2023-03-14, 14:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Sent i september 2022 virket alt å være som normalt mellom MZ og RU. Ingen ting tydet på uoverenstemmelser eller nyoppdagede hemmeligheter. På den tiden var det HoC og MJ-samlingen som sto i fokus. Sammen stilte de opp i et intervju og fortalte om sine forretningsplaner og reise til Dubai i begynnelsen av oktober 2022. Tilfeldigvis gjorde de dette i Nordstrand Blad, lokalavisen som dekker området MWL bor. Ved årsslutt meldte MZ at han hadde sluttet i HoC og for ca 1 mnd siden la han igjen 1 av 5 stjerner i en anmeldelse av HoC.

MZ har nok ikke fortalt hele historien. Hvis vi skal tro det han forteller så kan han jo i utgangspunktet ikke vite om RU er skyldig eller ikke. Spesielt ikke hvis han skal ha vært helt uvitende om forholdet helt frem til ganske nylig, slik han hevder. Å kutte alle bånd bare fordi han plutselig fant ut at RU er kryptomannen virker ikke helt sannsynlig. Det ligger nok noe mer bak. Kanskje MZ vet mer om grunnlaget for siktelsen.

MZ bor ikke så altfor langt unna MWL, med tanke på artikkelen i Nordstrand Blad.

Jeg tenker MZ vet langt mer enn han forteller. Vi vet ikke hva han ble spurt om i avhør, eller
hva han har fortalt til politiet. Jeg kan godt forstå det hvis han ikke ønsker slik oppmerksomhet
rundt sin person. Men da finner jeg det desto mer merkelig at han valgte å dele sine tanker om
RU til en for ham fremmed person. Med forbehold om at jeg kun kjenner deler av denne dialogen.
Jeg tror likevel han fort vil skjønne at det kanskje ikke var helt heldig av ham å gjøre, uavhengig
av hvor han står i saken.
Citera
2023-03-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
MZ bor ikke så altfor langt unna MWL, med tanke på artikkelen i Nordstrand Blad.

Jeg tenker MZ vet langt mer enn han forteller. Vi vet ikke hva han ble spurt om i avhør, eller
hva han har fortalt til politiet. Jeg kan godt forstå det hvis han ikke ønsker slik oppmerksomhet
rundt sin person. Men da finner jeg det desto mer merkelig at han valgte å dele sine tanker om
RU til en for ham fremmed person. Med forbehold om at jeg kun kjenner deler av denne dialogen.
Jeg tror likevel han fort vil skjønne at det kanskje ikke var helt heldig av ham å gjøre, uavhengig
av hvor han står i saken.

Akkurat at de bor noen km fra hverandre i luftlinje trenger ikke å ha mye å si, i Norges mest folkerike by.

Ellers var nok MZ veldig klar over hva han gjorde da han delte info med en fremmed, og har pyntet på sannheten deretter. Tegne et bilde som han ønsker skal være det folk vet.

Når det gjelder skjermdumpen tror jeg derimot at han trodde dette vare reelle handler, og har blir blitt villedet av RU.
Citera
2023-03-14, 15:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Akkurat at de bor noen km fra hverandre i luftlinje trenger ikke å ha mye å si, i Norges mest folkerike by.

Nemlig, det var kun en pekepinn ift Jayce sin kommentar om artikkelen i NB i forhold til MWLs adresse.
Ser ingen synlige forbindelser mellom MZ og MWL.

Citat:
Ellers var nok MZ veldig klar over hva han gjorde da han delte info med en fremmed, og har pyntet på sannheten deretter. Tegne et bilde som han ønsker skal være det folk vet.

Men hvorfor "pynte"? Hva er det egentlig å pynte på? Hvorfor i det hele tatt gidde å begi seg
ut på en diskusjon? Var jeg ham ville jeg i alle tilfeller, uansett min egen status i saken, avslått
å kommentere.

Citat:
Når det gjelder skjermdumpen tror jeg derimot at han trodde dette vare reelle handler, og har blir blitt villedet av RU.

Vanskelig å si hvem som villeder hvem. Vi har kun MZ sitt ord på at skjermdumpen er genuin.

Men skulle i alle tilfeller likt å vite hva RU skriver på reddit. Tipper det ikke er så vanskelig å finne ham.
Citera
2023-03-14, 15:42
Medlem
Citat:
Men skulle i alle tilfeller likt å vite hva RU skriver på reddit. Tipper det ikke er så vanskelig å finne ham.

Hva tenker du om den omtalte reddit posten?? Blir jo bare ett skudd i blinde, men nå vet vi værtfall at RU bruker Reddit, så mye at han har laget en egen snarvei. Dersom det er RU som skrev den aktuelle posten, kan det da gå an at han er uskyldig?

Han er jo fremdeles sikta, skulle likt å visst hva politiet har på han, litt mere konkret.
Citera
2023-03-14, 15:56
Medlem
Får en følelse av at noen aktivt «tildeles» en rolle som tomsing i dette. Tenker da på RU. Det kan være at noe tar en overraskende vending i denne saken etterhvert.
Citera
2023-03-14, 15:59
Medlem
Å bryte all kontakt og gå på hevntokt bare fordi man oppdager at en person er siktet, kan virke som en overreaksjon.

Hva kan ha fått MZ til å være så sikker på at RU er medskyldig i saken, slik at han plutselig bryter med både RU og HoC.
Citera
2023-03-14, 16:07
Medlem
Citat:

Hva kan ha fått MZ til å være så sikker på at RU er medskyldig i saken, slik at han plutselig bryter med både RU og HoC.

