Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Om det var trygghet som gällde så hade vi stått kvar på 1700-talets levnadsstandard.
Det är tack vara VC och start-ups som var kunder till SBV som levnadsstandarden har ökat så pass som den gjort.
Det jag inte förstår riktigt är varför alla som är fientliga till Tech och globalism använde tech-globalisternas produkter. Är inte det en form av hyckleri?
Ni borde inte använda datorer och mobiltelefoner och inte ha någon acceptans för webservrar och internet öht. Och därmed inte skriva på flashback.
Jösses. När pyramiden spelet byggs upp, så kan man sitta med aktier med mera. När pyramiden faller och varje stat trycker pengar, så är guld en säker hamn.
De flesta kommer förlora pengar framöver. Av den enkla anledningen att det finns inte backning på det som utlovats. Det har normalfuntade fattat från början. Av samma anledning så går inte normalfuntade med i ett pyramidspel, i alla fall inte nu.
Men, du med ditt billys panpizza ekonomi, har ju inte ens fattat att vi har inflation. Än mindre att det inte finns täckning för det som utlovats i form av pensioner. Så vill man nu ha någon form av pension, så är det guld, kanske mark med mera som gäller. Resten kommer mejas ner. Det är noll procents chans att de människor som slitit hela sitt liv i Sverige och skall gå i pension om 10-15 år, får sin pension som de har rätt till. Det vet jag. Det förmodligen du med, min din mun glappar ju bara åt ett håll.