Citat:
Sent i september 2022 virket alt å være som normalt mellom MZ og RU. Ingen ting tydet på uoverenstemmelser eller nyoppdagede hemmeligheter. På den tiden var det HoC og MJ-samlingen som sto i fokus. Sammen stilte de opp i et intervju og fortalte om sine forretningsplaner og reise til Dubai i begynnelsen av oktober 2022. Tilfeldigvis gjorde de dette i Nordstrand Blad, lokalavisen som dekker området MWL bor. Ved årsslutt meldte MZ at han hadde sluttet i HoC og for ca 1 mnd siden la han igjen 1 av 5 stjerner i en anmeldelse av HoC.
MZ har nok ikke fortalt hele historien. Hvis vi skal tro det han forteller så kan han jo i utgangspunktet ikke vite om RU er skyldig eller ikke. Spesielt ikke hvis han skal ha vært helt uvitende om forholdet helt frem til ganske nylig, slik han hevder. Å kutte alle bånd bare fordi han plutselig fant ut at RU er kryptomannen virker ikke helt sannsynlig. Det ligger nok noe mer bak. Kanskje MZ vet mer om grunnlaget for siktelsen.
MZ har nok ikke fortalt hele historien. Hvis vi skal tro det han forteller så kan han jo i utgangspunktet ikke vite om RU er skyldig eller ikke. Spesielt ikke hvis han skal ha vært helt uvitende om forholdet helt frem til ganske nylig, slik han hevder. Å kutte alle bånd bare fordi han plutselig fant ut at RU er kryptomannen virker ikke helt sannsynlig. Det ligger nok noe mer bak. Kanskje MZ vet mer om grunnlaget for siktelsen.
MZ bor ikke så altfor langt unna MWL, med tanke på artikkelen i Nordstrand Blad.
Jeg tenker MZ vet langt mer enn han forteller. Vi vet ikke hva han ble spurt om i avhør, eller
hva han har fortalt til politiet. Jeg kan godt forstå det hvis han ikke ønsker slik oppmerksomhet
rundt sin person. Men da finner jeg det desto mer merkelig at han valgte å dele sine tanker om
RU til en for ham fremmed person. Med forbehold om at jeg kun kjenner deler av denne dialogen.
Jeg tror likevel han fort vil skjønne at det kanskje ikke var helt heldig av ham å gjøre, uavhengig
av hvor han står i saken.
Jeg har en fornemmelse av at denne aktuelle posten, har med planleggingen til vår sak å gjøre.