2023-03-12, 12:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Dags att lämna in spåkulan på service eller programvaruuppdatering tror jag.
Om du inte menar Goldman eller JPMChase.

Ack, nej.

Tänkte de skulle vara smarta nog att låta något av sina dotterbolag ta risken.

Dotterbolag: Chase, J.P. Morgan Asset Management, Inc.,
Citera
2023-03-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Kan lägga till att jag ser iaf inga spridningseffekter. SVB hade inga affärer med motparter direkt.
Det var bara en bank.

Tror att vi får facit i morgon måndag om vart det lutar. Men jag tvivlar på att förtroende bibehålls även om de räddar banken, systemet är för ansträngt och det blir bara värre och värre med räntehöjningarna
Is Tomorrow Bloody Monday? Silicon Valley Bank in Focus
Citera
2023-03-12, 12:15
Medlem
*
Citera
2023-03-12, 12:16
Medlem
Cliff.Booths avatar
Några få hann få ut sina pengar i tid...

https://unusualwhales.com/news/silicon-valley-bank-on-friday-paid-out-annual-bonuses-to-eligible-u-s-employees-before-the-bank-coll apsed-and-was-seized

Citat:
Silicon Valley Bank on Friday paid out annual bonuses to eligible U.S. employees, before the bank collapsed and was seized
Citera
2023-03-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
https://www.youtube.com/@FREENVESTING

Flera av de på den kanalen varnade 2008 om jag ej minns fel....

Du länkar till en kanal och inte en specefik video eller uttalande.
Tillsvidare är ditt skit bullshit.
Citera
2023-03-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jasså, de skriver ju själva på deras egen hemsida att resetten kommer att påverka både samhället och ekonomin.
Det är ju bara att läsa själv på WEF:s forum om Great Reset så ser man ju hur infiltrerad WEF:s makt är och att vi är chanslösa när de har övertagit världen.

https://www.weforum.org/great-reset/

Man kan ju alltid försöka gissa på hur ett event skulle påverka samhället och livet. Jag tror mer på detta teori:
Någon lyckas skapa AI robot som kan bygga en robotarme, det sprider sig och vi människor lever under regler där rätt ska va rätt och med hjälp av mekaniska robotar som världspolis, där ingen är över lagen, och alla har samma spelregler. Bryter man mot lagen är konsekvenserna bokstavligen skriva i sten. Det är den ända diktatur form jag stödjer.
Citera
2023-03-12, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tror att vi får facit i morgon måndag om vart det lutar. Men jag tvivlar på att förtroende bibehålls även om de räddar banken, systemet är för ansträngt och det blir bara värre och värre med räntehöjningarna
Is Tomorrow Bloody Monday? Silicon Valley Bank in Focus

Handlar ju inte bara om den direkta spridningseffekten, blir ju en samhällelig respons då folk blir rädda och en bank run kan kollapsa mycket.
Citera
2023-03-12, 12:35
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Din jävla nöt!
Lyssna på självaste Shekeljuden😫

Tyskland skapade sin egen valuta för sitt eget bruk som var kopplad till sig själva och ingen jävla internationell ekonomisk spelplan. Pengarna var statliga för folket och åt folket som bor där inne i landet. Out of reach för dem internationella Bank-globalisterna som alltid vill suga ut medborgarna med ränta (det du kallar Världsekonomi i vår nuvarande globalist-styrda nationer)

Målet: Ett lands ekonomi ska inte kunna påverka ett annat främmande lands ekonomi som ligger på annan jävla kontinent så mkt som den gör med dagens system. Man ska ha olika ekonomier/ekosystem/valutor som inte är sårbara för manipulation utifrån av några jävla pengar-skurkar. Nationer ska ha sin egna statliga centralbank som existerar lokalt för nationens bästa och inte i ngt globalt judiskt NWO system din korkade mask!

Målet Hitler hade var nt att lösa ngn jävla global världsekonomi utan lösa ekonomin lokalt inom hans nation för hans medborgare😫 hur korkad är du dude?

Det var andra faktorer EFTER hans ekonomiska systems framgångar som ledde till WWII. När NYC judar pratar om ekonomi så bör du lyssna din jävla nöt.
Vi vill inte ha för vårat eget bästa en "världsekonomi" som är 100% sammankopplad via privata judiska internationella centralbanker med Usury-räntor

Dude, om jag hade fått en krona var gång någon säger att Ukraina-kriget är ett antisemitiskt självförsvar...

(FB) Kriget ut ett pro-ryskt narrativ
Citera
2023-03-12, 12:35
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vem gjorde SVB förlusten mot?
Inte mot någon.
Det var bara en värdeminskning.

Ungefär som om du köper Madonnas begagnade trosor på en auktion. Och när du säljer dom på auktion 20 år senare så får du mindre betalt.

Sedan råkar värdeminskningen bero på att FED tvingar upp räntan. Men FED tjänar inget på det. Dom råkar själva ut för motsvarande värdeminskning.
Citera
2023-03-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Handlar ju inte bara om den direkta spridningseffekten, blir ju en samhällelig respons då folk blir rädda och en bank run kan kollapsa mycket.

Vid en bankrusning är de som tar ut sina pengar först de ända vinnarna.

Du kan knappt ta ut pengar idag från banken utan att de ska jävlas och krångla så tänk hur dessa svin agerar när alla kommer och ska ta ut samtidigt, de kommer säga åt dig att dra åt helvete och kalla dig för en terrorist... när allt du bara vill är att ta ut dina egna pengar.
Citera
2023-03-12, 12:39
Medlem
elon belånar twitter och tar över svb?

nä, men helt seriöst så tror jag det löser sig i det stora hela, några förlorar pengar men övriga klarar sig

om det finns risk för dominoeffekt så kommer fed och andra aktörer agera och stoppa detta innan det sprider sig

det finns inget annat alternativ
Citera
2023-03-12, 12:41
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Min spåkula säger att någon annan bank köper SVB och sedan är det business as usual i morgon bitti.
Antingen jp morgan eller chase.

Förlusten täcks av FED, dvs skattebetalarna. Obama gormade över Lehman Brothers och AIG i kongressen, men till slut vann kapitalet. De kan ju inte låta förtroendet försvinna för bank och pengasystemet i usa.
Ser inte riktigt hur det skall gå till. Det vore om FDIC försöker sälja banken till någon. Det skulle i sig kunna hända. Men då blir priset därefter. Och de som förlorar är aktieägarna. Plus möjligen någon som hade stor utlåning till banken. (Dvs mycket pengar insatta).

Jag ser inte hur FED skulle kunna bli inblandade.

Det FED får göra är att grunna över om dom måste ta det lugnare med att tvinga upp räntan. Nu orsakar deras räntehöjningar mer allvarliga skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in