2023-03-16, 18:39
Medlem
notknapparens avatar
Tror nog att det kan finnas massmedialt intresse av den här rättegången. Man ser ju lite artiklar just nu:

"Kammaråklagare Adam Rullman har sagt till P4 Jönköping att han direkt blev konfunderad när han gick igenom de första uppgifterna från kvinnorna.

– Det kändes inte bra, det fanns frågetecken som behövde klaras ut om inte det här skulle bli ännu mer misstänksamt.

Deras historier gick helt enkelt inte ihop.
"

https://www.expressen.se/nyheter/orden-om-de-misstankta-det-kandes-inte-bra/

Vi får hoppas på att någon av kvällstidningarna eller lokalpressen direktrapporeterar lite.
Citera
2023-03-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrator
Jag är med o pröjsar för fup. Hur löser vi det anonymt? Jag lägger in 1000 sek utan problem sedan delar vi mayerialet med alla. Jag kan scanna in allt under helgen och se till så det kommer upp också för den delen, hur gör vi?någon idé?

Vart i vårt avlånga land befinner du dig?
Tänker om nån kan frakta till dig eller @Silliz (sthlm)
Citera
2023-03-16, 18:52
Medlem
Kan inte alla som är villiga att hjälpa till med fupen skicka ett meddelande så kanske vi kan hitta en lösning?

Vad jag kan komma på lite snabbt så behöver vi en ansvarig för insamling och en som scannar? Behövs nån mer?

Jag kan scanna och har tillgång till 2st scanners en med inmatning och en där man får scanna 1 och 1 jag befinner mig dock i sthlm så behöver isåfall be dom skicka hit allt men är egen företagare och kan lägga jobb åt sidan några dagar så vi får upp allt snabbt
Citera
2023-03-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullmuff
Kan någon tänka sig starta en GoFundMe eller paypal?

https://www.gofundme.com/c/raise-money-sweden

Jag skulle kunna tänka mig att starta insamling men kan inte åka till Eksjö och hämta handlingarna då jag bor i norra Sverige. Kan dock swisha över pengar till den som hämtar den.
Jättebra idé med insamling där!
Det är väl anonymt?
Citera
2023-03-16, 19:00
Medlem
Jag har ca 14 mil enkel resa till Eksjö, om det gäller upphämtning. Dock har jag ingen scanner
Citera
2023-03-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Kan inte alla som är villiga att hjälpa till med fupen skicka ett meddelande så kanske vi kan hitta en lösning?

Vad jag kan komma på lite snabbt så behöver vi en ansvarig för insamling och en som scannar? Behövs nån mer?

Jag kan scanna och har tillgång till 2st scanners en med inmatning och en där man får scanna 1 och 1 jag befinner mig dock i sthlm så behöver isåfall be dom skicka hit allt men är egen företagare och kan lägga jobb åt sidan några dagar så vi får upp allt snabbt

Vi behöver nån som hämtar och fraktar till scanner 😁 om vi vill ha hit det snabbt annars får det ju skickas och då låter det som att du kan lösa scanning relativt fort från det att du får FUP, om jag uppfattade rätt?
Citera
2023-03-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mison60
Jag har ca 14 mil enkel resa till Eksjö, om det gäller upphämtning. Dock har jag ingen scanner

Kanon! Då gäller det bara att hitta nån med scanner nånstans utmed vägen du kör, 14 mil år vilket håll? 😁
Citera
2023-03-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Haha responsen kom på uppstuds ja!
Blir en intressant inblick i polisens resurser.

ÄR verkligen glad att du är här igen. Många får på detta sätt svar på en del frågor. INte minst jag själv.
Tack.
Citera
2023-03-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Kanon! Då gäller det bara att hitta nån med scanner nånstans utmed vägen du kör, 14 mil år vilket håll? 😁

Jag skulle isåfall åka från Motala för att hämta
Citera
2023-03-16, 19:08
Medlem
Någon som bor nånstans mellan Eksjö och Motala å kan scanna/lägga upp här??
Citera
2023-03-16, 19:09
Medlem
Hur håller man igång en insamling då? Känns tryggt om någon bekant för tråden kan tänka sig att hålla i det. Med tanke på att man inte vet var pengarna hamnar. Typ som nötknäpparen, avel, greven..
Citera
2023-03-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Hur håller man igång en insamling då? Känns tryggt om någon bekant för tråden kan tänka sig att hålla i det. Med tanke på att man inte vet var pengarna hamnar. Typ som nötknäpparen, avel, greven..
Ja absolut om någon av dom kan tänka sig dra igång det så är det givetvis tryggast 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in