2023-03-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Är det det här som gäller för att få ut handlingarna/fup?

Antagligen dagsformen men det är Eksjös generella riktlinjer ja.
Citera
2023-03-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tror ni man kan kila in på Eksjö tingsrätt då och begära ut FUP där? Blir det inte många långa minuter för receptionisten om det skall skrivas ut flera tusen pappersark.. tänk ifall det bara skickas på posten?

Då är helgen sabbad

Lär vara lite mingel där imorgon fm kan man nog lugnt förutspå.
Citera
2023-03-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från https://www.domstol.se/eksjo-tingsratt/tjanster-och-blanketter/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/

"E-post
Många handlingar finns lagrade elektroniskt och kan e-postas kostnadsfritt (till exempel domar utan underskrift). En avgift tas ut för beställningar som omfattar tio handlingar eller mer. Avgiften är 50 kronor för den tionde handlingen och 2 kronor för varje handling därutöver.

För material som måste skannas in (till exempel undertecknade domar) tas avgift ut om beställningen omfattar tio sidor eller mer. De första nio sidorna är gratis, den tionde sidan kostar 50 kronor och varje sida därutöver kostar 2 kronor.

Papperskopior
Avgift tas ut om handlingen omfattar tio sidor eller mer. De första nio sidorna är gratis, den tionde sidan kostar 50 kronor och varje sida därutöver kostar 2 kronor.

CD/DVD
Avgift tas ut som för e-post plus 10 kronor.

Ljudfiler på CD/DVD
Avgift tas ut med 120 kronor.

Porto
Eventuell kostnad för porto och postförskott tillkommer.
"

Enligt media ska fupen vara minst på 2000 sidor. Om det är inkl sidomaterial/slasken osv vet jag inte.

Ok haha, matte är inte min starka sida så kan inte räkna ut vad det skulle kosta.
Citera
2023-03-16, 21:51
Medlem
Mitt tips är att alla som orkar kan skicka förfrågan till Eksjö tingsrätt angående att få förundersökningsprotokoll i målet "B 1877-22"

Är vi tillräckligt många så kanske de ändrar sig och skickar elektroniskt.

någon gång tar ju pappret slut och tror inte att någon av de anställda vill stå i flera veckor och sortera pappersbuntar på 2000+sidor...

https://secure.domstol.se/kontakt
Citera
2023-03-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
Ok haha, matte är inte min starka sida så kan inte räkna ut vad det skulle kosta.

Det är bara de 10 första sidorna som är "knepiga".
räkna 2kr/sida.

2000s=4000kr
3000s=6000kr
osv osv.
Citera
2023-03-16, 21:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Publicerad 2023-03-16 av
Eksjö tingsrätt
Tingsrätten förväntar att åtal i Vetlanda-målet ska komma in till tingsrätten före kl. 11.00 den 17 mars 2023. Eventuella beställningar av stämningsansökan eller andra handlingar görs till eksjo.tingsratt@dom.se

Detsamma gäller annan kommunikation eller frågor kring målet. Man kommer inte att få begärda handlingar snabbare genom att ringa till tingsrätten.

Tingsrätten återkommer med praktisk information på domstol.se inför huvudförhandlingen.

https://www.domstol.se/eksjo-tingsratt/nyheter/2023/03/kommunikation-med-tingsratten-i-vetlanda-malet-hanvisas-till-registratorsbrevladan/
Ha,ha!! Så folk håller på att ringa ner dem för att beställa FUP. Snart inser de nog det orimliga i att avsätta personal till att kopiera drygt 2000 sidor i några hundra ex.
Citera
2023-03-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ha,ha!! Så folk håller på att ringa ner dem för att beställa FUP. Snart inser de nog det orimliga i att avsätta personal till att kopiera drygt 2000 sidor i några hundra ex.

In och lägg förfrågan

Ju fler förfrågningar desto mer huvudvärk för personalen.
Citera
2023-03-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Mitt tips är att alla som orkar kan skicka förfrågan till Eksjö tingsrätt angående att få förundersökningsprotokoll i målet "B 1877-22"

Är vi tillräckligt många så kanske de ändrar sig och skickar elektroniskt.

någon gång tar ju pappret slut och tror inte att någon av de anställda vill stå i flera veckor och sortera pappersbuntar på 2000+sidor...

Är på! Nu kör vi! Mailadress?
Citera
2023-03-16, 22:09
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Har mailat dom angående fupen för att sätta lite press på dom.
Men är såklart även villig att pröjsa min del om det nu blir så att nån måste plocka ut den i pappersform och scanna in.
Citera
2023-03-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
Men är såklart även villig att pröjsa min del om det nu blir så att nån måste plocka ut den i pappersform och scanna in.

Det är bra!
Är också villig att betala.

Åklagaren sa att FUP var på över 2000 sidor.

så om vi räknar på 2500 sidor så är det ca 5000kr
Det blir inte många kronor per skalle 100pers á 50Kr så är vi i mål

Det jobbiga är att scanna och åka och hämta ut det i Eksjö(som lär ha en kö som heter duga)
Citera
2023-03-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är bara de 10 första sidorna som är "knepiga".
räkna 2kr/sida.

2000s=4000kr
3000s=6000kr
osv osv.

Ah tack! Kostar det samma om man skulle kunna få ut den digitalt?
Citera
2023-03-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp

Vi ska inte behöva scanna. Men om så blir fallet är jag med på att lägga min del!
Hoppas tillräckligt många lägger sina ansökningar tills dem blir helt överkörda istället.
Allt annat vore skandal!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in