Citat:
Ursprungligen postat av castleblack99
Är det värt att börja kolla på Farmen om man aldrig sett det förut? Är det fortfarande ett bra program?
Det tycker jag. Detta är första säsongen som jag har följt varje avsnitt. Tidigare har jag på min höjd slötittat något eller några avsnitt och oftast har jag inte tittat alls.
Det har varit underhållande nästan hela tiden och en bra blandning av människor. Om du funderar på att gå in på TV 4 Play och se serien från början så kan jag rekommendera det. Att hoppa in nu och börja titta när det bara är en vecka kvar är nog meningslöst dock, då allt bygger på att man känner till de olika deltagarnas personligheter och relation till varandra.
Har sett första avsnittet av norska Farmen. Tycker inte att den verkar bättre. Deltagarna känns tråkigare. Äldre och präktigare. Inslaget av rollspel ser jag som sämre. Det är bättre att Wincent kommer till farmen i egenskap av riktig bonde än att det kommer dit en skådespelare som låtsas att han är någon som levde för 100 år sedan. Uppdragen tycks betydligt mer avancerade.
Ett avsnitt är alldeles för lite för att bilda sig någon stark uppfattning men av det jag sett tycker jag svenska Farmen är något bättre.