Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Så vi kan vänta oss en ny tråd snart omdet finns ett försäkringsbolag där man kan betala trafikförsäkringen kontant?
Det gjorde faktiskt min gamla far fram till för bara fyra-fem år sedan... Gick upp på försäkringsbolagets kontor i staden med fakturan i handen och betalade trafikförsäkringen kontant, men sen en dag tog det stopp när dom vägrade ta emot hans pengar. Gud vad förbannad han var.
Men faktum är att det borde verkligen lagstiftas att alla som säljer mot konsument ska vara tvingade att ta emot riksbankens utgivna betalningsmedel.
För något år sedan vet jag att det fanns en handfull stationer i landet hos Bilprovningen där dom tog emot kontant betalning, men vilka dom var minns jag inte.
Man får nog lägga iväg ett mejl till samtliga besiktningsföretag och ställa frågan, men jag gissar att det inte finns en enda besiktningsstation kvar i landet som tar kontanter.
TS får helt enkelt se till att dra saken till domstol på samma sätt som det gjordes när det gäller kontantbetalning hos Landstinget. Där har dom ju faktiskt inte rätt att neka kontanter efter domstolens utslag.
Har befunnit mig i Panama två och en halv månad den här vintern och Där kan man betala med kontanter precis Överallt. Många tar inte ens emot kortbetalning.. Härligt!