Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Carina har väl aldrig uppgett att bilen var parkerad tvärs över vägen som leder ner till båthamnen?
"Men mitt på cykelbanan står en bil parkerad och de får kliva av sina cyklar för att gå förbi bilen."
https://sverigesradio.se/artikel/6718551
Ja, du har rätt. Det är ingen ide att krångla till det med bilen på något sätt här. Om denna bil då kan kopplas till att man då parkerade den här tillfälligt, för man härifrån sprang ner till båthamnen och tog båten ut och dumpade via Sandviken som jag anser helt klart troligast (diskretion), så har jag ändå hela tiden ansett att
trots det är en cykelväg så kan man valt denna plats för då är bilen skyld inne bland träden från Ekuddenvägen och även från Vandrarhemmet Bäcken.
Man lurar sig "psykologiskt" kanske i en känsla att vara skyld här. Att de sedan under natten kan passera personer gåendes här och börja undra kanske inte man processar fullt ut i denna stress.
Det var
enda anledningen man hade i tankarna för att stå här anser jag,
inte att om möjligt spärra av en väg ner till denna båthamn. Det är nog min uppfattning för trots det var en cykelväg så om vi tittar på Eniros flygfoto så finns det inte några bättre alternativ för att uppfylla kravet att vara skyld, vill jag anse. Bästa alternativet som stod till hands i denna stress kan man resonerat.
Helst skall alltså inte det vara någon bil överhuvudtaget där nere vid båthamnen som drar uppmärksamhet till sig, än mindre paketera, bära och lasta i lik från brygga till båt. Man ser ju bara det faktum att "Hanna" var ute och rasta hunden lite innan på natten och lite senare en hemsläntrande Carina med sällskap.
Utgick man härifrån och vidare upp till Sandviken och böjen så bör man haft en eka (med snurra eller utan) eller möjligtvis en enklare styrpulpets båt med tillhörande åror, som man kan gå ljudlöst med ut från hamnen upp till Sandviken. man kan ro hela vägen eller dra igång motor länge ut. Att använd en segelbåt härifrån och även hantera en kropp på blir krångligare. Har man en eka eller liknande är det sedan bara att gå upp på sandstranden vid Sandviken och lasta, eventuellt vid Lindholmen om man har större båt, lite längre att bära då men det går. Tanke.