2023-03-13, 22:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sant. Men De Bruyne är ju trots allt 5 år äldre än vad Ødegaard är.. så det är knappast en överdrivning när jag skriver att Ødegaard har en större framtid framför sig än vad De Bruyne har.

Det sagt, så menar jag inte att De Bruyne är slut eller ngt liknande, han kan fint ha en 5-6 år kvar på den absoluta toppnivån.

Absolut är det så med framtiden, jag skulle dock bli glad bara Ø når upp till KDBs jämna nivå år efter år, för den nivån är helt otrolig. Det jag stör mig på är som sagt det här som pundits/media pushar hela tiden, ett jäkla tjat om vem som är bäst helg efter helg. Det är sånt som hör till när man sammanfattar säsongen enligt mig.
Citera
2023-03-14, 08:31
Moderator
zanteras avatar
Det är bara meningslösa diskussioner som händer så att folk ska klicka på youtube-videor eller artiklar för att läsa just om varför spelare X i deras lag är nu "bäst i ligan" och liknande när det bara är nonsens och åsikter ändå. Det framkommer ju av sig själv i slutet av säsongen ändå dels vilket lag har varit bäst, vilka lag som inte pallade med trycket, vilka spelare som klev fram och var bäst (mål, assist osv) och vilka som inte var det.
Citera
2023-03-14, 09:23
Medlem
HycklarSveriges avatar
London Football Awards delades ut igår och Arsenal kammade hem alla de största priserna. Notera att bara London baserade klubbar och spelare kan bli nominerade och vinna i kategorierna.

Arteta vann årets manager, Saka årets unga spelare, Ödegaard bästa spelare och Ramsdale bästa målvakt. Välförtjänt i mina ögon.

I övrigt vann Son priset för bästa mål, pensionerade Mark Noble för "Outstanding Contribution to London Football", samt engelska damerna som vann nått pris för att de vann EM.
Citera
2023-03-14, 09:33
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
London Football Awards delades ut igår och Arsenal kammade hem alla de största priserna. Notera att bara London baserade klubbar och spelare kan bli nominerade och vinna i kategorierna.

Arteta vann årets manager, Saka årets unga spelare, Ödegaard bästa spelare och Ramsdale bästa målvakt. Välförtjänt i mina ögon.

I övrigt vann Son priset för bästa mål, pensionerade Mark Noble för "Outstanding Contribution to London Football", samt engelska damerna som vann nått pris för att de vann EM.

vågar man på sig en gissning varför man aldrig hört om london football awards på flashb innan ? det ens tiny arse fanset är värre än de andra därför får en sån som generalmalaj hållas ingen annan klubb hade låtit en sån trojansk häst fortsätta
Citera
2023-03-14, 12:22
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
vågar man på sig en gissning varför man aldrig hört om london football awards på flashb innan ? det ens tiny arse fanset är värre än de andra därför får en sån som generalmalaj hållas ingen annan klubb hade låtit en sån trojansk häst fortsätta

Ööh okej, och vad vill du att vi ska göra exakt? Detta är ett fritt forum och jag tror på yttrandefrihet, även för sånna imbeciller som dig själv.
Citera
2023-03-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Riktigt härligt resultat för oss och att Casemiro missar kommande 4 matcher är the cherry on top idag.
Han drog en riktig Xhaka-tackling med dobbarna rakt på smalbenet. Hans andra direkt röda kort denna säsong + att han varit avstängd för 5 gula kort också.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Inkonsekvensen hos domarna är hemsk. Om de inte kan komma till rätta med det tycker jag att VAR ska begränsas till att ENBART kolla offsides. Det är (ska) vara svart/vitt och nåt som VAR kan vara ett stöd för.
Om det var någon som drog en direkt Xhaka-tackling med dobbar på smalben så var det Pereira i Leicester mot Felix i Chelsea, det intressanta i allt är att samma domare som säger till Anthony Taylor att han bör titta en gång till på Casemiro's tackling som VAR-domare själv släpper tacklingen på Felix utan ens gult kort. För er som inte sett tacklingen så finns den här: https://www.reddit.com/r/soccer/comments/11ompvy/ricardo_periera_tackle_on_felix_no_card_given/

Men håller med Beaver14, med så pass subjektiva bedömningar som inte är ens i närheten av likadana ens från SAMMA person från fall till fall så begränsa VAR till vad som är svart / vitt. Rörde sig målvakten från linjen på straff, var det offside eller inte.
Senast redigerad av Alannon 2023-03-14 kl. 14:32.
Citera
2023-03-14, 15:42
Medlem
TheJackets avatar
https://www.chelseafc.com/en/news/article/chelsea-fc-to-host-first-ever-open-iftar-at-stamford-bridge

Citat:
On Sunday 26 March, Chelsea Foundation will host an Open Iftar at the side of the pitch at Stamford Bridge, in what will be a first for the club and a Premier League stadium.

This will be held as part of Ramadan, the Islamic month of fasting from before dawn to sunset, which takes place from Wednesday 22 March until Friday 21 April.

Chelsea går full cuck. Fyfan
Citera
2023-03-14, 16:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://www.chelseafc.com/en/news/article/chelsea-fc-to-host-first-ever-open-iftar-at-stamford-bridge

Chelsea går full cuck. Fyfan

Härligt, mer religion och politik i fotbollen.
Citera
2023-03-14, 17:00
Medlem
jontepsgs avatar
Kul att Chelsea gör något positivt för en gångs skull. 👍
Citera
2023-03-14, 20:56
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Kul att Chelsea gör något positivt för en gångs skull. 👍

Vad då?
Citera
2023-03-14, 23:12
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad då?

Bjuder in och visar att alla människor hör hemma bland fotbollen.

Om Gavis kontrakt inte är giltigt, tror ni något lag skulle kunna locka honom till England?
https://www.footyheadlines.com/2023/03/gavi-will-continue-to-wear-no-6-at-barcelona-amid-contract-registration-annulment.html
Citera
2023-03-15, 00:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag gör en aldrig så liten tippning.. Arsenal kommer vinna EPL titeln, medans Man City kommer att vinna UCL.

Några som vågar att tippa emot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in