2023-03-15, 20:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha. Att det insinueras (illa dolt) från journalisten och att han hugger på det säger väl något om hans inre demoner iaf
Malmö har demoner.

Vi har odjuret.

Citera
2023-03-15, 20:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Passade inte in på min bild av honom. Energin, hållningen och hur han för sig allmänt, framförallt runt ”det är fan ingen krock alltså”, är ju det sista man vill se från sin ledare efter en torsk. Satt han och surade hela bussresan hem tro?

Annat var det med Rösler. Huvudet högt och bröstet ut med energi och pondus även efter de torskat.
Rössler är ju östtysk och tillräckligt gammal för ha levt i DDR så det skulle väl knappast förvåna någon om han har en annan definition av ordet "Motgång" än vad dagens curlade facedown generation har.
Citera
2023-03-15, 21:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Malmö har demoner.

Vi har odjuret.

Det tar tid innan MFF kommer Andreas Georgssons 2022. Något europaspel hade jag inte förväntat mig eftersom jag i en annan tråd tippat BK Häcken som cupvinnare mot H-by med 2-1 om matchen spelas på Betongborgen. På Hisingen 3-0 till BKH.
Citera
2023-03-15, 21:36
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Rössler är ju östtysk och tillräckligt gammal för ha levt i DDR så det skulle väl knappast förvåna någon om han har en annan definition av ordet "Motgång" än vad dagens curlade facedown generation har.
Rösler var det sista vi såg av "oövervinnliga MFF". Man tyckte synd om kompisarna som pluggade i Lund när MFF plötsligt blev ett jävla storlag. Fotbollsintresset ökade tydligen rätt markant där nere i början på 10-talet...
Senast redigerad av cokehyena 2023-03-15 kl. 22:00.
Citera
2023-03-15, 21:41
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det tar tid innan MFF kommer Andreas Georgssons 2022. Något europaspel hade jag inte förväntat mig eftersom jag i en annan tråd tippat BK Häcken som cupvinnare mot H-by med 2-1 om matchen spelas på Betongborgen. På Hisingen 3-0 till BKH.
Tippat och "ber till gudarna" att Häcken vinner, va?
Citera
2023-03-15, 21:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tippat och "ber till gudarna" att Häcken vinner, va?

Behövs inte Häcken är Sveriges bästa lag därefter kommer ni. MFF blir 5-6 om inte något magiskt sker.
Elfsborg blir 2023 överraskning.
Citera
2023-03-15, 22:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Behövs inte Häcken är Sveriges bästa lag därefter kommer ni. MFF blir 5-6 om inte något magiskt sker.
Elfsborg blir 2023 överraskning.
Vi kan väl åtminstone invänta morgondagens resultat innan vi börjar haussa Häcken?

Annars kan det bli så att man sitter där med brallorna nere när Djurgården tågar in i en kvartsfinal. Första gången ett svenskt lag gjort så på... hur många decennier?
Citera
2023-03-15, 22:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vi kan väl åtminstone invänta morgondagens resultat innan vi börjar haussa Häcken?

Annars kan det bli så att man sitter där med brallorna nere när Djurgården tågar in i en kvartsfinal. Första gången ett svenskt lag gjort så på... hur många decennier?

Okej då eftersom du ber så vackert. Jag tror ni vinner men om det räcker är frågan.
Citera
2023-03-16, 08:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Shit vad mycket luft det är här från ett håll, speciellt när den kaxigheten är helt obefogad. 0 titlar på 20-talet att skylta med men läser så skulle man tro att man vunnit rubb och stubb... Det är som att man upprepar någon mantra, om jag upprepar lögnen tillräckligt länge så blir det sanning till slut.

Om du tänker att det är så från vårt håll så är det enkom från en skribent, kanske även ska lägga in det. Vi andra ser fortfarande relativt nyktert på saken, fram till runt 14-15 idag då det bär iväg mot Odengatan.
Citera
2023-03-16, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om du tänker att det är så från vårt håll så är det enkom från en skribent, kanske även ska lägga in det. Vi andra ser fortfarande relativt nyktert på saken, fram till runt 14-15 idag då det bär iväg mot Odengatan.
Trodde matchen började 20:45. Tur att det är en tidig match. Annars hade du väl inte ens fattat vad dom pågick om du ens lyckats ta dig till arenan? 😛
Citera
2023-03-16, 09:06
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Trodde matchen började 20:45. Tur att det är en tidig match. Annars hade du väl inte ens fattat vad dom pågick om du ens lyckats ta dig till arenan? 😛
Rätt svårt att ta in även i nyktert tillstånd...

Slutspel i Europa. Djurgår'n. Wow.

Det är så jävla stort.
Citera
2023-03-16, 09:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skönt!

Jo, det kan jag hålla med om. Blev överdrivet från min sida. Sov dåligt så jag vaknade på fel sida, inte för att använda det som ursäkt.

Lycka till idag!
det blir bättre snack när säsongen är igång...märks att det är försäsong, folk fokar på fel saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in