2023-03-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Kinesiska ballongen befann sig i USA och begick brott.

Tänker du inte på planet som Iran sköt ner själva precis efter start?

Knappast troligt. Inte ens Ryssland hävdar att detta skedde i Ryskt luftrum. Möjligtvis var det i närheten av Ukraina men fortfarande i internationellt luftrum (enligt Ryssland).

Jag har mycket svårt att tänka mig USA låter Ryssland obestraffat utföra attacker mot dem.

Haha nej, jag tänker på flygplanet som USA erkände att dom sköt ner. Jag tror att det händer nära Irans gränser. MEn dom vägrade ändå be om ursäkt till Iran. Där har du dina demokratikämpar.

Hur hamnade vi i diskussion om att det skulle ha hänt i ryskt luftrum? Alla parter säger att hände i internationell luftrum...

Det beror på vilket sätt USA har provocerat dom. Ryssarna sände en signal att dom inte tänker acceptera det här. Vi får se ifall USA flyger igen och om ryssarna reagerar då också.
Tror inte ryssarna vill att USA spionerar åt dom för Ukrainas räkning som leder till död för ryssar.
Citera
2023-03-16, 12:50
Avstängd
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur då ska de förklara krig emot Turkiet?

Varför ska de ha ett hangarfartyg där de riskerar att sänkas? Bättre använda NATO-baser från fastlandet.
Så du tror att Turkiet skulle hindra USA att passera Bosporen?

Och tror du verkligen att Ryssland skulle våga sig på att försöka sänka det?
Citera
2023-03-16, 12:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Men Ukraina efterlevde inte fredsavtalet man skrivit på utan fortsatte kriget på egen hand med artilleribeskjutning av civilbefolkningen i Donbass. Det var en ohållbar situation och ryssarna tvingades gå in för att avväpna ukrainarna.

Sluta ljug. Den ryska invasionen av Ukraina har inget med det där att göra. Det där är en propagandalögn som ryssar kör med, i paritet med andra fantasier som "det pågår ett folkmord i Donbass" eller "Ukraina styrs av en nynazistisk regim".

Helt påhittade fantasier.

Som jämförelse så kan vi titta på hur en ukrainsk stad i Donbass ser ut efter rysk beskjutning:

https://www.youtube.com/watch?v=wkNzORrFb34

En hel stad. Fullkomligt i ruiner.
Citera
2023-03-16, 12:58
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Haha nej, jag tänker på flygplanet som USA erkände att dom sköt ner. Jag tror att det händer nära Irans gränser. MEn dom vägrade ändå be om ursäkt till Iran. Där har du dina demokratikämpar.

Hur hamnade vi i diskussion om att det skulle ha hänt i ryskt luftrum? Alla parter säger att hände i internationell luftrum...

Det beror på vilket sätt USA har provocerat dom. Ryssarna sände en signal att dom inte tänker acceptera det här. Vi får se ifall USA flyger igen och om ryssarna reagerar då också.
Tror inte ryssarna vill att USA spionerar åt dom för Ukrainas räkning som leder till död för ryssar.

Nu minns du antagligen fel eller är felinformerad

Detta har nämligen aldrig inträffat ! Du får gärna belägga ditt påståendet med en källa Lycka till

Iran sköt däremot ned ett civilt flygplan av misstag och pga bristande rutiner . Det är mycket riktigt och kan påvisas av källor
Citera
2023-03-16, 12:59
Medlem
Citat:
Eeeh, okej. Du får gärna länka till att jag har skrivit det.

Men för att förtydliga för NATO-fjortisarna så vill jag ha ett självständigt Europa. Vi ska inte vara en lydstat till någon, vare sig USA, Kina, eller Ryssland.

Det ville vi med fram tills nyligen. Hade varit utmärkt och hade kunnat gynna både EU och Ryssland.
Citera
2023-03-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Du ljög alltså, du har inte svarat på mitt inlägg och länken till den ryska politiska tjänstemannen som i princip bölar över ammunitionsbristen längs hela fronten.

Vi tar den igen så kanske du kan göra ett nytt försök.

https://twitter.com/wartranslated/status/1635259505008349186

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bg41Me/rykt-spionnatverk-sprangt-i-polen

Polsk säkerhetstjänst har gripit nio vitryssar för spionage och förberedelse till sabotage. De hade satt ut tiotals kameror för att övervaka vapentransporter och andra transporter av förnödenheter till Ukraina.
De förberedde sprängning av järnvägstransporter ,möjligtvis även attentat mot flygplatsen som är ett logistikcentrum.
Man har hittat stora mängder GPS sändare som skulle fästas på godsvagnar och avslöja var dessa transporter hamnar i Ukraina.

Det är då själva fan att de inte kan låta polacker leva i fred och harmoni. Kan den polska nationen driva mer med lukasjenko ? Hur ska vi svara ?
Citera
2023-03-16, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sluta ljug. Den ryska invasionen av Ukraina har inget med det där att göra. Det där är en propagandalögn som ryssar kör med, i paritet med andra fantasier som "det pågår ett folkmord i Donbass" eller "Ukraina styrs av en nynazistisk regim".

Helt påhittade fantasier.

Som jämförelse så kan vi titta på hur en ukrainsk stad i Donbass ser ut efter rysk beskjutning:

https://www.youtube.com/watch?v=wkNzORrFb34

En hel stad. Fullkomligt i ruiner.
Dessvärre är dessa små idioter inte intresserade av fred för varken ryssar eller ukrainare, utan de är fast i förhållandet med dvärgen Putin och kommer försvara honom vad han än gör.
Citera
2023-03-16, 13:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Eeeh, okej. Du får gärna länka till att jag har skrivit det.

