2023-03-12, 23:52
Medlem
SilverSurfer4000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Alarmist? Hahahaha, det är lite för sent för det va? Dom bombade nyss din granne medans du sitter här och skriver "Sverige har aldrig varit tryggare". Om jag är en alarmist är en höna ett ägg.

”Allt går åt helvete och jag ska flytta så fort det går”. Alarmistiskt.

Min granne har inte bombats (av vad, strategiskt bombflyg?) och jag har aldrig påstått att Sverige är tryggt. Du överdriver.

Däremot är det för många kaoz-blattar och blågommar därute som stör min Sverigebild inkl en negativ ekonomisk utveckling. Men så är det också dags för lågkonjunktur nu, många blir kissnödiga då.
Citera
2023-03-13, 00:03
Medlem
Evil_Santas avatar
Jaja nu är det klart att alla insättare får tillbaka hela det insatta beloppet iaf. Aktie- och obligationsägare förlorar rubbet.

Vi kommer få en rejäl återhämtning på börsen imorgon(förutom i SVB och SBNY då)! Känns fint.
Senast redigerad av Evil_Santa 2023-03-13 kl. 00:57.
Citera
2023-03-13, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
De här teknikfirmorna suger upp talang som skulle kunnat göra något annat. Det är det som är min poäng. Är du tillräckligt smart för att sitta med teknik på Voi kan du också bli läkare och det jag säger är att det antagligen är bättre för världen om Voi får lite mindre pengar så att dessa personer kan göra något annat. Riskkapital har finansierat extremt mycket konstig "teknik" sista åren och jag tycker inte att det är en stor förlust att detta upphör.
Håller med. Det värsta måste ändå vara talang som sysslar med högfrekvenshandel och latency arbitrage, etc.
Citera
2023-03-13, 00:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Vad kan hända om den konkar?
Citera
2023-03-13, 00:45
Medlem
oceandrives avatar
Och allt är ju världens bästa affärsmans fel. När ska idioterna vakna upp och inse att han är den största frauden i historien.

#lockhimup
Citera
2023-03-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad kan hända om den konkar?
Det får du svar på när börsen öppnar.
Citera
2023-03-13, 00:50
Medlem
HaveFuns avatar
Massivt bailout paket, tror vi på cope rally imorgon?
Citera
2023-03-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun

Vad är ett cope rally?
Citera
2023-03-13, 02:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Ja marknaden är på plus. Som sagt alarmisterna fick fel - igen och igen - som de haft de senaste 30 åren.
Citera
2023-03-13, 02:28
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vad är ett cope rally?

Ja vad är ett coop rally?
Citera
2023-03-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
De här teknikfirmorna suger upp talang som skulle kunnat göra något annat. Det är det som är min poäng. Är du tillräckligt smart för att sitta med teknik på Voi kan du också bli läkare och det jag säger är att det antagligen är bättre för världen om Voi får lite mindre pengar så att dessa personer kan göra något annat. Riskkapital har finansierat extremt mycket konstig "teknik" sista åren och jag tycker inte att det är en stor förlust att detta upphör.

Jag tror inte du riktigt förstår vad du själv säger....
Sitter du som läkare på t.ex Voi så har du en funktion som läkare på Voi, förmodligen bidrar du till att skapa en bättre tjänst - utvecklar således samhället.

Många företag ser ut på det sättet och behöver därför många olika kompetenser.

Sen vad du tycker är irrelevant. Det är ju det som är det fina med frihet, det är ingen som bryr att du tycker läkare borde jobba på sjukhus. Vill du vara Voi kund så var det eller låt bli.. Helt fritt val.

I motsats till kommunism där skattepengar (i förlängning dina pengar) används för att hitta på massa trams t.ex sago stunder för barn med vuxna män i kvinnokläder, mens tavlor osv osv
Citera
2023-03-13, 03:17
Medlem
En till bank som stängs :/
Signature Bank

Vad händer!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem