Citat:
Ursprungligen postat av
Forbjudenmark
Folk kommer bli feta. Då grönsaker och nyttig mat blivit dyrt så köper låginkomsttagare halvfabrikat med mycket mättat fett och socker. Även om dessa personer blir mätta och halva portionen är kvar så trycker dom ändå i sig resten då nästa måltid kan ligga 24h bort. Kroppen går då in i svält med dessa härliga fetter och lagrar allt lagom till nästa fettdipå fylls på nästa dag.
Hej diabetes typ 2 2024
Jag tycker tvärtemot att halvfabrikat är ju dyrt. Finns väl inget billigare än att bara laga mat från grunden? Kollar man på priser per kilogram så ser man ju vad som är dyrt och vad som är billigt.
Köttfärs är i princip alltid billigare per kg än all korv utom falukorv tex.
Bröd är något jag tycker det börjat blir löjligt höga priser på. Ett paket jäst och två kg mjöl får man får 20:-.
Struntar man i dyra grönsaker utan större näringsvärde och håller sig till rotfrukter, kålhuvuden och lök samt köper kött för rimlig peng så är det mycket billigare än halvfabrikat iaf där jag bor.
Men jag kanske har missat något och har helt fel? För du är inte den första jag hör komma med detta påstående, man hör det ju ofta när det kommer till det stora landet i väster.