2023-03-15, 21:33
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag håller med om det. Men det hjälper inte Putin heller eftersom det föds så få barn och andelen pensionärer accelererar.

Att ”vinna” en intern relativ fördel inom den döende federationen är en vansklig strategi.

Obegripligt att han valt detta vansinne!

Ja det hela verkar rätt märkligt . Men det får mig återigen att tänka på Hitlers order till Albert Speer . Allt skulle förstöras och att inget skulle finnas kvar för Ryssland eller tyska civilbefolkningen efter kriget .
Citera
2023-03-15, 21:36
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Helt otroligt att lilla Putte lilla vill utrota sin egen befolkning på detta vedervärdiga sätt.

https://www.dagensps.se/varlden/rysslands-krig-accelererar-demografisk-krasch/

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Population_of_Russia_by_sex_and_age_on_01.01. 2019.png

En klar övervikt redan innan kriget av kvinnor.

1/3 av befolkningen är pensionärer.

Det föds extremt få barn (läge att kidnappa ukrainska barn).

Att i det här utsatta läget utrota alla män 20-45 år är ju helt befängt! För ingenting heller, dessvärre…
Sen alla dom som har en hjärna och som vill ha en framtid som har flytt och blir bra arbetskraft i andra länder, kvar blir bara skräpet, Ryssland är dödsdömt.
Kan ju hoppas att skräpet i Europa som ser Ryssland som ett drömland kan flytta dit, men sån tur har vi inte, dom vill självklart bo kvar i Europa som dom ser som förstört.
Citera
2023-03-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Varför ska jag göra det? Fantasier? Det jag skrev visade sig vara rätt. Gå in och kolla själv på nämnda områden så ser du hur det utvecklas.

https://deepstatemap.live/#13/48.5942/38.0012

Ah du är en fegis som inte tror på dina fantasier. Bra då har vi etablerat detta.

Jag ser också att alla ni små fega kräk ignorerade min länkning till den Ryska politiska tjänstemannen som upprört rapporterar om den för Ryssarna totala bristen på ammunition längs hela frontlinjen.

Men så är ni svagbegåvade hela bunten.
Citera
2023-03-15, 21:38
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Usa är inte redo för ett stort landkrig. Särskilt inte när kina har ögonen på taiwan.

Problemet är ju kärnvapen
Ifall alla kärnvapen ströks ur ekvationen så hade NATO kunnat radera ryssland på några dagar, speciellt nu då de förbrukat en större del av sitt moderna pansar och kryssningsmissiler, kvar är några fåtal modern missiler, 100-200 oprecisa missiler och en hel del S-300 missiler. F-35, tillsammans med B-2or hade kunnat förgöra rysslands luftvärn på en vecka. Sedan agera obestritt
Citera
2023-03-15, 21:41
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Sen alla dom som har en hjärna och som vill ha en framtid som har flytt och blir bra arbetskraft i andra länder, kvar blir bara skräpet, Ryssland är dödsdömt.
Kan ju hoppas att skräpet i Europa som ser Ryssland som ett drömland kan flytta dit, men sån tur har vi inte, dom vill självklart bo kvar i Europa som dom ser som förstört.

Vissa Gauleiters i RyZZland har fått sitt beting:

https://omni.se/a/dwG1pq

Citat:
Bland annat ska regionerna Sverdlovsk och Tjeljabinsk rekrytera 10*000 soldater var, och i Perm är siffran 9*000.

Arméns rekryteringskontor kommer att sköta arbetet, och varje regions guvernör bär ansvar för att implementera planen, enligt rapporten.

”Frivilliga”….
Citera
2023-03-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Ah du är en fegis som inte tror på dina fantasier. Bra då har vi etablerat detta.

Jag ser också att alla ni små fega kräk ignorerade min länkning till den Ryska politiska tjänstemannen som upprört rapporterar om den för Ryssarna totala bristen på ammunition längs hela frontlinjen.

Men så är ni svagbegåvade hela bunten.

Jag ignorerade den inte. Kommenterade om det.
Citera
2023-03-15, 21:44
Medlem
Citat:
Jag ignorerade den inte. Kommenterade om det.

Nu fantiserar du mer än vanligt. Länka inlägget tack.
Citera
2023-03-15, 21:45
Medlem
Om ryssland har brist på vapen och ammo, hur ska man då förse dessa 400,000 med sina vapen? Man kanske inte har så stor brist iaf.
Citera
2023-03-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Problemet är ju kärnvapen
Ifall alla kärnvapen ströks ur ekvationen så hade NATO kunnat radera ryssland på några dagar, speciellt nu då de förbrukat en större del av sitt moderna pansar och kryssningsmissiler, kvar är några fåtal modern missiler, 100-200 oprecisa missiler och en hel del S-300 missiler. F-35, tillsammans med B-2or hade kunnat förgöra rysslands luftvärn på en vecka. Sedan agera obestritt

Kom med något nytt. Putin sa för 1 år sedan att han har insikt i att NATO har fler vapen kombinerat än Ryssland. Men Ryssland har kärnvapen. Detta är inget nytt.

Terroristorganisationen NATO får grina och skrika hur mycket den vill. Men de kan inte mycket göra.
Citera
2023-03-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, börjar det röra på sig lite försiktigt, Ukraina verkar känna lite på ryssen i Zaporizhzhia.

https://twitter.com/wartranslated/status/1636055063192911875

Det gör det hela tiden. Attacken blev repellerad som vanligt
Citera
2023-03-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Ryssland är en stridande part och kommer såklart lida den största förlusten. De förlorar även tillgången till den starkaste marknaden och blir utnyttjade av sina allierade. Lite landområden råder inte bot på förlorade människoliv och förlorade affärer till obeskrivliga belopp.

Ryssland har förlorat och fortsätter förlora för varje dag som går.

Kärnvapen är inte att tal om. Gubbarna i Kreml är giriga men vill såklart inte dö. Hur ska de då njuta av allt de roffat åt sig?

Ukraina är också en stridande part.
8 mil har lämnat landet och infrastrukturen är halv sönderbombad, GDP föll 30 procent
Citera
2023-03-15, 21:50
Medlem
Citat:
Om ryssland har brist på vapen och ammo, hur ska man då förse dessa 400,000 med sina vapen? Man kanske inte har så stor brist iaf.

Man kanske har fler spadar än ammo till artilleriet.

Vi kör den igen, rysk politisk tjänsteman som nästan börjar gråta över bristen efter besök till fronten. Enjoy!

https://twitter.com/wartranslated/status/1635259505008349186
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in