2023-03-15, 12:52
Citat:
Ursprungligen postat av London
Absolut. Helt ogrundad.
Jag kan säga att även Fenger är en bättre mittback än Danielson om det är fritt fram att bara haspla ur sig åsikter som du gör.
Citera
2023-03-15, 13:11
Bannlyst
MFF ser för jävla svaga ut, har inte lyckats göra sig av med sina pensionärer samtidigt som säsongens första nitlott drogs när man åkte på stryk mot kungliga djurgården från huvudstaden.

Häcken ser för jävla farliga ut men kommer köpas sönder och frågan är hur bänken ser ut och vilka som är beredda att fylla skorna efter de som drar.

Brajen är Brajen och kommer skämma ut sig i vanlig ordning, AJKhar likt pensionärerna i Göteborg fått en fetisch för att värva 35 åringar som går sönder.

Det blir en kamp mellan Diffen och bollklubb arsle…
Citera
2023-03-15, 13:13
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ogrundad åsikt med tanke på att Danielsson inte ens är topp 5 mittbackar enlig tex Aftonbladet.

Var tvungen att gå tillbaka för att se vad som sades. Var roande läsning.

Förutom att du missuppfattade att det var Hjalmar Ekdal som diskuterades och ändrade spår till Danielson i frågan vem som var Allsvenskans bästa back 2022 så hänvisade du till denna lista som "objektivt bevis" för vilka som var bäst:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-jatterankning

Samma källa du nu åter tar upp. En lista Danielson platsade på med följande motivering:

Citat:
Trots att klubben haft lyxen att ställa upp med både Hjalmar Ekdal och Isak Hien under säsongen så är jag rätt säker på att Danielson i grunden fortfarande är Djurgårdens bästa mittback.

Vad sades om Kurtulus? Han måste väl funnits med på den listan om han är objektivt bättre? Du kan väl inte komma med helt ogrundade påståenden helt utan backning av Aftonbladet? "Bara vi är överens" om det
Citera
2023-03-15, 13:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Jag kan säga att även Fenger är en bättre mittback än Danielson om det är fritt fram att bara haspla ur sig åsikter som du gör.
https://www.expressen.se/sport/fotbo...g-i-kalmar-ff/
Citat:
Ferencvaros lagt ett miljonbud på Oliver Berg, 28, som inlett allsvenskan starkt.

Kalmar vill ha omkring 12 miljoner kronor för en övergång.
Ferencvaros slutade framför AS Monaco, Trabzonspor och Röda Stjärnan i sin EL-grupp.

Där någonstans ligger bedömningen av Oliver Bergs kvalitet.
Citera
2023-03-15, 14:06
Citat:
Ursprungligen postat av London
Var tvungen att gå tillbaka för att se vad som sades. Var roande läsning.

Förutom att du missuppfattade att det var Hjalmar Ekdal som diskuterades och ändrade spår till Danielson i frågan vem som var Allsvenskans bästa back 2022 så hänvisade du till denna lista som "objektivt bevis" för vilka som var bäst:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-jatterankning

Samma källa du nu åter tar upp. En lista Danielson platsade på med följande motivering:

Vad sades om Kurtulus? Han måste väl funnits med på den listan om han är objektivt bättre? Du kan väl inte komma med helt ogrundade påståenden helt utan backning av Aftonbladet? "Bara vi är överens" om det

Jag har inte diskuterat Ekdal utan bara påpekat att Danielson inte är topp 5 mittback i allsvenskan. Det blev det mothugg på som jag sedan diskuterat.

Diskussionen om Danielsons kvaliteter är avslutat och jag orkar inte diskutera meta kring själva diskussionen. Ville nu bara påpeka att Kurtulus är landslagsback även i år, något som det rådde delade meningar om i tidigare diskussion. Om jag tolkade det rätt så har du nu krupit till korset kring den frågan, bra så.
Citera
2023-03-15, 14:21
Medlem
Londons avatar
Citat:
Jag har inte diskuterat Ekdal utan bara påpekat att Danielson inte är topp 5 mittback i allsvenskan. Det blev det mothugg på som jag sedan diskuterat.

