2023-03-15, 21:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Såg på Telegram nu att en erfaren stridspilot från Usa anmäler sig som frivillig för tjänstgöring i UAF.

Citat:
Dan Hampton has 151 sorties on his account, he participated in the wars in Iraq, Kosovo and the Persian Gulf and is ready to personally help Ukraine. In addition, he stated that many American pilots agree to fight in Ukraine.

https://t.me/Donbas_Operativniy/31561
Citera
2023-03-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Du har absolut ingen aning om underrättelserna.

De som presenteras har visat sig stämma mycket väl; exempelvis brittiska UD-s dagliga rapporter.

Det finns ingen som helst anledning att ens lyssna på de fabricerade lögnerna från Kreml.

Och såväl Ukraina som ”väst” har ett underrättelseläge som knappast redovisas i Aftonbladet. Men de ligger till grund för såväl militärt som politiskt beslutsfattande.

Du vet inte vad jag talar om, och jag läser inte AB förövrigt.
Leker du Wilderäng nu och säger att du har unika underättelsekällor fast du sitter på Google maps?

Brittiska MoD twitter har spridit dynga sedan kriget startade
bl. a hade Ryssland slut på missiler i Maj i fjol, slåss med Spadar och ammo-brist sedan september

Den riktiga underrättelsen har varken du eller jag tillgång till.

Låtsas inte som att du har det.
Allt på twitter är propaganda för folket oavsett postare.

Dessutom skriver man aldrig om Ukrainas förluster, det svarade du inte ens på varför man inte gör det. Kan det vara att allt är propagandaskit och ingen egentlig underättelse?
Citera
2023-03-15, 21:52
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Om ryssland har brist på vapen och ammo, hur ska man då förse dessa 400,000 med sina vapen? Man kanske inte har så stor brist iaf.
Varför ens mob 400k när några ryZzar knappt dör 😄
Citera
2023-03-15, 21:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Röda Armén på nya äventyr i närheten av Avdiivka. 1 MBT och 2 IFV avancerar i kolonn när första fordonet fömodligen kör på en mina. De råttorna har lärt sig hur man retirerar snabbt nu iaf!!

https://twitter.com/Tendar/status/1636104441584656389
Citera
2023-03-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Du vet inte vad jag talar om, och jag läser inte AB förövrigt.
Leker du Wilderäng nu och säger att du har unika underättelsekällor fast du sitter på Google maps?

Brittiska MoD twitter har spridit dynga sedan kriget startade
bl. a hade Ryssland slut på missiler i Maj i fjol, slåss med Spadar och ammo-brist sedan september

Den riktiga underrättelsen har varken du eller jag tillgång till.

Låtsas inte som att du har det.
Allt på twitter är propaganda för folket oavsett postare.

Dessutom skriver man aldrig om Ukrainas förluster, det svarade du inte ens på varför man inte gör det. Kan det vara att allt är propagandaskit och ingen egentlig underättelse?

Men när ryssarna säger det själva då?
https://twitter.com/wartranslated/status/1635259505008349186
Citera
2023-03-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det är inte ryska liv Putin offrar . De flesta kommer från fattiga delar i utkanten av den ryska federationen . Så vad Putin gör är att han minskar återväxten i de fattigare delvis asiatiska delarna av federationen . Det är riktigt fiffigt faktiskt och stärker Rysslands position i den ryska federationen . Som bonus har han rensat fängelserna samtidigt som han sett till att man kan få 15 års fängelse för att kritisera kriget / ledningen .

Ur ett perspektiv är Putin en ”vinnare”. Han behöver inte bedriva folkmord på minoriteter och andra obekväma element på samma sätt som Stalin gjorde. Om det skulle visa sig att Putin använt köttkvarnen i Ukraina för att rensa ut den värsta ohyran bland sin egen befolkning så skulle jag kunna bli imponerad av hans förslagenhet. Nu är ju detta en högst tveksam teori…men faktum är att de ryssar som dör i kriget till stor andel är mänskligt avskräde. Säg att Sverige, Norge och Danmark skulle starta en liten konflikt och börja värva soldater från förorterna för att låta dem skickas in i en köttkvarn. Jag skulle definitivt vilja att den konflikten fick hålla på ett tag…
Citera
2023-03-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Vet du inte att folk har olika mängd inlägg per sida?

Länka inlägget tack.

Klarar du inte av att kolla igenom ett par inlägg själv?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Här har du latmask.
Citera
2023-03-15, 22:23
Medlem
Ja Ryssland behöver mobilisera ytterligare 400.000 man. Men jag tror inte man klarar en sådan mobilisering.

Många tysta ryssar inser att detta är ett krig på främmande mark och till slut blir det ett gigantiskt gap mellan officiella siffror på popularitet och verklig popularitet. Alla ryssar är inte idioter.
Dessutom har man i kriget förlorat minst 1926 befäl, det blir bara sämre hela tiden.

Jag tror inget av länderna vågar sätta in gas, exempelvis senapsgas. Det finns nog i förråden men gasning är svårt att kontrollera.

Enda fördelen skulle vara att ryssarna kan utvinna senap till korvfrukosten.... ....
Citera
2023-03-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Klarar du inte av att kolla igenom ett par inlägg själv?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Här har du latmask.

Du ljög alltså, du har inte svarat på mitt inlägg och länken till den ryska politiska tjänstemannen som i princip bölar över ammunitionsbristen längs hela fronten.

Vi tar den igen så kanske du kan göra ett nytt försök.

https://twitter.com/wartranslated/status/1635259505008349186
Citera
2023-03-15, 22:31
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ukraina är också en stridande part.
8 mil har lämnat landet och infrastrukturen är halv sönderbombad, GDP föll 30 procent

Ukraina är en FÖRSVARANDE part!

Lär dig skillnaden!
Citera
2023-03-15, 22:33
Medlem
Enligt ukrainska källor skall Sverige skicka 10 st Leopard. Det skall ha framkommit vid Rammstein-mötet.

Jag kan inte komma ihåg att man tillkännagivit detta tidigare.

Nu kallar vi inte vår stridsvagn för Leopard, den är ju lite särskilt utrustad för våra förhållanden, stridsvagn 123 tror jag man säger.

Hoppas att Sverige också har ammunition till dessa i tillräcklig omfattning. 10 st är inte så dåligt för ett litet land.
Citera
2023-03-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ukraina är en FÖRSVARANDE part!

Lär dig skillnaden!

Det är inte relevant i förhållande till vad som diskuterades

Det som diskuterades är skadan som länder tar av kriget.
Ukraina är en part i kriget och tar därmed "krigsskada" i form av flyktingar, döda, sprängd infrastruktur, förlust av barn till fienden, industri osv, farmland och städer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in