Citat:
Ursprungligen postat av
OtherBarry
Ukraina försvarar Ukraina, låt så vara med generösa bidrag från väst både i form av material och information.
Du tror alltså på allvar att Ryssland med den inkompetens man har uppvisat i Ukraina skulle få något annat än enormt mycket kuk och gråtit ut om att använda den stora röda knappen om USA, UK, Tyskland, Frankrike och Polen fick för sig att på allvar sätta ryssen på plats medels konventionell krigsföring?
Det här kriget startade 2014 och slutade 2015 när ukrainska armen omringades vid Debaltseve och Merkel fick göra en panikutryckning för att rädda Ukraina som tillsammans och Donbass skrev på fredsavtalet i Minsk.
Men Ukraina efterlevde inte fredsavtalet man skrivit på utan fortsatte kriget på egen hand med artilleribeskjutning av civilbefolkningen i Donbass. Det var en ohållbar situation och ryssarna tvingades gå in för att avväpna ukrainarna.
I det läget hade väst fått Ryssland precis dit man ville och passade nu på att starta sitt proxykrig mot Ryssland genom skicka en massa vapen till Ukraina.
Var detta kommer att sluta vet inte jag. Det kan ju t.o.m bli så att väst invaderar Ryssland om man tror att Ryssland märkbart försvagats. Vad man har i kikaren vet inte jag. Detta är en mycket farlig situation som kan sluta i total förödelse för oss alla. Jag hoppas vi slipper det.