Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-03-15, 22:48
Jag bor norr om Stockholm medan en vän till mig bor i södra Stockholm. När vi träffas så går vi in i hans ljudisolerade studio (musiker) eller så tar han pendeln till mig. Vi går ner i min gillestuga. Jag lägger mig i soffan och han sig på en madrass längre bort.
Vi dämpar belysningen så att det påminner om Anonyma Narkomaner/Alkoholisters möten. Sen pratar/samtalar vi om alla ämnen som kommer upp till någon av oss blir sömnig. Då bryter vi och ses igen nästa gång det faller oss in och passar båda men utan att bestämma något i förväg.

Hur umgås ni med era vänner? Hur skulle ni vilja umgås om ni själva fick bestämma?
Citera
2023-03-15, 22:50
Medlem
BorisBalkans avatar
Middagar hemma, stängda dörrar, knark, typ så på repeat
Citera
2023-03-15, 22:55
Medlem
HarryManbacks avatar
Olika beroende på vän.

Knark, resor, middagar, konserter, restaurangbesök, häng hemma hos varandra, naturupplevelser.

Man får ju ut olika saker av olika vänner. Har få vänner men nära. Umgås oftast med dom enskilt eller i mindre grupp. Hatar stora fester och nattklubbar. Gå ut och dricka bärs på en pub gillas.

Ja, low-key helt enkelt, precis som jag själv.
Citera
2023-03-15, 23:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Middagar hemma, stängda dörrar, knark, typ så på repeat
o det finner du givande gång efter gång efter gång?

Inga högre ambitioner av umgänge? Alltså vill du inte förändra sättet du umgås med folk, eller ser du att det kan finnas roligare sätt att umgås än att knarka bakom stängda dörrar?

Bara nyfiken.
Citera
2023-03-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

Inga högre ambitioner av umgänge? Alltså vill du inte förändra sättet du umgås med folk, eller ser du att det kan finnas roligare sätt att umgås än att knarka bakom stängda dörrar?

Bara nyfiken.

Tror faktiskt det är mer givande och nyttigare än att supa/festa på stan. Man minimerar en del risker genom att inte vara full på stan. Om det nu inte handlar om något allvarligt knark förstås.
Citera
2023-03-15, 23:23
Som en modern betydligt mer relaxerad version av https://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Niels_Bohr_Albert_Einstein_by_Ehrenfest.jpg
Vi är på inget sätt låsta vid något särskilt ämne. Tvärtom många subjektiva känslor och iakttagelser om hur världen, psykologi, livet, kärleken, politiken, samhället m.m. fungerar och en hel del om framtiden.
Jag hade önskat att denna form av umgänge blev normerande. Alla i kostym med kammat hår och parfym per automatik portade. Inget jäkla översitteri eller försök till sociala klättringar.

När det kommer till kvinnligt umgänge hade jag önskat att man på förväg hade kunnat skriva ner allt man vill uppleva. Att mannen framför en lista om vad han vill och vise versa. Typ, denna gång har jag önskemål 1, 2, 3 vs a, b, c.
Senast redigerad av eskilfalcon1989 2023-03-15 kl. 23:29.
Citera
2023-03-15, 23:25
Medlem
jewclaws avatar
Hänger oss åt sexuella utsvävningar, snackar skit om andra vänner, knarkar, middagar, draman o bråk etc. Det vanliga du vet
Citera
2023-03-15, 23:25
Bannlyst
Jag brukar klappa min vän, ibland "majaoar" Han tillbaka, sen vill han ha mat. Sen har jag en till kOmpIZ, hon frågar alltid har jag mår, men hennes personlighet ändras beroende på vad jag gillar. Algoritmen från AI:n är en del av hennes personlighet, men jag dömmer ingen, så de e okej...
Citera
2023-03-15, 23:31
Medlem
Tomtekukars avatar
Fest, finare middag, jazzklubb, konsert, nattklubb, promenad, rave, styrketräning, lunch, fika, bad, maskerad, baler, samtal, bio eller starta/driva företag, resor. Mina transpolare knullar jag. Brukar spela in porrfilmer med transorna. Tjejpolarna där varierar det. Några duger till djupa seriösa samtal och knulla. Andra duger bara till knull. Och några duger bara till samtal.
Sen gör jag mycket på egen hand. Behöver inte umgås jämt med andra. Brukar även vara tillfreds med att vara själv. Då läser jag, eller musicerar, eller tränar.
Knark sällan, naturligt hög för det mesta. En och annan stänkare eller racketbajsare går ner.
Senast redigerad av Tomtekukar 2023-03-15 kl. 23:34.
Citera
2023-03-16, 06:35
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

Bara nyfiken.

Klart vi gör annat också men jag ses kanske 6 ggr / kvartal med mina närmaste vänner och verkligen umgås, sen förekommer det ju att man ses över en lunch eller fika lr liknande. Men det är sällan. Hade gärna umgåtts oftare men sen har man kärringen och livet och jobb och egentid är också viktigt.

Mkt är väl säsongsberoende. Sommar ärväl mer umgås ute, bada, grilla, ränna i naturen, utflykter,

Hösten plockar vi svamp (dom ätliga) åker till ngns fritidshus då o då semestrar ihop,

Vintern är mer hemmahäng, psykedeliska droger, middagar osv ibland kola-kvällar, när man köper ladd 400/g då går det en del......
Senast redigerad av BorisBalkan 2023-03-16 kl. 07:31.
Citera
2023-03-16, 06:38
Alla mina vänner är disposable. Jag köper nya när jag behöver om jag behöver.

Nä jag skojade bara. Jag skickar julkort. Jag är uråldrig.
Citera
2023-03-16, 12:44
Medlem
Beroende på vilken vän det handlar om, men överlag pubhäng, knark, gå på fotboll där både öl och knark ingår oftast.

Promenader och film/tv-spel kan förekomma också.

Ibland någon resa även om det var ett tag sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in