Citat:
Ursprungligen postat av
Fittfitta
Köpte trots allt plus och provade version 4 en del. Nu stod det dock att ”You’ve reached the current usage…” någonting. Man har alltså begränsad användning (på vadå? En timme per dag?) Trots att man betalar? Och trots att den ger felaktiga svar var och varannan gång? Den säger att den inte kan analysera bilder heller vilket jag läste att den nya versionen kunde. Vad är detta?
(Edit: Kolla lite och det verkar visst som att man för närvarande kan skicka upp till 100 meddelanden varje 4:e timme. Hmm).
Med tanke på hur slö fyran är, vill man verkligen sitta och vänta in mer än 100 meddelanden per timme?
Med tanke på längden på svaren jag brukar få skulle det lätt ta över två timmar bara att generera 100 svar.
Ett plus är dock att GPT 3.5 (default) som ingår i Plus har blivit riktigt snabb sedan de släppte 4.
Det känns iallafall som den är riktigt rapp nu. Tar väl uppskattningsvis 10 sekunder att generera 50 rader text eller så.
Hursomhelst är 3,5 redan den guld värt för mitt ändamål.
250:- per månad är ingenting då jag sparar över 10 timmar per månad bara i tid det skulle tagit att läsa dokumentation, och jag jobbar inte ens halvtid med det här.
Använder den till att sätta mig in i nya programmeringsspråk och moduler jag inte arbetat med förut, och till det fungerar det oftast mycket bättre än vilken lärobok som helst, eftersom det ändå alltid är något jag kan verifiera exakt där och då.