2023-03-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
I juni 2028. Han är då 45 år.

Kanske står redan nästa WT kvinna likt Lotta och väntar på honom.
Trots tidningsartiklar, bilder, FUP och den här tråden, kommer någon sedan hävda att ”hon inte hade en aaaning” när hon också råkar illa ut.

Ja, 45 år är relativt ungt. Han hinner mörda flera kvinnor under sin livstid om de inte håller sig undan.
Citera
2023-03-15, 13:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Ja, 45 år är relativt ungt. Han hinner mörda flera kvinnor under sin livstid om de inte håller sig undan.

MJ slår inte bara ihjäl kvinnor som LR, det bör faktiskt påpekas. 12 år tidigare misshandlade MJ en man så svårt att han avled en tid senare. LR var alltså inte hans första offer.

https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/

Detta kan omöjligt ha undgått LR, när hon började träffa/dejta MJ så måste snacket ha gått i hennes vän och bekantskapskrets om vad MJ gjort tidigare.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-03-15 kl. 13:04. Anledning: Tillägg
Citera
2023-03-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
MJ slår inte bara ihjäl kvinnor som LR, det bör faktiskt påpekas. 12 år tidigare misshandlade MJ en man så svårt att han avled en tid senare. LR var alltså inte hans första offer.

https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/

Detta kan omöjligt ha undgått LR, när hon började träffa/dejta MJ så måste snacket ha gått i hennes vän och bekantskapskrets om vad MJ gjort tidigare.

Du har rätt. Även män bör hålla sig borta från MJ om de håller livet kärt.
Citera
2023-03-15, 17:07
Medlem
Citat:
Om man inte VET om en anabolpumpad mångårig kåkfarare, likt en kobra, är farlig är man väl ändå på sin vakt och försiktig?
Man håller väl distans och tar reda på mer fakta innan man fördjupar kontakten! Om man överhuvudtaget ska fördjupa en sådan kontakt - vilket de flesta kvinnor aldrig skulle gjort.
Man CHANSAR väl för helsike inte!

Vad trodde Lotta att HAN hade som skulle ge förutsättningar för att bilda familj?? Lotta själv hade ju varken egen boende eller fast jobb.

När hon blödde efter första misshandel tre veckor efter att de träffats - behövde hon ju inte ha mer fakta - han var ju då helt uppenbart en farlig man!

Nej, Lotta var en mycket naiv nästan 42 årig kvinna som tydligen gillade farliga trashiga karlar. Dessutom omvittnat envis, påstridig och inte ärlig. Själv med alla attribut som gjorde att hon passade väl in i umgänget med sådana män.

Hon gjorde som hon ville med noll konsekvenstänk trots sina i sammanhanget många levnadsår. Beklagligt att hon mördades, men nog väldigt bra att de inte hann få barn ihop.

Jag vet inte, för mig är sånt också obegripligt, varför stannar kvinnor som åker på stryk? Varför lämnar dom inte?
MEN.. så är det för mååånga kvinnor. Det är tja.. normalt. Det är komplicerad psykologi i det här, men problemet är ju för fan inte dom kvinnor som hamnar i det här helvetet. Det är killarna som slår dom som är problemet. Martin var en sån, en kvinnomisshandlare. En våldsman. Han är sjuk, men ni kritiserar Lotta?? För mig är det obegripligt att ni inte fattar det här.

Jag tror folk blir lite traumatiserade av att läsa om såna fruktansvärda fall, hjärnan börjar leta efter förklaringar när egentligen ingen vettig förklaring finns. Martins beteende är ju totalt irrationellt. Han är sjuk och det är helt enkelt svårt att fatta.
Citera
2023-03-15, 17:32
Medlem
Citat:

Nja, han ska nog passa sig framöver. Tror inte han kommer uppleva pensionsåldern för att säga så.
Citera
2023-03-15, 17:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det tråkiga är att de kanske inte kan det, om de - likt den stackars spärrvakten - råkar på honom i sin yrkesutövning. Spärrvakten gjorde bara sitt jobb. Då blir det är inte lätt!

