2023-03-13, 21:13
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Lästa detta inlägg av Hegamon där han påstår att

Citat:
I sjukhusets bårhus har jag varit och det var inte tillåtet för mig gå in i bårhusets kylrum. Men det gjorde jag ändå. Där luktade det sött eftersom döda kroppar luktar ofta sött om de inte ruttnat för mycket. Vad folk inte känner till är att om liken lagras extra länge och de blir i dåligt skick, då kan det lukta riktigt äckligt från sjukhusets kylrum. Så äckligt att till och med de som jobbar på bårhuset tycker att lukten är outhärdlig. Det gäller särskilt varma sommardagar då lik tenderar att bli extra åtgångna, och värmen utan för kylrummet inverkar.

Extra stark liklukt från bårhuset beror ofta på patienter som medicinerats mycket exempelvis cancerpatienter, vilket får kroppen att liksom ruttna redan innan patienten avlidit. Kropparna stod tillsynes lite huller om buller inne i kylrummet, hanteringen är sådan att det hänt och händer att fel kropp placeras i fel grav. Men sådant är det ju ingen som direkt vet om. Sådan kan däremot avslöjas när gravar öppnas upp av olika skäl, att fel kropp lagts i fel grav.

Påståendet att cancermedicin får en människokropp att ruttna inifrån, eller åtminstonde avge en vidrig lukt efter döden är iögonfallande. Finns det någon medicinsk stöd för att det skulle ligga till så? Jag har hört från andra källor att do som har cancer avger en speciell lukt som går att känna igen. Tydligen kan anhöriga och husdjur känna av de i vissa fall.
Citera
2023-03-13, 21:40
Medlem
zombie-nations avatar
Cancermedicin trycker ner immunförsvaret så att man kan drabbas av andra saker som urinvägsinfektion, andra infektioner och svamp. Alla dessa har en viss lukt. Men man luktar när man lever, fast alla kan inte känna sådana lukter. Att man skulle ruttna på ett annat sätt för att man tagit en cancermedicin tror jag inte på.

All sjukdom har sin lukt. Vissa kan vi känna och andra inte.

T ex högt socker kan vi lukta i urin och utandning. Svår leverskada leder till giftämnen man andas ut. En del sjukdomar och behandlingar leder till sämre saliv och där känner man lukt lätt.

Men jag tror efter döden luktar nog alla lik. Likadant.
Citera
2023-03-13, 21:46
Moderator
Maviels avatar
Många cancermediciner dödar ju celler - cancer är ju kroppens egna celler som börjar växa ohämmat och tränger ut andra celler. Så självklart påverkar ju cancern det till viss del. Dock inbillar jag mig att det är själva cancern som luktar. Det finns ju hundar som kan dofta sig fram till både tumörer och även diabetiker som mår dåligt.

Jag hade en katt som under en period började buffa och knuffa frenetiskt på en punkt på min skuldra. Slickade även och luktade där. På ett onormalt sätt. När jag bad en vän kolla så sa hon: det där bör du kolla upp - och det var faktiskt cancer. Som gick att ta bort helt och hållet...

Så lik med cancer kan säkert brytas ner snabbare och få en speciell doft men alla lik luktar säkerligen illa förr eller senare.
Citera
2023-03-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Tydligen kan anhöriga och husdjur känna av de i vissa fall.
Kan tänka mig att det är sant.

https://www.woodz.co/journal/death-sensing-cat/
Citera
2023-03-13, 23:19
Medlem
Cancermedicin är ju inga vitaminpiller direkt, de är designade för att ta död på saker. Så påståendet "cancermedicin får dig att ruttna inifrån" är väl till viss del befogat, även om jag kanske inte skulle kalla det att ruttna.
Citera
2023-03-14, 14:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är olika pH på normal vävnad och en tumör.

Hur ska du få i dig bikarbonaten? Genom magen? Om du förstör magsyran kommer du inte kunna ta upp vitaminer och mineraler, vilket leder till vitaminbrist och benskörhet.

Tycker du borde tänka på hur du uppför dig. Om någon tror att du har fel så kan du argumentera normalt istället för att attackera.

Häller man bikarbonat i vatten så höjs ph värdet. Men man måste ju testa vart ph värdet ligger eftersom det inte är nyttigt med för högt ph. Därför är destillering av vatten bättre för det blir alltid neutralt.
Citera
2023-03-14, 14:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Häller man bikarbonat i vatten så höjs ph värdet. Men man måste ju testa vart ph värdet ligger eftersom det inte är nyttigt med för högt ph. Därför är destillering av vatten bättre för det blir alltid neutralt.

Men vad gör du med vattnet sedan då? Det lär ju inte påverka magens sura pH.
Citera
2023-03-14, 14:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Men vad gör du med vattnet sedan då? Det lär ju inte påverka magens sura pH.

Magens magsyra handlar om att bryta ner alkaliska växter. Alla växtätare har sur syra i magen.
Köttätarna har alkaliskt ph i magen för att bryta ner kött som är surt.

Klart att det inte påverkar magens ph men samtidigt så är det uppenbart att blodet påverkas istället.
Citera
2023-03-14, 15:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Magens magsyra handlar om att bryta ner alkaliska växter. Alla växtätare har sur syra i magen.
Köttätarna har alkaliskt ph i magen för att bryta ner kött som är surt.

