Citat:
Ursprungligen postat av
swingtrader
Det är mycket debatter som det just nu på grund av den höga inflationen samt att handlarna kanske tar ut överpriser på grund av oligopol. Alltså ICA, Coop och Axfood.
Vänstermänniskor vill införa pristak som i Frankrike och högern vill låta marknaden styra.
Men är det inte bättre om folk ändrar sina köpbeteenden och går iväg till lågprisaffärerna istället om de har det knapert och har möjlighet till det? En del gör givetvis det men känner jag folk rätt så är det många som inte gör det utan de går till ICA istället för att det är välfungerande, närmast, har bra produkter osv.
Det här kan man tycka är en självklarhet men som sagt är jag övertygad om att många inte har kunskap för att optimera sin privatekonomi.
Var in och svingade lite i dom där trådarna, det finns människor boendes centralt i storstad som inte förstår hur man kan handla någon annanstans än det ICA som ligger 100m från bostaden, detta samtidigt som man sitter vid en dator och skriver på flashback, det finns människor som tycker att första jobbet efter studenten är skiftets och det blir ändhållplatsen…
Civil olydnad och protester skulle Sverige må bra av, och behöva, våra korrupta politiker utnyttjar dett slätstrukna sätt gång på gång, nu blir vi t.o.m tagna i köttrosen av ica-handlarn…
Jag har medlemskap på CityGross, Willys, ica, Coop och LIDLi, notiser på telefonen och jag underättas och veckans varor, jag har det väldigt förspänt då alla butiker ligger inom en radie på 5 km…