Jag har en vän som arbetade på Systembolaget när Christer Pettersson brukade komma in där. Han (min vän alltså, inte Christer Pettersson! ), har berättat att personalen aldrig ifrågasatte honom. Det hade inte varit värt att riskera livet för det. Pettersson fick handla fast han var hög som ett hus, han fick gå förbi kön, kan kunde bara slänga fram någon sedel som inte räckte för att betala det han han tagit, det var ingen som ifrågasatte det heller. Alla bara höll andan och önskade att hon skulle gå ut så fort som möjligt...

Men någon här i tråden, skulle säkert säga att det inte gick att se Psykopaten bakom Fasaden i Christer Pettersson heller! Han var så MANIPULATIV, haha!
Citera
2023-03-15, 18:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jag vet inte, för mig är sånt också obegripligt, varför stannar kvinnor som åker på stryk? Varför lämnar dom inte?
MEN.. så är det för mååånga kvinnor. Det är tja.. normalt. Det är komplicerad psykologi i det här, men problemet är ju för fan inte dom kvinnor som hamnar i det här helvetet. Det är killarna som slår dom som är problemet. Martin var en sån, en kvinnomisshandlare. En våldsman. Han är sjuk, men ni kritiserar Lotta?? För mig är det obegripligt att ni inte fattar det här.

Jag tror folk blir lite traumatiserade av att läsa om såna fruktansvärda fall, hjärnan börjar leta efter förklaringar när egentligen ingen vettig förklaring finns. Martins beteende är ju totalt irrationellt. Han är sjuk och det är helt enkelt svårt att fatta.

Jag tycker synd om kvinnor, som råkar ut för män som har en ond sida som inte syns utåt. Som typ ingen annan än hon - och kanske någon tidigare kvinna som aldrig vågade polisanmäla, och någon som han mobbade när han gick i skolan, och djur som han plågat - har sett eller ens kunnat ana. Och naturligtvis tycker jag synd om unga kvinnor som blir bortgifta mot sin vilja, fast de känner på sig att något är fel med fästmannen som fadern sett ut. (Men fadern viftar bort det, för han tänker bara på att skapa lukrativa förbindelser med andra klaner, affärskontakter etc. som gynnar honom själv.)

Jag tycker inte synd om kvinnor, som medvetet ger sig in med män som ser ut som vandrande varningsskyltar...
Citera
2023-03-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker synd om kvinnor, som råkar ut för män som har en ond sida som inte syns utåt. Som typ ingen annan än hon - och kanske någon tidigare kvinna som aldrig vågade polisanmäla, och någon som han mobbade när han gick i skolan, och djur som han plågat - har sett eller ens kunnat ana. Och naturligtvis tycker jag synd om unga kvinnor som blir bortgifta mot sin vilja, fast de känner på sig att något är fel med fästmannen som fadern sett ut. (Men fadern viftar bort det, för han tänker bara på att skapa lukrativa förbindelser med andra klaner, affärskontakter etc. som gynnar honom själv.)

Jag tycker inte synd om kvinnor, som medvetet ger sig in med män som ser ut som vandrande varningsskyltar.
..

Fair enough, men ska man förstå hur någon tänker och väljer måste man nästan gått någon mil i deras skor.
Citera
2023-03-15, 20:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Fair enough, men ska man förstå hur någon tänker och väljer måste man nästan gått någon mil i deras skor.

Tror inte riktigt att det stämmer.
Det finns många sakar i livet som är så självklart olämpliga att ”alla” vet att man ska undvika dem. Som att äta flugsvamp, gulla med en kobra eller promenera mitt på tågspåret.
Det gäller oavsett vilka skor/erfarenheter man haft under i sitt liv.

Martin var liksom allt det där - den flugssvampsstinna kobran mitt på tågspåret.
Martin var dessutom som en rullande sten ner för backen. Hans missbruk ökade allt snabbare, han blev allt mer psykotisk och den oundvikliga katastrofen närmade sig med stormsteg.

