon tar täten för att få ut Fup lagom till helgen.

Citat:
till: tek-bestallningar@dom.se

Hej, jag vill gärna ta del av följande digitala handlingar i mål B1877-22:

Förundersökningsprotokoll
Tilläggsprotokoll
Slasken

Med vänlig hälsning.
Senast redigerad av SayWhatAgain 2023-03-16 kl. 23:12.
Citera
2023-03-16, 23:51
Medlem
Även jag har skickat förfrågan nu
Citera
2023-03-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Digitalt är kostnadsfritt då det betalas per handling och inte per sida

Det är väl digitalt variant det skall vara , dvs pdf öfr att läggas upp. Pappersvariant är ju vansinne både att köpa och scanna själv.

Behöver dessutom inte dom/FUP med underskrift heller egentligen
Citera
2023-03-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Klart att vi vill se ordentliga straff om/när allt klarnar vid rättegången. Handlar ju om mord och brott mot gravfriden!

Men domstolar ger ju ibland helt orimligt låga sraff för helt fruktansvärda gärningar. Obegripligt för gemene man att fatta.

Rätten kan, ofta ofrivilligt, ibland ge straff efter "klass". Det tror jag, trots att de ska vara objektiva. De lärde har sina egna liv med sina egna preferenser.Många suktar efter berömmelse. Gissar att JJs advokat C.S kommer pressa på ordentligt i rättssalen. "Lätt misshandel" - tillåt mig att skaka på huvudet över sånt trams.

Vi får verkligen hoppas att det inte blir så den här gången att tjejerna går fria pga av advokaternas abrovinker. Rullman måste vara helskärpt, vilket jag tror att han är.

Det blir mycket intressant att följa rättegången.

Ja tyvärr så hör man allt för ofta att det döms till allt för låga straff och det vet ju brottslingar om att de kan ha goda chanser till

Något som jag hörde nydligen var även att många som häktas har satt i system att inte prata alls och ju längre de sitter så höjs beloppet
och om de inte åker dit för brott så får de en bra summa i ersättning för häktestiden
Om jag inte minns fel så är det lägsta utbetalningssumman 20 tusen kr
Det betalas ut stora belopp per år av staten per år på detta sätt

Ja nu är hoppet att dessa tjejer får ett långt straff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in