2023-03-16, 13:34
Medlem
Polen har skickat fyra stridsflyg till Ukraina, rapporterar Reuters.
Citera
2023-03-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ljug inte, dina inlägg är genomsyrade av rysshat.

Självklart. Ryssland har bedrivit folkmord i Europa i ett år nu. Hur tänker du att européer ska reagera på det?
Citera
2023-03-16, 13:36
Medlem
President Duda, Polen, säger att 4 st Mig-29 kommer att överlämnas till Ukraina inom några dagar.

Resterande skall servas och överlämnas efter hand. Dom skall ersättas med Koreanska plan och Amerikanska F-35. Tidsplanen föreligger inte men jag tror inte man släpar benen efter sig utan det går nog att leverara innan ersättningsplanen är på plats.

Vi får se.

Jag såg någonstans att också Slovakien kommer att lämna över Mig-29r till Ukraina.
Citera
2023-03-16, 13:37
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Haha nej, jag tänker på flygplanet som USA erkände att dom sköt ner. Jag tror att det händer nära Irans gränser. MEn dom vägrade ändå be om ursäkt till Iran. Där har du dina demokratikämpar.

Hur hamnade vi i diskussion om att det skulle ha hänt i ryskt luftrum? Alla parter säger att hände i internationell luftrum...

Det beror på vilket sätt USA har provocerat dom. Ryssarna sände en signal att dom inte tänker acceptera det här. Vi får se ifall USA flyger igen och om ryssarna reagerar då också.
Tror inte ryssarna vill att USA spionerar åt dom för Ukrainas räkning som leder till död för ryssar.
Det är inte provocerande att befinna sig i internationellt luftrum. Så det finns inga ursäkter. Det är i princip en krigsdeklaration.

Om en nation börjar attackera saker i internationellt luftrum så kommer många andra nationer att skjuta ner den nationens militära flygplan över internationellt luftrum.

Ryssland kan fortfarande pudla, be om ursäkt, betala skadestånd och skylla på misstag från enskilda piloter. Annars är det risk att detta eskalerar snabbt.
Citera
2023-03-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
För det första är Europa inte en lydstat till USA, det är inte ens ett land. Så allt du säger där, faller helt enkelt. Du påstår något som inte är sant. Så antingen ljuger du avsiktligt eller är väldig obildad eller värre.

Sen, tror du verkligen att Europa skulle vilja vara fristående från USA i dagens situation och varför skulle de vilja vara det?

Eftersom du hela tiden står på Ryssland sida, mot länderna i Europa och mot Sverige i allt du säger, går det inte att tolka det på något annat sätt än att du bara argumenterar för Rysslands sak. Därför stämmer inte det du säger med vad du påstår att du anser. Så varför skulle någon tro vad du säger i den här frågan?
Du förstår vad jag menar. Gör dig inte dummare än vad du redan är.

Ja det tror jag, Europa är starka nog att klara sig utan USA. Och hade vi inte försökt vända Ukraina till oss så hade vi inte haft kriget nu.

Du har fel igen i ditt antagande i sista stycket.
Citera
2023-03-16, 13:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vart är prishöjningen på diesel alla rysstroll skrek å gapa om på grund av sanktionerna? 21,46 idag.

Vänta tills sommaren, då kan det ske. Grejen är att man fyllde på lagren i väst (vid årskiftet ?) innan sanktionerna på raffinerade ryska oljeprodukter slog igenom. Då om jag inte minns fel.., är ju så mycket nyheter/sanktioner, etc, osv, mm..som sker kontinuerligt. Och jag är inget rysstroll, så att det är sagt..

Annars, det är väl den första april som nästa kull utav rekryter rycker in ?