Vem kommer då på idéen att försöka bilda familj och bli med barn det läget???
En tonårstjej? Nej, 41 åriga Lotta, som om hon varit mor till en tonårsdotter, rimligen borde varnat dottern för just en sådan som Martin.
Det vet de flesta människor intuitivt redan utan att ha gått i samma skor. Vi skulle inte överlevt som människosläkte om vi inte förstod att undvika faror.
Citera
2023-03-15, 20:45
Medlem
Citat:
Tror inte riktigt att det stämmer.
Det finns många sakar i livet som är så självklart olämpliga att ”alla” vet att man ska undvika dem. Som att äta flugsvamp, gulla med en kobra eller promenera mitt på tågspåret.
Det gäller oavsett vilka skor/erfarenheter man haft under i sitt liv.

Martin var liksom allt det där - den flugssvampsstinna kobran mitt på tågspåret.
Martin var dessutom som en rullande sten ner för backen. Hans missbruk ökade allt snabbare, han blev allt mer psykotisk och den oundvikliga katastrofen närmade sig med stormsteg.

Vem kommer då på idéen att försöka bilda familj och bli med barn det läget???
En tonårstjej? Nej, 41 åriga Lotta, som om hon varit mor till en tonårsdotter, rimligen borde varnat dottern för just en sådan som Martin.
Det vet de flesta människor intuitivt redan utan att ha gått i samma skor. Vi skulle inte överlevt som människosläkte om vi inte förstod att undvika faror.

Så är det, men vi skulle inte överlevt som människosläkte om vi inte tog några risker heller.

Levde lite.
Citera
2023-03-16, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag vet inte, för mig är sånt också obegripligt, varför stannar kvinnor som åker på stryk? Varför lämnar dom inte?.

De kvinnor som kan och vill lämna våldsamma män gör det men om du läser sms-konversationerna så framgår det klart och tydligt att LR ville inte lämna.

Citat:
problemet är ju för fan inte dom kvinnor som hamnar i det här helvetet. Det är killarna som slår dom som är problemet. Martin var en sån, en kvinnomisshandlare. En våldsman..

Fast nu skiljer sig detta fall från många andra fall eftersom LR visste om att MJ suttit i fängelse i 12 år för olika våldsbrott men ändå kunde hon inte hålla tassarna borta. MJ har förövrigt misshandlat både män och kvinnor, det är bara du som inbillar dig att han enbart slår kvinnor.

Citat:
Han är sjuk, men ni kritiserar Lotta?? För mig är det obegripligt .

Anser du att det är normalt beteende att helt plötsligt börja dejta någon som suttit 12 år i fängelse för olika våldsbrott?

Citat:

Du verkar fortfarande inte förstå att det finns kvinnor som söker sig till kriminella män och ger blanka fan i vilka brott de begått tidigare. LR hade kanske en fetisch för denna typ av män, kanske skänkte MJ henne spänning och en känsla att vara behövd i den trista vardagen?

Citera
2023-03-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De kvinnor som kan och vill lämna våldsamma män gör det men om du läser sms-konversationerna så framgår det klart och tydligt att LR ville inte lämna.

Fast nu skiljer sig detta fall från många andra fall eftersom LR visste om att MJ suttit i fängelse i 12 år för olika våldsbrott men ändå kunde hon inte hålla tassarna borta. MJ har förövrigt misshandlat både män och kvinnor, det är bara du som inbillar dig att han enbart slår kvinnor.

Anser du att det är normalt beteende att helt plötsligt börja dejta någon som suttit 12 år i fängelse för olika våldsbrott?

Du verkar fortfarande inte förstå att det finns kvinnor som söker sig till kriminella män och ger blanka fan i vilka brott de begått tidigare. LR hade kanske en fetisch för denna typ av män, kanske skänkte MJ henne spänning och en känsla att vara behövd i den trista vardagen?

Ja, jag vet det, läs vad jag skriver.

Det är du som inbillar dig saker, jag har inte skrivit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in