Diskussionen om Danielsons kvaliteter är avslutat och jag orkar inte diskutera meta kring själva diskussionen. Ville nu bara påpeka att Kurtulus är landslagsback även i år, något som det rådde delade meningar om i tidigare diskussion. Om jag tolkade det rätt så har du nu krupit till korset kring den frågan, bra så.

Nej, jag vet. Det var vad vi andra gjorde när du från läktaren slängde in Danielson i diskussionen.

Visste inte att den var avslutad? Du som tog upp tråden igen. Danielson är bättre än Kurtulus i din lista till "objektiv" visdom. Danielson har självmant tackat nej till landslaget. Där kan du avsluta diskussionen om du vill.
Citera
2023-03-15, 14:24
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
MFF ser för jävla svaga ut, har inte lyckats göra sig av med sina pensionärer samtidigt som säsongens första nitlott drogs när man åkte på stryk mot kungliga djurgården från huvudstaden.

Häcken ser för jävla farliga ut men kommer köpas sönder och frågan är hur bänken ser ut och vilka som är beredda att fylla skorna efter de som drar.

Brajen är Brajen och kommer skämma ut sig i vanlig ordning, AJKhar likt pensionärerna i Göteborg fått en fetisch för att värva 35 åringar som går sönder.

Det blir en kamp mellan Diffen och bollklubb arsle…

Hur sönderköpta Häcken än blir så lär Simon, Samuel och Rygaard vara kvar hela 2022. Det räcker för att vinna allsvenskan. I värsta fall kan man sätta in 8 utfyllnadsspelare med dom 3 kvar.

Håller inte med om MFF heller. Det är mittbackar som är svaga och AC som är överskattad. Annars har dom ett jävla fint lag. Speciellt nu när dom även fått värvat på sina ytterbackspositioner som var bedrövliga 2022. Sedan Vecchia och Taha Ali in på det. Och en Hugo Larsson som är 1 år bättre. MFF kommer garanterat vara topp-3.
Senast redigerad av trazke 2023-03-15 kl. 14:31.
Citera
2023-03-15, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.expressen.se/sport/fotbo...g-i-kalmar-ff/

Ferencvaros slutade framför AS Monaco, Trabzonspor och Röda Stjärnan i sin EL-grupp.

Där någonstans ligger bedömningen av Oliver Bergs kvalitet.
Jag tror du vet att jag håller DIF ganska högt i år. Men Oliver Berg kommer nog aldrig bli någon nyckelspelare för er.
Citera
2023-03-15, 14:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur sönderköpta Häcken ens blir så lär Simon, Samuel och Rygaard vara kvar hela 2022. Det räcker för att vinna allsvenskan. I värsta fall kan man sätta in 8 utfyllnadsspelare med dom 3 kvar.

Håller inte med om MFF heller. Det är mittbackar som är svaga och AC som är överskattad. Annars har dom ett jävla fint lag. Speciellt nu när dom även fått värvat på sina ytterbackspositioner som var bedrövliga 2022. Sedan Vecchia och Taha Ali in på det. Och en Hugo Larsson som är 1 år bättre. MFF kommer garanterat vara topp-3.

Taha Ali är ett benrangel som spelar futsal. Han är skit.
Citera
2023-03-15, 14:36
Medlem
Londons avatar
Är det här Rydströms normala modus på en PK?

https://diftv.solidtango.com/video/pk-mff-cupkvart

Verkar ju trött, loj och vid tillfällen rent av packad. Dålig dag (förlust beaktad) eller hans vanliga stil?
Citera
2023-03-15, 14:44
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tror du vet att jag håller DIF ganska högt i år. Men Oliver Berg kommer nog aldrig bli någon nyckelspelare för er.
Våra tränare säger annorlunda, typ: "8:a - 10:a - 9:a. Han ska finnas på planen, mindre viktigt var." Ett mer defensivt alternativ som 9:a eller ett mer offensivt alt som 8:a. Enligt mig.

Det huvudsakliga problemet är att Finndell och Edvardsen ska säljas om 6-12 mån.
Citera
2023-03-15, 18:30
Medlem
cokehyenas avatar
Om 2 veckor börjar Allsvenskan.

Har Bajen hunnit testa sin startelva än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in