2023-03-16, 19:29
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wA9xPA/tiktok-lurades-i-utmaning-nu-sitter-naji-i-rullstol

Efter att ha läst om detta så undrar jag vad gärningsmännen fick för straff? Fängelse hoppas jag på, men gissar på att de levt på som vanligt efter det som hänt. Och han som lade ut det på TikTok efter att killen hamnat på sjukhus. Hur empatistörd är man då? Vet någon namnet på klappmongot?

Så himla jävla sjukt alltihop, vem som helst fattar väl att man blir svårt skadad i det läget.

Ja det jag undrar över är vilka som var inblandade, vad de fick för straff och om de fattat att de förstört en persons liv? Det stör mig att man kan medvetet göra så och sedan leva på som om inget hänt. Man borde sitta inspärrad for life.

Tillägg: allt står ju om man klickar på länken och är läskunnig, men visst: N*ji Taha blir iväglurad av sina sk kompisar, tror att de ska spela fotboll men istället utsätts han för nån challenge som går ut på att sparka undan benen på en hoppande person. Han sitter nu i rullstol och vet inte om han kommer kunna gå igen. Klippet filmades och lades ut på TikTok av en bjussig ”kompis”.
Senast redigerad av investigation 2023-03-16 kl. 19:50.
2023-03-16, 19:36
Medlem
link71s avatar
Stackars, han verkar ju inte ha alla hästar hemma , sitta i rullstol resten av livet är ju inget man vill ha direkt.
2023-03-16, 19:36
Medlem
SameOldStorys avatar
Först tänkte jag att ett grabbgäng på 13-14 år gjort bort sig men det var fel. Jävla idioter, hoppas dem åker dit så det smäller om det. Iaf att dem blir skyldiga killen i rullstol jäkla mkt pengar.
2023-03-16, 19:37
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Stackars, han verkar ju inte ha alla hästar hemma , sitta i rullstol resten av livet är ju inget man vill ha direkt.

Killen i artikeln har inte alla hästar hemma tänker du?
2023-03-16, 19:38
Medlem
mikaelss avatar
Play stupid games, win stupid prizes.
Lite Darwin awards på denna.
Medlem
AllHailBoognishs avatar
TikTok är ett jävla otyg. Ett ställe där idioter flockas för att följa trender som tävlar mot varandra i dumhet. Våra unga hjärntvättas in i detta. Samtidigt jublar kineserna över all information de samlar in.

Idioten som la upp videon med texten ”bjur på denna” borde utsättas för samma sak själv. När han ligger där och gråter och skriker med förlamning i benet får vi se hur underhållande han tycker det är. Vad är det för fel på folk? De fattar verkligen inte vad fan det är de sysslar med.

Hoppas verkligen att Naji kommer kunna gå igen.
Medlem
GurkPorrs avatar
Lite citat kanske skulle vara trevligt så jag slipper förpesta mitt liv genom att klicka på en länk till Aftonbladet
2023-03-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels

Hur tänker ni?

Personen blev lurad av sina ”vänner” och visste inte vad planen var.

Läser ni inte innan ni kommenterar?
2023-03-16, 19:41
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wA9xPA/tiktok-lurades-i-utmaning-nu-sitter-naji-i-rullstol

Efter att ha läst om detta så undrar jag vad gärningsmännen fick för straff? Fängelse hoppas jag på, men gissar på att de levt på som vanligt efter det som hänt. Och han som lade ut det på TikTok efter att killen hamnat på sjukhus. Hur empatistörd är man då? Vet någon namnet på klappmongot?

Så himla jävla sjukt alltihop, vem som helst fattar väl att man blir svårt skadad i det läget.

Ja det jag undrar över är vilka som var inblandade, vad de fick för straff och om de fattat att de förstört en persons liv? Det stör mig att man kan medvetet göra så och sedan leva på som om inget hänt. Man borde sitta inspärrad for life.
Kan du citera lite så man förstår vad du pratar om?
2023-03-16, 19:41
Medlem
Neroxxs avatar
Satan usel trådstart... TS ta med citat eller förklara vad det handlar om i startinlägget.....

Citat:
Först trodde han att vännerna ville göra ett dansklipp. Två av killarna ställde sig på varsin sida om honom och hoppade. Sen var det hans tur.

– Då tänkte jag att det var en tävling om vem som hoppar högst, säger Naji.

Han tog sats och hoppade riktigt högt.

Då sparkade killarna undan hans ben. Så hårt att hela hans kropp hamnade i horisontalläge i luften. En tredje filmade.

Det är förstås förbannat idiotiskt gjort, dock måste det ju även vara förbaskat oflyt att landa så illa som han gjorde. Fy fan så jävla tragiskt.
2023-03-16, 19:43
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Hur tänker ni?

Personen blev lurad av sina ”vänner” och visste inte vad planen var.

Läser ni inte innan ni kommenterar?
Jo , och jag kollade klippet hur han berättade hur det gick till , han blev ju lurad och tycker han blev utnyttjad.
2023-03-16, 19:43
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det dumma i situationen är inte att ställa upp på en till synes harmlös utmaning för att man litar på sina polare, och framför allt kanske inte tror att en polare (eller någon annan) skulle utsätta en för potentiellt dödligt våld helt utan anledning. Förstår inte varför du blandar in Darwin här, killen är helt uppenbart ett offer. Han blev lurad, han visste inte att det han gjorde kallades skallkrossaren.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in