Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
Hund och kattmat, räknas det in i människomatbudgeten? Inte vet jag!
Osten har sprungit iväg, beroende på vilken ost man köper. Willys har alltid bäst priser på ost, ägg och kött. Potatis kosta 9:90 kg på willys just nu.
Ica för dyrt, coop alldeles för dyrt. Lidl är inte så billigt men kan ha billiga ägg ibland.
Har du tillgång till ett Willys?
Handlar det mesta på Willys. Sedan är det svårt att säga exakt vad man handlar för, jag gissade på ett snitt. Missade dock köpa potatis. Det var billigt.
Dock kostar den 12 kg på potatisbilen. Jag antar att de har färre mellanhänder och kan strunta i att prishöja. Tyvärr är jag urusel på att planera för dess ankomst.
Jag köpte jättetråkig ost förra gången så jag lyxade till det med en normal ost denna gång.
Ja, jag tro med djurens mat, djuren tillhör familjen.
Handlar ytterst sällan på Coop, handlar småsaker på Ica om jag ska till apoteket. Annars Willys och Lidl. Förut lönade det sig att köpa kött på Ica för de hade alltid något som var billigt. Men innan matkrisen så hade de minskat sitt sortiment och de standardiserade allt fläskkött (utom filé) till 99 kr kilot.
Jag snålar ändå rätt bra, för jag har inte legat back i min budget.
Jag skulle klara mig även om det blev ännu dyrare. Kan koka soppa på en spik. Har varit fattig på riktigt och även om det är länge sedan så vet jag hur man klarar sig. Står inte främmande att haffa en och en annan and om jag blir för hungrig.