Kanskje dette «bruddet» ikke nødvendigvis handler om dette i det hele tatt. Men at det ble funnet nødvendig av andre grunner?
Citera
2023-03-14, 16:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hva tenker du om den omtalte reddit posten?? Blir jo bare ett skudd i blinde, men nå vet vi værtfall at RU bruker Reddit, så mye at han har laget en egen snarvei. Dersom det er RU som skrev den aktuelle posten, kan det da gå an at han er uskyldig?

Han er jo fremdeles sikta, skulle likt å visst hva politiet har på han, litt mere konkret.

Du tenker på den med Monero-spørsmål? Den er svært interessant.
Det er jo litt av grunnen til at jeg ønsker å lese RU sine nåværende
innlegg på reddit. Jeg går ut fra at han frekventerer kryptotråder både
på norsk og engelsk. Det er de engelske jeg er interessert i å lese.

Hvis man studerer den gamle tråden, ser man at den slettede brukeren
som startet tråden, har noen gjentatte skrivefeil i sin engelsk. De kan selvsagt
være fabrikkerte. Men om de er ekte, ville de kanskje dukke opp igjen.

Selvsagt ikke en sikker måte å identifisere den slettede brukeren på, men
hadde vært gøy å sjekke det ut likevel.

Skulle vært morsomt å se hva en språkanalytiker hadde å si.
Citera
2023-03-14, 17:33
Medlem
Citat:
Du tenker på den med Monero-spørsmål? Den er svært interessant.
Det er jo litt av grunnen til at jeg ønsker å lese RU sine nåværende
innlegg på reddit. Jeg går ut fra at han frekventerer kryptotråder både
på norsk og engelsk. Det er de engelske jeg er interessert i å lese.

Hvis man studerer den gamle tråden, ser man at den slettede brukeren
som startet tråden, har noen gjentatte skrivefeil i sin engelsk. De kan selvsagt
være fabrikkerte. Men om de er ekte, ville de kanskje dukke opp igjen.

Selvsagt ikke en sikker måte å identifisere den slettede brukeren på, men
hadde vært gøy å sjekke det ut likevel.

Skulle vært morsomt å se hva en språkanalytiker hadde å si.

Ja, det vart den jeg tenkte på. La oss håpe noen sporer han opp på reddit Jeg har en fornemmelse av at denne aktuelle posten, har med planleggingen til vår sak å gjøre.
Citera
2023-03-14, 18:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, det vart den jeg tenkte på. La oss håpe noen sporer han opp på reddit Jeg har en fornemmelse av at denne aktuelle posten, har med planleggingen til vår sak å gjøre.

Politiet har jo også hatt den fornemmelsen, skal vi tro VG.

Et poeng som har vært nevnt tidligere, er tilgjengeligheten.
Innlegget er svært lett å google, eller søke opp på reddit.
Citera
2023-03-15, 11:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Får en følelse av at noen aktivt «tildeles» en rolle som tomsing i dette. Tenker da på RU. Det kan være at noe tar en overraskende vending i denne saken etterhvert.

RU var "mangemillionær" i et par timer her i tråden. På penger som viste seg å ikke eksistere, fra
en skjermdump som like gjerne kan være konstruert. Man kan spørre seg hva som er hensikten.

Citat:
Å bryte all kontakt og gå på hevntokt bare fordi man oppdager at en person er siktet, kan virke som en overreaksjon.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje dette «bruddet» ikke nødvendigvis handler om dette i det hele tatt. Men at det ble funnet nødvendig av andre grunner?

Det kan være et reelt brudd, eller det kan være fingert. De er fremdeles fjes-venner.
Ikke umulig at de utad "skiller lag", at de ønsker å disassosiere seg fra hverandre.

Med forbehold om at jeg ikke kjenner bakgrunnen for deres vennskap og samarbeid.
Uansett virker dette HoC-opplegget ganske syltynt sett utenfra. Alt som fins er en
aksjekapital på 30 000, store ord om håndsprit, millioner og en død popstjerne.

Ser forøvrig at Dagbladet nå har lagt artikkelen om tyrker-agenten opp på fremsiden
igjen, attpåtil bak betalingsmur. De får vel ikke mye nytt krimstoff for tiden, de sliter vel
litt med troverdigheten akkurat der.
Senast redigerad av Svartediket 2023-03-15 kl. 11:48.
Citera
2023-03-15, 11:58
Medlem
Om disse ca 13 millioner NOK som ble overført til Monero-kontoen 9. juli 2019.

Vi har ikke hørt noe spesielt om det, men, er det ikke sannsynlig at politiet eller Økokrim har satt inn betydelig større ressurser på å avsløre hvitvasking generelt, og at jakten på Hagen-millionene nå plager og forstyrrer absolutt alle kriminelle som er avhengige av å få hvitvasket fortjenesten sin.

Og at økonomien til absolutt alle kriminelle som kan tenkes å passe inn i GM-modus i Hagen-drapet eller Hagen-forsvinningen, nå blir overvåket og fulgt med argusøyne av myndighetene.

Hva om Tom Hagen har gjennomført drap og villedning helt alene, og Monero-millionene er overført til hans egen Monero-konto.

Hvor irriterende må ikke dette være for "vanlige kriminelle" som har fått den daglige businessen sin ødelagt av rikingen Hagen.

Eller, tenker ikke de kriminelle i de baner. At om Hagen og Monero-kontoen hans ble avslørt, så fikk andre kriminelle litt mer arbeidsro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in