Citat:
Ursprungligen postat av
KJosef
De här teknikfirmorna suger upp talang som skulle kunnat göra något annat. Det är det som är min poäng. Är du tillräckligt smart för att sitta med teknik på Voi kan du också bli läkare och det jag säger är att det antagligen är bättre för världen om Voi får lite mindre pengar så att dessa personer kan göra något annat. Riskkapital har finansierat extremt mycket konstig "teknik" sista åren och jag tycker inte att det är en stor förlust att detta upphör.
Jag tror inte du riktigt förstår vad du själv säger....
Sitter du som läkare på t.ex Voi så har du en funktion som läkare på Voi, förmodligen bidrar du till att skapa en bättre tjänst - utvecklar således samhället.
Många företag ser ut på det sättet och behöver därför många olika kompetenser.
Sen vad du tycker är irrelevant. Det är ju det som är det fina med frihet, det är ingen som bryr att du tycker läkare borde jobba på sjukhus. Vill du vara Voi kund så var det eller låt bli.. Helt fritt val.
I motsats till kommunism där skattepengar (i förlängning dina pengar) används för att hitta på massa trams t.ex sago stunder för barn med vuxna män i kvinnokläder, mens tavlor osv osv