2023-03-14, 17:05
Medlem
Såg ingen tråd om VR2 (playstations virtual reality).

Någon som testat detta? Hur tycker ni det är? Mitt kommer imorgon.
Citera
2023-03-14, 17:13
Avstängd
Svara oss gärna imorn när du provat ditt
Citera
2023-03-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Svara oss gärna imorn när du provat ditt
Ska bli!
Citera
2023-03-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godschild

Barnbarnen tjatar om det. 8000 kr!!!
Berätta gärna vad du tycker om de
Citera
2023-03-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jo, dyrt jag vet. Delade på det med morsan. Känns ändå värt om det är som man kan föreställa sig. Annars säljer vi vidare det.

Ska göra det. Kan bli om 2 dagar också. Otydligt från postnord.
Citera
2023-03-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godschild

Jo det är fantastiskt! Jag hade ingen direkt erfarenhet av VR sedan tidigare (förutom att ha testat första PSVR och Oculus ett par gånger) och jag tycker att det är hur mäktigt som helst. Eye trackingen är hur cool som helst så jag hoppas att utvecklarna kommer att använda det på innovativa sätt i framtiden, skärmen har fantastiska färger och svärta, kontrollerna är sköna och det är mäktigt att de fått in haptik och adaptive triggers i dem precis som på Dualsensen med tanke på hur lätta de är även om batteritiden gärna hade kunnat få vara längre. De har klämt in haptik i själva headsetet också vilket ju är lite kul. Vidare är det ett väldigt bekvämt headset att ha på sig och alla inställningar som linsavstånd till ögonen osv är lätta att komma åt. Ett stort plus även att kamerorna på hjälmen har (dock svartvit) passtrough så man slipper ta bort den från ögonen om man vill se vad som händer i rummet, sträcka sig efter ölglaset eller så.

Den kritik jag hört är att folk hade velat att den var helt trådlös samt att vissa upplever bilden som något oskarp. Sladden stör jag mig inte på för en sekund och det med skärpan beror på att det är en rätt liten sweet spot (det område man måste få till framför ögonen för att det ska bli så skarpt som möjligt), men efter lite användande går det lätt att få till. Kom ihåg att strappen bakom huvudet ska vara rätt långt ner på bakhuvudet och inte helt horisontell eller hur man ska säga.

Jag är helnöjd med det jag har testat hittills och ser extremt mycket fram mot vilka VR-spel som kan tänkas komma, hoppas att Sony fortsätter att stödja PSVR2 helhjärtat framöver!
Citera
2023-03-15, 20:37
Medlem
Citat:

Nu kostar det ju inte 8000 utan strax över 7. Nästan 8000 blir det om du köper bundeln med Horizon-spelet. Själv hade jag ingen superdragning till just det spelet utan köpte paketet utan (plockar nog upp det på någon rea framöver).
På playstation store finns gott om bra spel för 2-300kr och i vissa fall mindre än så. Just nu är det tex rea på Resident Evil Village för 209kr (annars 419kr). Just det spelet kanske inte är något för barnbarnen iofs beroende på hur gamla de är. 😛
Citera
2023-03-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nu kostar det ju inte 8000 utan strax över 7. Nästan 8000 blir det om du köper bundeln med Horizon-spelet. Själv hade jag ingen superdragning till just det spelet utan köpte paketet utan (plockar nog upp det på någon rea framöver).
På playstation store finns gott om bra spel för 2-300kr och i vissa fall mindre än så. Just nu är det tex rea på Resident Evil Village för 209kr (annars 419kr). Just det spelet kanske inte är något för barnbarnen iofs beroende på hur gamla de är. 😛

jag köpte GTA till dom, stort misstag... så jag skall läsa på noga inann jag köper fler spel till dom
Citera
2023-03-16, 09:31
Medlem
Citat:
jag köpte GTA till dom, stort misstag... så jag skall läsa på noga inann jag köper fler spel till dom

GTA? Menar du Gran Turismo? Gillar du inte bilspel?
Citera
2023-03-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
GTA? Menar du Gran Turismo? Gillar du inte bilspel?
nej grand theft auto
Citera
2023-03-16, 14:06
Medlem
Citat:
nej grand theft auto

Ah ja det var jag som fick en hjärnfjärt och tänkte att vi bara pratade VR nu. 😛 Nej, men det kan jag ju förstå om de var väldigt unga!
Citera
2023-03-17, 14:32
Medlem
Nu har jag testat det. Var riktigt fränt att spela gran turismo (ett bilspel). Att titta runt på naturen och vara en del av en ny värld. Kändes ganska frigörande. Blev pyttelite illamående. Kanske för att det just är ett bilspel. Var tvungen att uppdatera spelet hela natten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in