Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
ebeneezer22 skrev tidigare i kväll att hans kompis var med på festen i Radbyn och att denn* samt andra festdeltagare sett BW där, så själva uppgiften kommer även från andra, men som inte har skrivit i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ok och det här vet du?
Varken du eller jag har en aning om vem (eller vilka) som döljer sig bakom nicken här på Flashback.
Pudeln har helt rätt. Jag ser Disktrazans och Motowns inlägg som försök att placera bilar av lämplig färg i knät på BW. För att skydda sin egen rygg så anges inte BW som ägare till den vita opeln, och för att inte hamna snett med den organgebruna så uttrycks stor tveksamhet om bilmodell.
Disktrazans första inlägg rymmer en stor miss. Om BW åker till Stadt mycket tidigt så är det helt orimligt att tänka sig att BW stöter på Helena först utanför Stadt. Motowns uppgift om hur sent BW åker kan ses som en korrigering av det första inlägget. Samtidigt är det ju helt ologiskt att åka till Stadt när det stänger. Att BW själv säger sig ha stött på Helena först utanför Stadt talar starkt för att han inte varit på Stadt. Om han hade varit där så hade det varit katastrofalt dumt att placera sig själv endast utanför.
Uppgifterna i tråden om BW kommer från tveksamma användare i tråden som bara postar här och som kan misstänkas ha ett syfte. Sedan har dessa påståenden förts vidare som sanningar i tråden av Prinzezzan, som har en tendens att skapa ett antal "trådsanningar" som inte håller vid närmare analys.
Jag litar helt klart mer på Bratis uppgifter i detta fall.
Att BW blir misstänkt som den som sist såg Helena är ganska uppenbart. Att det finns en del motstridiga uppgifter krin BW visar att det fantiseras en hel del. Jag utesluter inte att BW varit på en fest i Radbyn, det varken friar eller fäller honom eftersom han själv placerar sig utanför Stadt vid en kritisk tidpunkt. Däremot ställer jag mig ytterst tveksam till att BW skulle har erkänt mordet, misshandlat kvinnor, varit knarkare osv.