Klart att det inte påverkar magens ph men samtidigt så är det uppenbart att blodet påverkas istället.

Då får du hälla vattnet i blodet istället.
Citera
2023-03-14, 15:18
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Då får du hälla vattnet i blodet istället.

Kroppen består av mestadels vatten.
Man kan väl inte injicera vatten eller ?

Hur som helst.. gällande lukt och cancermedicin så tippar jag på att cellgifter och allt bidrar till sänkt ph eftersom vården jobbar ju inte med att rädda cancersjuka..eller erkänna Otto Warburgs studier så att folk börjar bota sin cancer med hjälp av destillerat vatten och råkost som vårdindustrin inte kan tjäna en enda krona på vilket vore ett stort problem för viktiga aktieägares inkomster.

Men om vården får vårda cancer med hjälp av gifter och vad som helst som sänker ph värdet lite mer så kan cancersjuka dö och pengarna kan fortsätta rulla in till cancerfonder som "letar" efter orsaken till cancern som Warburg hittade orsaken till.

Klart att det kan stinka rejält om nån redan har lågt ph om vården proppar in massa gifter och mediciner tills offret dör.
Det är allt jag vill säga om min tro om lukten runt canceroffer som vården behandlade med gifter.
Senast redigerad av KungPungPat 2023-03-14 kl. 15:22.
Citera
2023-03-14, 21:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Kroppen består av mestadels vatten.
Man kan väl inte injicera vatten eller ?

Hur som helst.. gällande lukt och cancermedicin så tippar jag på att cellgifter och allt bidrar till sänkt ph eftersom vården jobbar ju inte med att rädda cancersjuka..eller erkänna Otto Warburgs studier så att folk börjar bota sin cancer med hjälp av destillerat vatten och råkost som vårdindustrin inte kan tjäna en enda krona på vilket vore ett stort problem för viktiga aktieägares inkomster.

Men om vården får vårda cancer med hjälp av gifter och vad som helst som sänker ph värdet lite mer så kan cancersjuka dö och pengarna kan fortsätta rulla in till cancerfonder som "letar" efter orsaken till cancern som Warburg hittade orsaken till.

Klart att det kan stinka rejält om nån redan har lågt ph om vården proppar in massa gifter och mediciner tills offret dör.
Det är allt jag vill säga om min tro om lukten runt canceroffer som vården behandlade med gifter.

Känner folk som botats från cancer och en snubbe som försökte bota sig med aprikoskärnor. Han dog. Sådant gör mig arg. Ja, cancermediciner är tuffa, särskilt dem som är till för att döda celler, de dödar främst väldigt aktiva celler, därför dödar de cancer men även andra celler. Men forskningen utvecklas. Det finns numera cancermedicin som bygger på annan funktion och som gör att man kan överleva cancer som man dog av på ett par år, t ex myelom och en sorts leukemi.

Man kan inte äta bikarbonat och räkna med att bli botad från cancer.

Det som händer om man ändrar magen till mindre sur är att man drabbas av bristsjukdomar som t ex leder till benskörhet. Efter ett år på mediciner mot magsyra är mina ben som smul.

Han som dog hade en botbar form av cancer. Så onödigt att han dog.
Citera
2023-03-15, 04:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Känner folk som botats från cancer och en snubbe som försökte bota sig med aprikoskärnor. Han dog. Sådant gör mig arg. Ja, cancermediciner är tuffa, särskilt dem som är till för att döda celler, de dödar främst väldigt aktiva celler, därför dödar de cancer men även andra celler. Men forskningen utvecklas. Det finns numera cancermedicin som bygger på annan funktion och som gör att man kan överleva cancer som man dog av på ett par år, t ex myelom och en sorts leukemi.

Man kan inte äta bikarbonat och räkna med att bli botad från cancer.

Det som händer om man ändrar magen till mindre sur är att man drabbas av bristsjukdomar som t ex leder till benskörhet. Efter ett år på mediciner mot magsyra är mina ben som smul.

Han som dog hade en botbar form av cancer. Så onödigt att han dog.

Cancer och andra sjukdomar handlar om att offret har levt för långt utanför det naturliga liv som hade levts om folk inte förgiftade haven och genmodifierade och mördade grödor innan förtäring.

Destillerat vatten har ju neutralt ph , och råa grödor har neutralt eller alkaliskt ph.
Ingen hade fått cancer om kranvatten var destillerat och grödor åts råa.

Men alla stinker och blir sjuka så länge kranvatten dricks och grödor kokas ihjäl vilket orsakar ett surt ph.
Vatten blir surt om man häller i klor, flour och rester av gamla mediciner som folk har kissat ut och som reningsverk inte kan rena.

Cancer behöver ett lågt ph, det gör andra sjukdomar också.. till och med dålig lukt behöver ett lågt ph.

Kossor får ju cancer när dom tvingas äta genmodifierat majs istället för gräs.

Lever man naturligt blir man aldrig sjuk, men såfort man börjar leva ett onaturligt liv genom att förtära enbart låg-ph kranvatten och låg-ph rätter som lagats med värme.. då börjar sjukdomar och dålig lukt att få fotfäste direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in