2023-03-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Helt ärligt så tror jag inte att de hade gjort det hela om de hade fattat vad konsekvenserna skulle bli.

Du fattar att de la upp videon i efterhand och håna honom? Hur mycket tror du att konsekvenserna påverka dem då..
2023-03-16, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Kan det vara dumhet?
Man vill inte tro att folk kan vara så här dumma i huvudet, men det kan de.

Har för mig att jag till och med såg något liknande när jag gick i högstadiet. Folk satt på golvet i väntan på någon lektion, och sedan när en tjej gick förbi så var det någon som tog spjärn med ryggen mot väggen och sparkade undan benen på henne.

I högstadiet har jag faktiskt viss förståelse för det, men som nittonåring borde man vara tillräcklig klar för att fatta farorna.

Men ja, jag tror faktiskt att det handlade om dumhet. Det är i vilket fall inte självklart att det inte gjorde det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lay-zey
Du fattar att de la upp videon i efterhand och håna honom? Hur mycket tror du att konsekvenserna påverka dem då..
Jadu, helt ärligt vet jag inte om jag försöker vara rationell eller bara bevara min tro på mänskligheten

Men bara för att spekulera lite. Visste de vid det tillfället att han hade blivit förlamad? Eller trodde de bara att han hade fått jävligt ont?
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-03-16 kl. 20:23.
2023-03-16, 20:23
Avslutad
Killens polare har antagligen alltid varit efterblivna attentionwhores som hakar på alla nya trender. En enkel fix hade varit att inte umgås med sådana lågliv. Nu gick det som det gick.
2023-03-16, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Killens polare har antagligen alltid varit efterblivna attentionwhores som hakar på alla nya trender. En enkel fix hade varit att inte umgås med sådana lågliv. Nu gick det som det gick.
Nu vill jag inte sparka på den som ligger, men det är ju inte helt omöjligt att N*ji var samma typ av lågliv innan det här hände och att det var därför de umgicks.
2023-03-16, 20:29
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Den här sortens memande för internetfame parodiserades ju i South Park-avsnittet "Faith Hilling" (2012) https://www.imdb.com/title/tt2128144/ långt innan TikTok, men väl inne i internetåldern.

En del av mig tänker att idioti (särskilt hos yngre personer) är universellt och tidlöst och det är nog en del av förklaringen. Om du sedan gör en sådan här sak mot en "vän" för TikTok-bekräftelse så tyder det väl på att du är förhäxad av en tidlös universell idioti som har fått tokspinn på grund av sociala medier.

Eftersom det finns filmbevis så tänker och hoppas man ju att det här borde vara anmälningsbart på något sätt.
2023-03-16, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nu vill jag inte sparka på den som ligger, men det är ju inte helt omöjligt att N*ji var samma typ av lågliv innan det här hände och att det var därför de umgicks.

Jo det har jag redan tagit för givet. Antagligen ligger de allihop redan nu på en tågräls i närheten och filmar nästa challenge.
2023-03-16, 20:44
Medlem
vallpojkens avatar
Vållande till kroppskada... vilket jävla skämtstraff. Grov misshandel eller ännu hellre mordförsök hade varit rimligare. Handlar för fan om vuxna individer som borde insett vad deras "prank" kunnat resultera i.
2023-03-16, 20:53
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Hur tänker ni?

Personen blev lurad av sina ”vänner” och visste inte vad planen var.

Läser ni inte innan ni kommenterar?
Jag läste. Om dina ’vänner’ sade åt dig att hoppa upp i mörkret, skulle du göra det? När de filmar dig?
Människan är ju fan 21 år gammal!

Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det dumma i situationen är inte att ställa upp på en till synes harmlös utmaning för att man litar på sina polare, och framför allt kanske inte tror att en polare (eller någon annan) skulle utsätta en för potentiellt dödligt våld helt utan anledning. Förstår inte varför du blandar in Darwin här, killen är helt uppenbart ett offer. Han blev lurad, han visste inte att det han gjorde kallades skallkrossaren.
De var inte hans vänner, han borde inte litat på dem, och han var korkad.

Gör folk över 20 så här dumma saker tillsammans? Låter ju som ett reportage från ett särboende med ledsagare.
Fan, 21 år, då hade man ju jobb och bostad.

’Åh, kan du hoppa när jag gör en TikTok’? Really.

Som jag skrev, play stupid games …
2023-03-16, 20:54
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lay-zey
Lade.
Hånade.
Påverkade.
Men de talade säkert inte heller svenska som modersmål.
2023-03-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
och Darwin skrattar gott..
Fan har det med Darwin att göra? Han blev ju lurad. Brukar du ha problem med läsförståelsen?
2023-03-16, 21:02
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
De var inte hans vänner, han borde inte litat på dem, och han var korkad.

Gör folk över 20 så här dumma saker tillsammans? Låter ju som ett reportage från ett särboende med ledsagare.
Fan, 21 år, då hade man ju jobb och bostad.

’Åh, kan du hoppa när jag gör en TikTok’? Really.

Som jag skrev, play stupid games …
Jo, det var vad han trodde var vänner. Och ja, 21-åriga grabbar spelar fotboll med varandra. Sen nämner de i förbifarten att de ska spela in en kort video och förlamar därefter snubben. Han gjorde inget fel och tycker man det är man en mycket bitter och cynisk människa.

Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Fan har det med Darwin att göra? Han blev ju lurad. Brukar du ha problem med läsförståelsen?
Flera i tråden som antingen inte läst artikeln eller har problem med det svenska språket.
2023-03-16, 21:12
Medlem
fhershs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag läste. Om dina ’vänner’ sade åt dig att hoppa upp i mörkret, skulle du göra det? När de filmar dig?
Människan är ju fan 21 år gammal!

Han skulle precis fylla 19 år, läste du ens artikeln?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in