Blir lite att tänka.., grejen är ju att dessa rekryter inte skall läggas utomlands, och i krig. Meeen.., Putin har ju införlivat de Ukrainska områdena i sitt ryska rike. Sååå, rent juridiskt sätt (ifrån hans sida) så kan han ju offra dessa rekryter även. Få se om han törs.., för dessa rekryter är ju även ifrån storstäderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det är inte provocerande att befinna sig i internationellt luftrum. Så det finns inga ursäkter. Det är i princip en krigsdeklaration.

Om en nation börjar attackera saker i internationellt luftrum så kommer många andra nationer att skjuta ner den nationens militära flygplan över internationellt luftrum.

Ryssland kan fortfarande pudla, be om ursäkt, betala skadestånd och skylla på misstag från enskilda piloter. Annars är det risk att detta eskalerar snabbt.
Det verkar redan överspelat, USA sa att dom avskriver det som ett misstag. Det är bara NATO-fjortisarna som har fått sin stolthet sårad och vill ha skadestånd och formell ursäkt.

Du måste förstå att om man spionerar för krigande parts räkning så får man räkna med att det kan leda till en reaktion, oavsett om det är på internationellt luftrum. Krigsdeklaration? Kriget började för länge sedan, släpp sargen.
Citera
Medlem
Citat:

Ja det tror jag, Europa är starka nog att klara sig utan USA. Och hade vi inte försökt vända Ukraina till oss så hade vi inte haft kriget nu.

Europa kommer att vara starka nog. Just nu vore det däremot onödigt att skita i relationen till USA.
Citera
2023-03-16, 13:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vilka civila flyg har Ryssland skjutit ner?

Aeroflot Flight 90, Korean Air Lines Flight 902, Korean Air Lines Flight 007 för att inte nämna Malaysia Airlines Flight 17 som även om det inte var Ryssland som tryckte på avtryckaren definitivt inte hade skjutits ner om det inte vore för Ryssland gett missilen till skjutglada pedofilbögar.
Citera
2023-03-16, 13:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
President Duda, Polen, säger att 4 st Mig-29 kommer att överlämnas till Ukraina inom några dagar.

Resterande skall servas och överlämnas efter hand. Dom skall ersättas med Koreanska plan och Amerikanska F-35. Tidsplanen föreligger inte men jag tror inte man släpar benen efter sig utan det går nog att leverara innan ersättningsplanen är på plats.

Vi får se.

Jag såg någonstans att också Slovakien kommer att lämna över Mig-29r till Ukraina.

Ett snabbt svar på att ryssarna prejade ner reaper`n ?
Citera
2023-03-16, 13:48
Medlem
Citat:
Jävligt skicklig pilot!

Det finns inte en enda person i denna tråd som har skrivit att det inte var Rysslands fel att spiondrönaren kraschade. Var har du fått det ifrån? Hjärnspöken?
Skicklig pilot?? Jävligt okunnig/oskicklig pilot.
Har Ryssland bara bottenskrapet kvar av piloter?

Att bränsledumpa tvärs drönaren är extremt dålig flygteknik. Hur stor är sannolikheten för att träffa drönaren jämförd med att flyga längs drönaren?

Dina bedömningar har gång på gång visat sig vara katastrofala, så även denna gång.
Varför skriver du tråden?
Citera
2023-03-16, 13:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Det är väl du som gör dig dummare än vad du är, när du blandar ihop saker och är otydlig. Egentligen vet jag inte vad du menar med Europa, då även t.ex. Ryssland ingår där. De flesta länder vill inte ha med dem att göra längre. De är inte vänner med sin grannar.

Så du tror det. Bra analys. Varför skulle vi inte försöka vända Ukraina mot oss. Ska vi göra som Ryssland och hota och döda våra grannar, när de inte gör som vi säger.

Sista stycket var inte ett antagande, utan en slutsats utifrån vad du sagt här. Går du igenom dina egna påståenden sista tiden, måste nog även du anse det, om du är ärlig.

Men nu verkar du tro att alla ska veta vad du menar, när du säger något som inte stämmer. Att andra kan läsa dina tankar. Det fungerar inte så på ett forum. Man måste vara tydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in