Men för att förtydliga för NATO-fjortisarna så vill jag ha ett självständigt Europa. Vi ska inte vara en lydstat till någon, vare sig USA, Kina, eller Ryssland.
För det första är Europa inte en lydstat till USA, det är inte ens ett land. Så allt du säger där, faller helt enkelt. Du påstår något som inte är sant. Så antingen ljuger du avsiktligt eller är väldig obildad eller värre.

Sen, tror du verkligen att Europa skulle vilja vara fristående från USA i dagens situation och varför skulle de vilja vara det?

Eftersom du hela tiden står på Ryssland sida, mot länderna i Europa och mot Sverige i allt du säger, går det inte att tolka det på något annat sätt än att du bara argumenterar för Rysslands sak. Därför stämmer inte det du säger med vad du påstår att du anser. Så varför skulle någon tro vad du säger i den här frågan?
Citera
2023-03-16, 13:12
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Det här kriget startade 2014 och slutade 2015 när ukrainska armen omringades vid Debaltseve och Merkel fick göra en panikutryckning för att rädda Ukraina som tillsammans och Donbass skrev på fredsavtalet i Minsk.

Men Ukraina efterlevde inte fredsavtalet man skrivit på utan fortsatte kriget på egen hand med artilleribeskjutning av civilbefolkningen i Donbass. Det var en ohållbar situation och ryssarna tvingades gå in för att avväpna ukrainarna.

I det läget hade väst fått Ryssland precis dit man ville och passade nu på att starta sitt proxykrig mot Ryssland genom skicka en massa vapen till Ukraina.

Var detta kommer att sluta vet inte jag. Det kan ju t.o.m bli så att väst invaderar Ryssland om man tror att Ryssland märkbart försvagats. Vad man har i kikaren vet inte jag. Detta är en mycket farlig situation som kan sluta i total förödelse för oss alla. Jag hoppas vi slipper det.
Ja vilken insats dvärgen har lyckats med , ist för att avväpna Ukraina så har han sett till att beväpna dom och visat alla hur värdelös den ryska krigsmaskinen är, avväpna sin egen militär, satt sitt eget land under hårda sanktioner och sett till att hans soldater dör i massor. Han har även sett till att skapa ett rysshat av aldrig skådat slag 😄. Keep up the good work dumbfuck
Citera
2023-03-16, 13:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Du är ingen prenumerant av NRN - No Russophobia News läser jag! Och lär heller inte få bli det. Du är portad helt enkelt utesluten och kan därmed inte få tillgång (fakta) om angående den här speciella operationen som nu då pågår i Lillryssland via privat PM.

Och nu väntar vi på källan till detta:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2023-03-16, 13:24
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
NRN - No Russophobia News 16/03/23.

Kan nu idag skriva exlusivt för den trogna läsarkretsen skriva om att det börjar komma in rapporter om att Ukro - Nassarna nu är så desperata att de måste tvångsrekrytera manskap för att täcka upp förlusterna i Artemovsk och detta då för att det finns inga reserver att ta av längre utan att riskera att försvaga resterande frontavsnitt ytterligare på grund av att de redan omgrupperat så mycket manskap från de övriga frontavsnitten till Artemovsk (Bakhmut) och den tunnas ju ut för varje dag som går i och med Rysslands avskjutning av Nassar längs med hela fronten.

Och den här kidnappade kanonmaten blir då fängslade med handbojor och transporteras i speciella bilar till staden och förs direkt in i helvetet och då med både dålig militär utbildning taskig och svag stridsutrustning och försöker de då vända om så blir de skjutna av sina egna i ryggen.

Antagligen då för att Kiev inte vill slösa på skyddsutrustningar mm som går att sälja på den svarta marknaden och där nu Ukraina är världsledande i försäljning och smuggling av vapenutrustningar av alla de slag.

Tillägas kan även att de ryska styrkorna nu har tagit kontroll av de fyra stora asfalterade vägarna in till staden och nu återstår bara mindre grusvägar fält sumpmarker med dålig bärighet för tyngre fordon att kunna ta sig fram.
Det kommer bara lögner från er, det pågår inte någon tvångsrekrytering i Ukraina.
Titta bara på den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=EgUQmUrRGXA dom snackar med lite ukrainare på gatan för några dagar sen.
Varför har inte dom männen som är med eller som går runt på gatorna blivit tvångsrekryterade? Det är sån otrolig skillnad när olika såna här videobloggare pratar med ukrainare på stan än när dom pratar med ryssar.
Ryssar är aggressiva, rabblar propaganda eller vågar inte säga sin åsikt, ukrainare är lugna, sakliga och mycket trevligare än ryssarna.

Titta på den här videon med ryssar: https://www.youtube.com/watch?v=-CYHgPclI-g&t=18s Kolla efter 30 sekunder en gammal go gumma kan man tro när man ser henne, men när hon går till affären för att handla mjölk eller vad hon nu skall handla så går hon runt med tankar om att alla ukrainare är ruttna och man skall döda hela befolkningen, även bebisar skall dödas och polacker skall man också döda.
Så jävla ondskefulla, bara hat!
Citera
2023-03-16, 13:32
Medlem
ncr04s avatar
Ryssland blev av med lite raketartilleri nyligen (inspelat 14 mars):
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1636329341280763904
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto