2023-03-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
"Gör programmet''... vill man titta på farmen för att se en dryg, korkad person som inte kan göra eller förstår nånting och som beter sig illa på alla andra?

Det vill ”man”. Har absolut ingenting emot det i alla fall. Ingen av dom andra är några små helgon direkt för den delen.
2023-03-13, 11:48
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Va? Det är en tävling - man skiter väl i vem som har rent mjöl i påsen när det är tävling.
Det tillhör att pakta och att spela fult när det är tävling.

Jaha, gör det det? Det var nåt nytt för mig. Jag har vuxit upp med att i en tävling är det rent spel som gäller. Att de gör så här i Farmen och andra dylika såpor ser jag som något negativt. Det blir inte roligt att se på.

Men det är väl jag som är konstig.
2023-03-13, 11:49
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Men han får ändå plus för ansträngning till skillnad till vissa som inte har bjudit på sig själv als. Ex Nebil och Sebbe, Sebbe har varit underhållande att se men inte för att han har försökt bjuda på sig själv som Viktor har gjort utan pga hans narcissistiska snack där han dödsallvarligt berättar hur bra han är. Det gör Viktor också men han gör det med glimten i ögat.

Precis det jag med gillar med Viktor, han gör det med glimten I ögat. Det är fan grejer de.
2023-03-13, 11:51
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
"Gör programmet''... vill man titta på farmen för att se en dryg, korkad person som inte kan göra eller förstår nånting och som beter sig illa på alla andra?

Nej, det vill "man" verkligen inte. Vissa vill det, och att den uppfattningen breder ut sig att detta är ett nöje att följa, det är nåt som jag ser som bekymmersamt för samhället i ett större perspektiv.

Livets Hårda Skola ses som en norm, den som luras och spelar falskt ser man upp till, inget är viktigt längre utan man föraktar dem som sköter sig osv.

Nej, det är inget som "gör programmet".
2023-03-13, 11:51
Medlem
greta75s avatar
Sista veckan på farmen är alltid tråkigt, nu vill man bara se vem som vinner.

Viktor var roligare innan han gav upp det sociala fullständigt men håller med, utan honom har det inte vart något kvar. Har inte haft någon stor favorit på hela säsongen men håller ett lill finger på Viktor.

Avskyr ingen heller, jag är tydligen helt apatisk.
2023-03-13, 11:55
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Precis det jag med gillar med Viktor, han gör det med glimten I ögat. Det är fan grejer de.

Inte fan gör han det med glimten i ögat! Han tror benhårt på det han säger. Visst ler han, dock inte med glimten i ögat, utan den självgodes leende.

Och hans attityd när han träffade de andra farmarna var ju bara så avslöjande. Där visade han sitt rätta jag. Nu tyckte han inte längre att det var roligt med paktande och falskspel, när han själv hade drabbats av det. Nu var det mobbaren som visade sitt fula tryne.
2023-03-13, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Inte fan gör han det med glimten i ögat! Han tror benhårt på det han säger. Visst ler han, dock inte med glimten i ögat, utan den självgodes leende.

Och hans attityd när han träffade de andra farmarna var ju bara så avslöjande. Där visade han sitt rätta jag. Nu tyckte han inte längre att det var roligt med paktande och falskspel, när han själv hade drabbats av det. Nu var det mobbaren som visade sitt fula tryne.
Jag vill inte skydda Viktor alls för att jag håller med om att han är en empatilös idiot. Men om vi ska prata om mobbare så tror jag att Sandra är värst där inne.
I början när hon hade sin stöttepelare Sandra G aka grinchen så gick hon aktivt och sökte svaga mobboffer att ge sig på, först Tova sen Julia. De anledningar till att vi inte fortsatt se det beteendet så mycket är för att hon har blivit av med en stöttepelare och hon har blivit satt på plats av bl.a JC.
Jag är helt säker på att om hon inte hade fått motstånd så hade hon tagit det hur lång som helst och inte haft nåd mot sina offer. Kanske var det också produktionen som också sa till henne att folk gillar inte att se mobbning i TV.

Varken Sandra eller Viktor har empati men skillnaden mellan dem är att Viktor skiter i andra för att få det han vill medans Sandra aktivt vill ha mobboffer att trakassera just för mobbandets skull. Iförsig så letar Viktor alltid nya offer också men syftet är inte att bara skada utan utnyttja. Båda är as men den ena känns lite värre för mig.
Sandra behöver trycka ner andra med deras uppgifter osv (hon vill inte att nån ska tro att de är bra på nått) medans Viktor inte verkar bry sig så mycket om sånt, andra får gärna tro att de är bra på nått så länge han inte behöver hjälpa till..
Sandra är helt enkelt mer "skadad" och vill/kan orsaka andra mer smärta tror jag.
Men hon har en röv.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-13 kl. 12:48.
2023-03-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Det är Viktor som till stor del ”gör programmet”. Han är underhållande. Men det betyder inte att jag gillar honom. 😆

Ja utan honom så hade det inte gått att se den här säsongen, en massa rövslickare och konflikträdda personer som är i finalvecka utan att knappt ha stått i en kamp på hela säsongen.

Det behövs alltid någon som sätter färg på det hela och det har Viktor gjort, synd att det ska gå så långt som en vecka kvar innan det blir lite konflikter och action.

Folk klagar på att Viktor är en barnunge men den stora bebisen är ASSI och det lär folk inse under veckan.

Årets farmen framstår mer och mer som ett barnprogram ist, vättar som lämnar brev.. öl,sprit och vin som produktionen har lämnat på olika ställer för att få det att se ut som att deltagarna själva har gömt det.

Sen sitter man med barnen och ska titta ifatt torpet innan gårdagens farmen och får se en deltagare skrika knulla, fitta, kuk…detta var det mindre bra klippning på.

Ser varken Sebbe, Nebil ,Assi , Viktor eller Tora som värdiga vinnare utan jag hoppas på Sandra OM hon fortsätter gå sin egen väg och inte samarbeta med Nebil och Sebbe sista veckan.

Ogillade Sandra fram till förra veckan men av dom som är kvar är hon enda alternativet tyvärr.
2023-03-13, 12:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Hon sa i princip att han var en jävla skithög och att hon känner igen hans typ.
Jo det uppfattade t.o.m jag, men det är dom olika anklagelserna som behöver dekonstrueras

Jag tycker sympatin dassdörrs-paktens medlemmar emellan verkar skör här https://imgbox.com/prid1Qlz tar Sandras känsler parti för Victor mot Ässi (som vi ska börja kalla henne med tanke på hennes breda röv vilket beror på höftbenen)
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-13 kl. 12:28.
2023-03-13, 12:22
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Asiatou är nog den enda som har rent mjöl i påsen och borde vinna. Tora har inte heller paktat och bedragit men hon är för godtrogen och har inte allt det som krävs för att vinna.

Men de lägger ju upp tävlingar så att det är en massa tur som avgör. "Mjölka 4½ deciliter." Det handlar inte om skicklighet. Fjantig tävling. Så visst kan en som inte har de främsta kvaliteterna vinna.
Assi förtjänar ej att vinna då hon ofta är negativ. Kan ta dagens avsnitt som exempel.

Dagens avsnitt om Assi

Citat:
Jaha, gör det det? Det var nåt nytt för mig. Jag har vuxit upp med att i en tävling är det rent spel som gäller. Att de gör så här i Farmen och andra dylika såpor ser jag som något negativt. Det blir inte roligt att se på.

Men det är väl jag som är konstig.
I en dokusåpa då ska det finns både negativt & positiva egenskaper hos folk. Behövs drama med negativitet, exempel intriger, fulspel, falskspel, pakter, svek, för att en dokusåpa skall vara intressant att se på (alla deltagare ska självklart icke spela med såna dåliga sidor). Om du vill se tävlingar med rent spel, håll dig då borta från dokusåpor. Kolla exempel på sport.
Senast redigerad av TheRocks 2023-03-13 kl. 12:48.
2023-03-13, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jo det uppfattade t.o.m jag, men det är dom olika anklagelserna som behöver dekonstrueras

Jag tycker sympatin dassdörrs-paktens medlemmar emellan verkar skör här https://imgbox.com/prid1Qlz tar Sandras känsler parti för Victor mot Ässi (som vi ska börja kalla henne med tanke på hennes breda röv)
Hehe jag tänkte också ta skärmdump på det där. Men bara för att peka ut huttens poserande, han står alltid och poserar på nått konstigt sätt oavsett vad som händer runt honom. Han går in i sin roll så fort kameran är på. Även om de bara ska stå där så spelar han sin roll.

Han lider nog också av nått typ av autism eller nått, man ser att han ibland inte vet hur han ska stå eller gå.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-13 kl. 12:37.
2023-03-13, 12:37
Medlem
krachons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Hon är den vettigaste av alla. Helt galet att folk kan heja på sådana som Viktor. En med hans "diagnos" är kanske underhållande att se på TV, men inget att ha kontakt med i det verkliga livet.

Chilla lite Scaloppine, killen är skön...
Han väljer nog vilka han vill ha kontakt med, precis liksom du gör det, så det behöver du inte bekymra dig över.

Btw, vilken "diagnos" har du ställt på honom?

Men han får nog ha tur med tävlingar och omröstningar framöver om hans utsagor om Farmens Konung ska slå in. Se TikTok;

https://vm.tiktok.com/ZMYmpFs3D/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in