2022-01-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Du har en magister men vet inte vad "disputera" betyder?

Vad var din framtidsplan när du la all din CSN på en magister i Idrottsvetenskap, vad hade du tänkt att du skulle jobba med sen?
Utvecklingsfrågor inom idrott/fritidsaktiviteter hos tex fritidsförvaltningen. Fritidskonsult.
Citera
2022-01-29, 23:28
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindonn
Utvecklingsfrågor inom idrott/fritidsaktiviteter hos tex fritidsförvaltningen. Fritidskonsult.

Ok, finns det alltså folk som har sådana jobb enbart från en magister i Idrottsvetenskap? Då hade du någon sorts plan åtminstone.

Testa att söka som vikarie till fritids. De har extremt personalbortfall just nu, har mycket svårt att se att inte du skulle vara mer kvalificerad än resten de tar in nu, förutsatt att du inte mörkar något. Får du jobb på fritids borde du kanske på sikt kunna jobba i den där riktningen om du har mycket bra idéer du kan lägga fram etc.
Citera
2022-01-29, 23:31
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Bor du i malmö så sök jobb i köpenhamn och tjäna nästan det dubbla, finns gott om jobb. Jag skulle aldrig arbeta för malmö stad med alla kaoz problem dem har. Dåligt betalar dom också.
Citera
2022-05-01, 11:24
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
För att få något av de jobben måste du ha utbildning som t ex Handelsutbildning inom butik och ekonomisk utbildning inom administration.

Utbildning bör överensstäma med de jobb som man söker.

Fel. Du behöver verkligen ingen utbildning för att sitta i en kundtjänst.
Citera
2022-05-01, 11:36
Medlem
Horrorgrams avatar
Det är ju något som inte stämmer. Ofta så leder ju praktik till arbete och du har ju enligt dig själv haft en del praktikplatser.
Du skyller på systemet och klär ut dig själv till något offer för samhället tar ingen hänsyn till långtidsarbetslösa. Du sätter ju dig själv i ett fack med.

Du är 44 år vad tror du din pension kommer bli?

Som alla andra sagt här. Du kan få ett jobb imorgon om det är så. Bara söka efter försäljare på arbetsförmedlingens hemsida så får du en intervju samma dag och kan börja jobba direkt. Det har jag fått göra en gång när jag bodde i mindre stad och kul var det inte men det var ett jobb i alla fall.

Dock då du har en lucka på 10 år i ditt CV så kanske inte ens ett telekombolag skulle anställa dig.
Citera
2023-03-10, 18:44
Medlem
McMays avatar
Fp
Senast redigerad av McMay 2023-03-10 kl. 18:48.
Citera
2023-03-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Som alla andra sagt här. Du kan få ett jobb imorgon om det är så. Bara söka efter försäljare på arbetsförmedlingens hemsida så får du en intervju samma dag och kan börja jobba direkt. Det har jag fått göra en gång när jag bodde i mindre stad och kul var det inte men det var ett jobb i alla fall.

Sälj är ju uppenbarligen inte hans starka sida. Vad gör det för nytta att han sitter oavlönad på ett provisonsbaserat jobb där han inte säljer något? Ingen som behöver betala grundlön kommer ta in honom om han inte kan sälja sig själv. Sen kanske han får sänka kraven ändå, men just sälj tror jag blir bortkastad tid och ett knäckt självförtroende.
Citera
2023-03-10, 20:45
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Fel. Du behöver verkligen ingen utbildning för att sitta i en kundtjänst.

På mitt jobb (stort företag i finansbranschen) har man börjat kräva högskoleutbildning för att få kundtjänstjobb (Helst ekonom- eller juridikutbildning).
Citera
2023-03-11, 21:08
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
På mitt jobb (stort företag i finansbranschen) har man börjat kräva högskoleutbildning för att få kundtjänstjobb (Helst ekonom- eller juridikutbildning).

Söker du jobb till Transcom exempelvis vilket är ett stort callcenter så krävs ingen högskoleutbildning minst att du klarat av gymnasiet.
Citera
2023-03-11, 21:14
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Söker du jobb till Transcom exempelvis vilket är ett stort callcenter så krävs ingen högskoleutbildning minst att du klarat av gymnasiet.

Jaha
Citera
2023-03-12, 09:50
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Jag vet folk på Transcom som inte ens har gått ut gymnasiet.
Citera
2023-03-12, 10:28
Medlem
tomyhockeys avatar
På min kommun jobbar många utlänningar som idrotts lärare på skolor en del jobbar både som pizza bagare eller som frisör och som jobbar även som idrotts lärare på grund skolor eller gymnasie skolor det jobbar på dagen på skolor på eftermiddag jobbar de på pizzerior . Frisör salonger som de äger anställer de svartjobbare så de får ett lön men ägaren får också ett lön och ett lön från kommunen som idrottslärare de har Inge utbildningen inom skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in