Citat:
Ursprungligen postat av
ENTRUMPENTRUMP
Snackade med en snubbe om detta och han berättade att de stora kedjorna inte uppskattar det och det får grossisterna veta av så grossisterna ser till att fylla på de stora kedjorna (och andra med höga priser) och ignorerar prispressarföretag.
Då får du ringa Bolagsverket ännu en gång och registrera ett nytt bolag, en grossist och då slår du två flugor i en smäll och blir ännu rikare!
Fast jag är rädd för att du drar en ny "snackade med snubbe-historia", då skyller man istället på matproducenterna som tvingas höja sina priser för att grossisterna uppmanat dom att göra det. Men vet du vad, då tycker jag att du även börjar som matproducent! Men då skyller du säkert på att bönderna och matproducenterna uppmanats höja sina priser pga oljeproducenterna.
Men då ringer du Bolagsverket en sista gång och registrerar ett bolag som dels hittar, och sen borrar så att du kan slutligen pumpa upp oljan och sen raffinera det. Då har du konkurrerat ut oljebolagen, oljeservicebolagen, matproducenterna, grossisterna och till sist matvaruhandlarna!
P.S Tacka mig en andra gång när du tjänat dina första 10'000 miljarder