Citat:
Ursprungligen postat av
godschild
Såg ingen tråd om VR2 (playstations virtual reality).
Någon som testat detta? Hur tycker ni det är? Mitt kommer imorgon.
Jo det är fantastiskt! Jag hade ingen direkt erfarenhet av VR sedan tidigare (förutom att ha testat första PSVR och Oculus ett par gånger) och jag tycker att det är hur mäktigt som helst. Eye trackingen är hur cool som helst så jag hoppas att utvecklarna kommer att använda det på innovativa sätt i framtiden, skärmen har fantastiska färger och svärta, kontrollerna är sköna och det är mäktigt att de fått in haptik och adaptive triggers i dem precis som på Dualsensen med tanke på hur lätta de är även om batteritiden gärna hade kunnat få vara längre. De har klämt in haptik i själva headsetet också vilket ju är lite kul. Vidare är det ett väldigt bekvämt headset att ha på sig och alla inställningar som linsavstånd till ögonen osv är lätta att komma åt. Ett stort plus även att kamerorna på hjälmen har (dock svartvit) passtrough så man slipper ta bort den från ögonen om man vill se vad som händer i rummet, sträcka sig efter ölglaset eller så.
Den kritik jag hört är att folk hade velat att den var helt trådlös samt att vissa upplever bilden som något oskarp. Sladden stör jag mig inte på för en sekund och det med skärpan beror på att det är en rätt liten sweet spot (det område man måste få till framför ögonen för att det ska bli så skarpt som möjligt), men efter lite användande går det lätt att få till. Kom ihåg att strappen bakom huvudet ska vara rätt långt ner på bakhuvudet och inte helt horisontell eller hur man ska säga.
Jag är helnöjd med det jag har testat hittills och ser extremt mycket fram mot vilka VR-spel som kan tänkas komma, hoppas att Sony fortsätter att stödja PSVR2 helhjärtat framöver!